✓ هاست اشتراکی (Shared hosting)؛

✓ هاست اشتراکی (Shared hosting)؛
✓ هاست اشتراکی (Shared hosting)؛
9 ماه پیش

برای آن که شما دوستان بهتر و بیشتر با هاست اشتراکی آشنا شوید در ابتدای امر ما به بررسی میزبانی مبادرت می ورزیم و در امتداد این مطلب به شما می گوییم که منظور از هاست اشتراکی چه می‌ باشد!

» هاست چیست؟

هر کامپیوتر که متصل به شبکه است می تواند یک سرور باشد. لذا از آن جا که هزینه های لازم برای مهیا ساختن تجهیزات، نرم افزارهای مورد نیاز، پهنای باند بسیار است و یا نیروی پشتیبانی برای صاحبان تمامی وب سایت ها مقرون به صرفه نیست پس با مهیا ساختن لوازم و تجهیزات کار در سطوح قسمی از منابع سرور چون فضای دیسک سخت سرورهای خویش را به گونه اجاره ای در اختیار درخواست کنندگان واقع می نمایند. بدین کمپانی ها که خدمات میزبانی وب و یا خدمات هاستینگ را ارائه می نمایند در اصطلاح عامیانه میزبان و یا هاست اطلاق می شود.

» هاست اشتراکی به چه معناست!

میزبانی اشتراکی در واقع شیوه ای از میزبانی سایت می باشد که ضمن آن منابع یک سرور میان چند وب‌سایت‌ به مرحله ی اشتراک گذارده می شود.

مقصود ما از منابع سرور در واقع؛ هارد دیسک، سی پی یو، رم یا پهنای باند و... می‌ باشد. کاربران این قبیل از وب‌سایت‌ ها به واسطه ی کنترل پنلی که شرکت میزبانی در اختیار آن ها می گذارد به وب‌سایت خویش دسترسی خواهند داشت ولیکن دسترسی به فایل های اصلی و همچنین تنظیمات سرور بدان ها ارائه نخواهد شد. هاست اشتراکی در واقع مناسب استفاده در وب‌سایت های کوچک الی متوسط با حجم نه چندان بسیاری از کاربران است که نیازمند منابع بالایی از سرور نیستند‌ و متوسط تعداد بیننده وب‌سایت‌ آن ها اندک می باشد. به بیانی بهتر و صریح تر ترافیک وب‌سایت‌ آن ها هم عادی می باشد و یا فرصت و تبحر مدیریت سرور شخصی خویش را ندارند.

اغلب در میزبانی اشتراکی سایت ها را داخل یک چهارچوب قرار می دهند که به گونه لحظه ای بیشتر از حد مجاز از منبع سرور بهره نگیرند. بدین قابلیت Dedicated Application Pool اطلاق می شود. جهت ارائه سرویس مرغوب و با کیفیت و قسم بندی منابع سرور به گونه‌ ای مناسب میان سایت های موجود در سرور مورد استفاده قرار می گیرد. به هنگامی که نیازمندی های یک وب سایت بیشتر از مقدار یاد شده باشد، میبایست به دنبال راه کارهای دیگری همانند خرید یک سرور اختصاصی باشید.

سرویس های میزبانی وب بنابر گونه سیستم عاملی که برروی آن ها نصب می گردد و طبیعتاً نرم افزارها و فایل هایی را که پشتیبانی می نماید، شاخه بندی می کنند. همانند هاست لینوکس و... .

هاست اشتراکی به چه معناست!

» برخی از مهم ترین ویژگی ها و امکانات هاست اشتراکی؛

✓ برنامه نویسی به همراه پایگاه داده؛

با استناد به این موضوع که برنامه نویسی تحت وب غالباً بنابر زبان پی اچ پی و یا زبان ASP نیز ASP.NET است. حمایت از این زبان ها و امکان تشکیل دیتابیس های MYSQL نیز MSSQL در سرور از نکات حائز اهمیت و قابل توجه در اتخاذ میزبان به شمار می رود.

✓ مقدار حجم دیسک؛

حجم دیسک به میزان فضایی اطلاق می‌ شود که کمپانی میزبان از دیسک سخت سرورهای خویش در اختیار شما واقع می دارد. این فضا از چند مگابایت تا به مقدار چند گیگابایت بنابر نیاز متفاوت خواهد بود. مجموع حجم این فایل های ارسالی به سرور اجاره کننده میبایست کمتر و یا مساوی با محیط اجاره گردیده باشد‌.

✓ محدودیت در انتقال دهنده ها؛

محدودیت و مقدار انتقال داده ها که بدان ترافیک ماهیانه نیز اطلاق می گردد، مقدار تبادل اطلاعات با کامپیوتر میزبان را معین می نماید. بدین معنا که مقدار مجموع حجم فایل های اخذ شده یا ارسال شده به محیط اجاره گردیده به گونه ی ماهیانه معین می شود، نباید از آن مقدار بالاتر باشد.

نکته بسیار مهم؛

در نظر بی انگارید هر بار که وب‌سایت‌ به واسطه ی یک بازدید کننده باز می گردد میزانی اطلاعات میان سرور میزبان و کامپیوتر بازدید کننده تبادل خواهد شد. از این جهت چنانچه که تعداد دفعات بازدید از یک وب‌سایت بالا باشد به نسبت گونه فایل های بهره گیری شده در وب‌سایت، می تواند مقدار قابل توجهی پهنای باند مصرفی بنماید.

مهم ترین ویژگی ها و امکانات هاست اشتراکی

» و در پایان؛

دوستان عزیز ما سعی نمودیم در این مطلب از خود به خوبی شما را با سرور اشتراکی آشنا سازیم. امیدواریم که توانسته باشیم به مقصود نظر خود دست پیدا کنیم.

بیشتر بدانید : خرید هاست

دریا بهرامی- نویسنده

1774
A
A