سئو سایت و اهمیت آن

سئو سایت و اهمیت آن
سئو سایت و اهمیت آن
8 ماه پیش

سئو یا به انگلیسی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتور جستجو است که در اولین قدم از آن به تعریف کامل سئو سایت و اهمیت آن می‌پردازیم.

سئو سایت در تعریف ساده یعنی تنظیم و نوشتن وب سایت و محتوای آن به شکلی که برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد تا در مجموع کاربران بتوانند از طریق موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت شوند.

سئو سایت و اهمیت آن با تعاریف زیادی گره خورده و برای فهم آن باید کمی صبر و حوصله داشته باشید تا به مرور زمان و خواندن مطالب مرتبط به صورت یک پارچه با مفهوم کامل آن آشنا شوید.

این مطلب اولین مطلب مربوط به سئو است و اگر شما قصد دارید با آن آشنا شوید می‌توانید از این مطلب شروع کنید.

سئو سایت و اهمیت آن

مفهوم سئو در سال 1990 بوجود آمد و در همان سال ها بود که کاربران برای وب سایت‌های خود تنظیماتی را انجام می‌دادند تا موتورهای جستجویی مانند AltaVista و Yahoo صفحات وب سایتشان را در نتایج صفحات اول نشان دهند.

به مرور زمان الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیشرفت کردند تا جایی که سعی شد نتایج جستجو برای یک کاربر به شکلی درست و مطابق میل کاربر نمایش داده شود.

کلمات کلیدی ، توضیحات ، تگ ، متا تگ و … همه جزئی از ساختار الگوریتم‌های موتورهای جستجو بودند که بوجود آورده این مفاهیم بودند و هر روزه پیشرفت کردند.

امروزه الگوریتم موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ به حدی پیشرفت کرده‌اند که دیگر وابسته به آیتم‌های خاصی نیستند و به صورت کامل می‌توان گفت هوشمند شده‌اند و همانند یک انسان وب سایت را می‌نگرند و همانند زمان‌های قدیم یک یا دو آیتم خاص را برای نمایش یک وب سایت در نظر نمی‌گیرند.

در واقع اگر وب سایت شما مفاهیم و محتوای مناسبی برای یک کاربر داشته باشد که جذابیت آن بالا باشد ، مطمئناً برای موتورهای جستجو جذاب به نظر خواهد رسید.

اما در کل می‌توان اهداف سئو را به شکل زیر بیان کرد.

اهداف سئو و بهینه سازی وب

– تأثیرگذاری بر روی بازدید وب سایت

– افزایش ترافیک وب سایت و در ادامه رنکینگ بهتر

– کمک به برندسازی در اینترنت

– نمایش وب سایت در صفحات اول موتورهای جستجو

– افزایش فروش محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی

– پس از مدتی وب سایت شما به عنوان یک تبلیغات در سطح اینترنت برای کسب و کار شما خواهد بود.

حال با توضیحاتی که تا بدین جا خدمت شما عرض کردیم می‌توان در یک جمله مفهوم سئو را در راستای اهمیت و اهداف آن به شکل زیر گفت :

یک وب سایت نیاز به سئو و بهینه سازی دارد تا موتورهای جستجو تمام مطالب و اطلاعات داخل سایت را به بهترین شکل برای کاربران در صفحات موتورهای جستجو نمایش دهد.

حال سئو را در کل می‌توان به دو بخش تقسیم کرد ، سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه که در ادامه اختصاراً به توضیح آن می‌پردازیم.

سئو درون صفحه (On Page SEO)

On Page SEO یا سئو درون صفحه به کنترل کلیه کدها ، محتویات وب سایت مانند تصاویر ، متون ، لینک‌ها و … مرتبط بوده و هر عملی در راستای بهینه سازی در این بخش‌ها را On Page SEO می‌گویند.

در یک تعریف ساده می‌توان به هر چیزی که از سمت شما بر روی وب سایت بارگذاری می گردد را On Page SEO نامید.

On Page SEO مهمترین بخش از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو خواهد بود ، زیرا مدیریت و کنترل کامل بر روی تک تک قسمت‌ها به عهده شما بوده و در نهایت در نتایج جستجو تأثیر بسزایی خواهد داشت.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

بر خلاف On Page SEO شما در Off Page SEO تأثیر مستقیمی بر سئو وب سایت خود نخواهید داشت و در تعریف کلی به تمامی عملیاتی که وب سایت شما را معتبر اعلام کند و از بیرون از سایت شما بر روی سئو وب سایت شما تأثیر بگذارد ، سئو بیرون صفحه گفته می‌شود.

به عنوان مثال لینک‌هایی‌که از وب سایت‌های دیگر به وب سایت شما اشاره کنند ، یک نوع Off Page SEO می‌باشد ، که در موتورهای جستجو به عنوان یک هویت شناخته شده و در سئو تأثیر گذار خواهد بود.

این دو معقوله خود به بخش‌های عظیمی تقسیم می‌شود که در مطالب بعدی به توضیح هر یک از آنها به طور کامل خواهیم پرداخت.

امیدواریم از مطلب سئو سایت و اهمیت آن استفاده لازم را برده باشید.

4798
A
A