رفع خطای syntax error در وردپرس

رفع خطای syntax error در وردپرس
رفع خطای syntax error در وردپرس
4 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش وردپرس و رفع خطای آن با آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس همراه شما خواهیم بود تا از طریق این آموزش بتوانید به رفع آن به صورت کامل بپردازید.

خطای syntax error یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که هنگام آپدیت و نصب قالب، آپدیت ویا نصب افزونه و یا ایجاد تغییرات دلخواه در وردپرس ممکن است با آن برخورد داشته باشید. هنگامی این خطا در وردپرس رخ دهد ، نشان از این دارد که در کدنویسی وردپرس یک ناهماهنگی بین کدها رخ داده که حال می‌تواند از هسته یا افزونه‌های آن باشد.

نکته : این نوع خطا به علت درگیر بودن مستقیم با کدها ، نیاز به دانش کدنویسی دارد که اگر بی اطلاع از این علم باشید ممکن است رفع مشکل برای شما کمی زمانبرتر و پیچیده باشد.

حال در ادامه با آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس همراه ما باشید.

رفع خطای syntax error در وردپرس

در اولین قدم از حل کردن این مشکل نیاز است که شما از رخ دادن این خطا اطمینان حاصل کنید که نمونه آن همانند تصویر زیر است.

نمونه ای از Syntax error

هنگامی که پس از باز کردن هر بخشی از سایت ، با صحفه‌ای مانند تصویر بالا برخورد داشته باشید ، به معنای آن است که Syntax Error رخ داده است.

پس از یافتن خطا ، مهمترین نکته این است که شما منبع مشکل را یافته تا بتوانید آن را حل کنید.

به طور مثال در تصویر بالا ، ذکر شده که در فایل Function.php و در خط 24 مشکل رخ داده است و خطای آن از نوع Parse Error می‌باشد.

حال در ادامه به تشریح این خطا خواهیم پرداخت تا بیشتر با آن آشنا گردید.

Parse Error: این بخش از پیغام خطا نشان دهنده این است که برخی کدها و دستورات در وردپرس به خاطر اینکه در جای خودشون قرار نگرفتن، ترتیب سایت رو به هم ریخته و باعث به وجود اومدن خطا شده که در ادامه مسیر و خط آن قطعه کد هم مشخص شده است.

Unexpected: این عبارت به این دلیل نشان داده شده است که توابعی که نشان از پایان دادن یک دستور داره را به صورت درست وارد نکردید. در زبان‌های برنامه نویسی مختلف برای انجام یک کار ساده مثل پرینت یک متن یک دستور شروع و یک دستور پایان داریم که کارهایی که باید انجام بگیرد درست مثل یک حلقه بین شروع و پایان اون قطعه کد قرار خواهد گرفت که در زبان php با استفاده از کاراکترهای ; یا () مشخص می‌شوند. حال اگر در بین کدهای شما اشتباه تایپی رخ داده باشه یا کلا فراموش کرده باشید که شروع و پایان دستور را مشخص کنید ، با این خطا روبه‌رو خواهید شد.

آدرس فایل: در ادامه مسیری را مشاهده می‌کنید که مربوط به فایلfunctions.php  است که به شما کمک می‌کند به راحتی فایل مورد دار را یافته و به اطلاح آن بپردازید.

on line: در نهایت این بخش هم مربوط به شماره خط دستور از فایلی هست که آدرس آن داده شده و با باز کردن فایل که در این مثال فایل Function هست و رفتن به خط 24 می‌توانید کد را بررسی و اصلاح نمایید.

حال تا به اینجا توانستید با استفاده از بررسی Syntax Error وردپرس و بررسی آن به منشا خطا پی ببرید. حالا برای رفع مشکل باید فایلی که مسیرش مشخص شده رو باز کنید و با رفتن به شماره خط مورد نظر کدهای آن خط را بررسی کنید. معمولا در اکثر مواقع وقتی این خطا رخ می‌دهد، دسترسی به پیشخوان وردپرس برای ویرایش رو ندارید و برای همین باید از طریق FTP یا فایل منیجر هاست اقدام به ویرایش فایل کنید.

رخداد خطای Syntax Error پس از نصب و یا آپدیت افزونه وردپرس

یکی دیگر از دلایل رخ دادن خطای Syntax Error ، نصب و یا آپدیت یک افزونه می‌باشد که دچار اختلال با یک افزونه و یا هسته وردپرس شما خواهد شد.

برای حل این مشکل شما می‌توانید از طریق داشبورد به غیرفعال سازی آن اقدام کنید و با توجه به اینکه پس از رخ دادن این خطا ممکن است شما به داشبورد وردپرس دسترسی نداشته باشید باید از طریق کنترل پنل هاست خود به پوشه پلاگین‌ها مراجعه کرده و با توجه به پلاگینی که برای شما مشکل ایجاد کرده است ، آن را غیر فعال و یا حذف کنید.

البته در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به آموزش نحوه غیرفعال سازی افزونه وردپرس از طریق دیتابیس ، نیز به این امر دست پیدا کنید.

رخداد خطای Syntax Error پس از نصب و یا آپدیت تغییر پوسته وردپرس

در ادامه دلیل دیگری که ممکن باعث رخ دادن این خطا گردد ، تغییر و یا آپدیت پوسته وردپرس است با وجود تداخل در یک کد ممکن است این خطا رخ دهد.

برای این امر نیز در ابتدا باید پوسته وردپرس خود را تغییر داده و سپس به رفع مشکل آن بپردازید. حال در صورتی که به داشبورد وردپرس دسترسی ندارید ، از طریق آموزش تغییر پوسته وردپرس از طریق وردپرس به تغییر آن بپردازید.

نکته : پیشنهاد می‌گردد قبل از هر تغییری یک کپی از فایل‌ها و یا فایلی که در نظر دارید تغییری در آن ایجاد کنید ، تهیه کرده تا در صورت بروز خطاهای دیگر ، به بازگردانی آن بپردازید.

بدین ترتیب شما می‌توانید از این طریق به شناسایی و حل مشکلات رخ داده از خطای Syntax Error را رفع نمایید.

امیدواریم در پایان از آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5993
A
A