یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل

یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل
یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل
9 ماه پیش

پیوندهای شکسته شده یا همان Broken Link یکی از متداول‌ترین خطاهایی است که در هر سایتی ممکن است اتفاق بیافتد ولی مهم آن است که سریعاً این خطاها رفع شود تا کاربران با خطای 404 برخورد نکنند. در این مطلب ما قصد داریم از سری مطالب آموزش بهینه‌سازی وب سایت با آموزش یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل در خدمت شما کاربران باشیم تا بتوانید آنها را سریعاً یافته و برطرف کنید تا بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو دچار مشکل نشوند.

همانطور که می‌دانید رخ دادن خطای 404 و مواجه شدن کاربران با آن در یک سایت صورت خوشی ندارد و به همین ترتیب گوگل نیز به آن اهمیت خاصی می‌دهد و اگر تعداد آن افزایش یابد در سئو شما تأثیر منفی می‌گذارد.

اما نکته اینجاست که این خطا جزئی از وب است اما اینکه شما با دقت به رفع آنها بپردازید ، اهمیت بیشتری دارد.

از دیدگاه گوگل

خطای ۴۰۴ بخش طبیعی و نرمالی در وبسایت است. این موضوع هر روز در حال تغییر و تحول است زیرا یک روز مطلبی متولد شده و روز دیگر از بین می‌رود. زمانی که از بین می‌رود مسلما با خطای ۴۰۴ یا پیدا نشدن صفحه مواجه خواهیم شد

بنابراین شما باید همیشه به دنبال حل این مشکلات احتمالی باشید و سریعاً آنها را برطرف کنید.

حال در مطلب یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل ما قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که براحتی این خطاها را یافته و آنها را حل کنید.

با آموزش یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل همراه ما باشید.

یافتن پیوندهای شکسته شده با گوگل

ابزار گوگل وب مستر ، یا همان Search Console یکی از ابزارهایی است که به شما کمک خواهد کرد براحتی صفحاتی با پیوندهای شکسته شده را یافته و آنها را حل کنید.

برای این امر شما نیاز است وارد گوگل وب مستر خود شوید و از صفحه باز شده به بخش Crawl Errors بروید.

در این قسمت بخشی با نام Not Found را مشاهده خواهید کرد که تمامی لینک‌های شکسته شده را نمایش خواهد داد.

 روش پیدا کردن broken link در وب مستر

همچنین اگر از کنسول جدید گوگل استفاده می‌نمایید باید به بخش Coverage رفته و از آن بخش به فیلتر کردن خطاهای 404 بپردازید.

یافتن کراول اررور در وب مستر جدید

به این ترتیب شما موفق به یافتن پیوندهای شکسته شده در سایت خود خواهید شد و حال می‌توانید از طریق ریدایرکت ، حذف URL به صورت کامل و یا کراول کردن مجدد لینک در صورت وجود صد در صدی لینک ، این مشکل ر ا برطرف نمایید.

به این ترتیب مشکل صفحات Not Found یا همان 404 از روی سایت شما حذف خواهد شد و سایت شما همیشه در حالتی پایدار و سالم خواهد ماند.

امیدواریم در پایان از آموزش روش‌های حل پیوند شکسته استفاده لازم را برده باشید.

 کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

3158
A
A