رفع خطای 408 Request Timeout

رفع خطای 408 Request Timeout
رفع خطای 408 Request Timeout
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزشی در آذرآنلاین با آموزش رفع خطای 408 Request Timeout در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا در صورت دریافت این خطا بتوانید بسادگی این مشکل را حل نمایید.

408 Request Timeout یکی دیگر از خطاهایی است که ممکن است هنگام وارد کردن اطلاعات و ارسال فرم، هنگام آپلود فایل و یا در صفحه درگاه پرداخت اینترنتی بانک‌ها برخورد داشته باشید. کد خطا 408 که به صورت 408 Request Timeout نشان داده می‌شود، پایان حداکثر زمان درخواست را به ما نشان داده که اگر بخواهیم دلیل خطای 408 را به صورت کامل شرح دهیم می‌توان گفت " هنگامی که درخواستی از کامپیوتر به سرور وب ارسال می‌کنید، به صورت پیش فرض زمانی برای حداکثر مهلت ارسال درخواست در نظر گرفته خواهد شد. حال اگر این مدت زمان از حد تعیین شده بیشتر شود و در ارسال درخواست دیرکردی صورت گیرد، سرور کد 408 را ارسال می‌نماید."

حال در این مطلب ما قصد داریم به نکات و مواردی اشاره نماییم تا بتوانید به رفع خطای 408 Request Timeout پرداخته و دیگر با این خطا روبه‌رو نشوید.

رفع خطای 408 Request Timeout

همانطور که در مقدمه خدمت شما توضیح داده شد ، خطای 408 Request Timeout می‌تواند به خاطر پایان یافتن مهلت زمانی برای ارسال درخواست به وقوع بپیوندد. پس با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که در بیشتر مواقع نداشتن سرعت عمل مناسب در تکمیل کردن درخواست یا داشتن سرعت اتصال اینترنت پایین باعث بوجود آمدن این خطا خواهد شد.

تصویر زیر نمایی از خطای Request Timeout 408 می‌باشد.

نمایی از خطای Request Timeout 408

با توضیحاتی که در بالا ذکر شد متوجه شدید که خطای 408 مربوط به پایان یافتن محدوده زمانی یک Session از سمت سرور است که باید با افزایش سرعت وارد کردن اطلاعات ، آنها را حل کرد.

روش حل مشکل request timed out

روش اول: با مواجه شدن با این خطا اولین کاری که باید انجام دهید این است که با فشردن دکمه‌های CTRL + F5 صفحه وب درخواستی رو رفرش کنید تا از صفحه خطای 408 خارج شده و صفحه وب مجدداً در دسترس قرار گیرد و مجدداً درخواست خودتان را به سرور ارسال کنید.

روش دوم: گاهی اوقات این خطا از سمت سرویس دهنده اینترنت و یا بلاک شدن آدرس IP به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جفرافیایی خاص به وجود می‌آید که می‌توانید در حالتی که درخواست شما خیلی مهم، امنیتی و حیاتی نیست با استفاده از ابزار تغییر IP درخواست خودتون رو با آی‌پی کشور دیگه به سرور ارسال کنید. در انتخاب این حالت دقت کافی را داشته باشید که استفاده از این ابزار در حالتی که قصد استفاده از پرداخت اینترنتی دارید یا اطلاعات مهم و امنیتی در حال ارسال می‌باشد ، درست نیست.

روش سوم: گاهی اوقات این خطا به خاطر تغییراتی که روی سرور و هاست در حال ایجاد شدن هستند به وجود آمده باشد که در این حالت کافیست ابتدا سرعت اینترنت و اتصال اینترنتی خود را بررسی کرده و از صحت عملکرد اینترنت خود اطمینان کسب نمایید. سپس مدت زمانی بعد مجدداً درخواست خود را ارسال کنید. در صورتی که علت خطا از سمت سرور باشد معمولا سایت مورد نظر با کندی و دیر لود شدن همراه خواهد بود.

بدین ترتیب شما می‌توانید به رفع خطای 408 Request Timeout بپردازید.

امیدواریم در پایان از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

8662
A
A