معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت
معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت
6 ماه پیش

اگر شما هم احساس می‌کنید که سرعت سایتی که در دست دارید کاهش پیدا کرده ولی نمی‌دانید تا چه اندازه این موضوع صحت دارد، بهترین کار این است که با کمک ابزارهای تست آنلاین این مورد را بررسی کنید. ابزارهای متنوع زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید به گزارش‌های خوبی از وضعیت سرعت سایت دسترسی پیدا کرده و راهی برای بهبود آن پیدا کنید.

 

منظور از سرعت سایت چیست؟

برای اینکه بتوان در خصوص ابزارهای مربوط به تست سرعت سایت صحبت کنیم باید در ابتدا با مفهوم این پارامتر آشنا شده و بفهمیم که در واقع چه چیزی را اندازه گیری می‌کنیم. زمانی که صحبت از سرعت سایت می‌شود، موردی مشخص وجود ندارد که بتوان به چشم دید و یا بین سایت‌های مختلف آن را مقایسه کرد. نزدیک‌ترین گزینه به این مورد سرعت صفحات وبسایت است.

در واقع به مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه از یک سایت بخصوص به طور کامل لود شود سرعت صفحه می‌گویند. از آن‌جا که هر سایت از مجموعه‌ای از صفحات مختلف تشکیل شده، به سرعت و قدرت وبسایت در لود کردن صفحات خود به طور کلی سرعت سایت می‌گویند. اکثر وبسایت‌ها و منابع مختلف در پی این هستند تا جای ممکن سایت‌های خود را سریع‌تر کرده و نظر کاربران را به صفحات خود جلب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افزایش سرعت سایت می‌توانید محتوای "چگونه سرعت لود صفحات وب‌سایت‌مان را افزایش دهیم؟" را مطالعه کنید.

 

سرعت سایت چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

اندازه‌گیری سرعت سایت نیز یک مقدار مشخص ندارد بلکه یک میانگینی است از وضعیت کلی سایت و اینکه چقدر طول می‌کشد تا یک صفحه در سایت شما لود شود. به خاطر اینکه سرعت لود یک صفحه به موارد مختلفی مانند تصاویر، ویدئو فایل‌ها و... بستگی دارد بهتر است کار سنجش سرعت را به نرم افزارهای مربوطه بسپاریم.

اگر مایل باشید خودتان نیز می‌توانید به صورت دستی این آزمایش را انجام داده و سرعت لود کامل صفحات خود را یک به یک اندازه‌گیری کنید و از آن‌ها میانگین بگیرید. البته این مقادیر قابل استناد نیستند زیرا باید کاربران مختلف و با اینترنت‌ها و شرایط مختلفی این تست را انجام دهند تا بتوان به یک مقدار مشخص دست پیدا کرد.

 

چرا سرعت بالای سایت اهمیت دارد؟

با وجود تمام توضیحاتی که در خصوص سرعت سایت گفته شد ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید به مسئله سرعت سایت توجه کنیم و آیا تنها چند ثانیه تفاوت در لود یک صفحه تغییری در نتیجه ایجاد می‌کند:

 

اهمیت سرعت سایت بر سئو

واژه سئو قبلا برای بسیاری از افراد یک علامت سوال بود اما در حال حاضر کمتر کسی است که از آن اطلاع نداشته باشد. از جمله مهم‌ترین مسائل مرتبط با سرعت سایت به سئو مربوط می‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج را با توجه به الگوریتم‌های خود دسته‌بندی کرده و بهترین گزینه را در ابتدا قرار می‌دهد. یکی از پارامترهای مهم در این مقطع این است که کاربر چقدر باید منتظر بماند تا به خواسته خود برسد.

از طرفی یک سایت سریع نشان می‌دهد که به خوبی کدنویسی شده و در واقع احتمال می‌رود که محتواهای داخل آن نیز بیشتر مورد نظر کاربران باشد. از این رو بهتر است روی سرعت سایت خود دقت کرده و تا جای ممکن آن را بهبود دهید. اگر از این موضوع غافل شوید ممکن است که دیگر کسی محتوای سایت شما را نبیند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تاثیر سرعت روی سئوی سایتتان کسب کنید محتوای "تاثیر سرعت سایت در سئو سایت" را حتما مطالعه کنید.

 

اهمیت سرعت سایت بر تجربه کاربران

از دیگر موارد مهم که سرعت سایت به آن وابسته است، تجربه‌ای است که کاربران از سایت شما پیدا خواهند کرد. با تمام هزینه‌ها و زمانی که به سایت شما اختصاص پیدا کرده است باید بتوانید بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید. در صورتی که هر کاربری با یک سایت کند روبرو شود یک تجربه تلخ برای او تداعی شده و احتمالا آن‌جا را ترک می‌کند. اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود رسیده و از طرفی بتوانید به وبسایت خود افتخار کنید بهتر است کمی بیشتر روی سرعت سایت خود کار کنید.

 

اثرات سرعت بالاتر وبسایت چیست؟

با کمی تلاش و صرف زمان کافی روی مسئله سرعت سایت می‌توانید به راحتی آن را بهبود داده و مشکل خود را از بین ببرید. با انجام این کار پس از مدتی نشانه‌هایی را خواهید دید که در آن اثرات سرعت بالاتر وبسایت کاملا مشخص است.

 

جلب توجه کاربر

روزانه هر کاربر سرچ‌های متنوعی داخل فضای مجازی انجام داده و از این رو با سایت‌های مختلفی روبرو می‌شود. در صورتی که سایت شما سرعت بالایی داشته باشد یک تفاوت بسیار بزرگ برای خود ایجاد کرده‌اید و از آن‌جا که کاربران به وقت ود بسیار اهمیت می‌دهند، وبسایت‌های سریع‌تر در اولویت آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

نرخ ماندگاری کاربر در سایت

از طرفی کاربران زمانی که در هر سایت سپری می‌کنند به این موضوع فکر می‌کنند که آیا این سایت ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر. در صورتی که سرعت سایت شما معقول باشد این افراد متقاعد می‌شوند که به دیگر صفحات سایت شما نیز مراجعه کرده و این موضوع نرخ ماندگاری کاربران را به شدت افزایش می‌دهد.

 

درآمد بیشتر از طریق افزایش سرعت سایت

با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توان این گونه نتیجه گرفت که سرعت بالای سایت باعث می‌شود افراد در درجه اول از سایت شما دیدن کرده و بعد حتی به دیگر نقاط و صفحات نیز مراجعه کنند. در صورتی که محتوای داخل سایت خود را بهینه کرده باشید به احتمال زیاد این افزایش بازدید کاربران به افزایش درآمد شما منتهی خواهد شد.

 

پارامترهای تاثیر گذار روی سرعت لود صفحه

برای اینکه سایت سریع‌تری داشته باشید باید بررسی کنید که چه عواملی ممکن است باعث کندی سرعت سایت شوند و تا جای ممکن از استفاده آن‌ها در سایت پرهیز کنید. در ادامه به بررسی این پارامترها می‌پردازیم.

پارامترهای تاثیر گذار روی سرعت لود صفحه

·        کدنویسی سایت

یکی از پایه‌ای‌ ترین موارد این است که سایت خود را از ابتدا به شکل درستی بسازید. اگر از کدهای پیچیده و طولانی استفاده کرده‌اید که سرعت عمل موتورهای جستجو را کند می‌کند بهتر است به فکر تغییرات بنیادی باشید.

 

·        تصاویر و ویدئوها

فایل‌های معروف به مدیا بیشترین حجم را در هر صفحه به خود اختصاص داده و باعث می‌شوند تا سرعت کار شما بسیار پایین بیاید. هرچه تعداد عکس‌ها بیشتر بوده و یا اینکه حجم این فایل‌ها بالاتر باشد، سرعت لود صفحه کاهش پیدا می‌کند. بهتر است با کمک نرم افزارهای کاهش حجم سرعت سایت را افزایش دهید.

 

·        بنرهای تبلیغاتی را حذف کنید

ممکن است که بنرهای تبلیغاتی تا حدی کمک خرج شما باشد اما ضرری که به سایت شما وارد می‌کنند را نمی‌توانید جبران کنید. موتورهای جستجو این نوع صفحات را به عنوان اسپم شناسایی کرده و از یک مرحله‌ای به بعد دیگر در بین نتایج جستجو نخواهید بود. از طرفی نحوه ساخت این بنرها به گونه‌ای است که صفحات را بسیار شلوغ کرده و سرعت لود را هم کمتر می‌کند.

 

·        استفاده از طراحی‌های ریسپانسیو

برای نمایش اطلاعات هر صفحه از سایت روی تبلت، گوشی و یا کامپیوتر شما نیاز به سایز کردن اطلاعات است. اگر سایت خود را به صورت ریسپانسیو ساخته باشید این تغییرات به سرعت اعمال شده و از طرفی می‌توانید برای نمایشگرهای کوچک‌تر مثل تلفن همراه از تصاویر کوچک‌تر و کم حجم استفاده کنید.

 

·        روش کش کردن اطلاعات

احتمالا شما نیز با این صحنه روبرو شده‌اید که وارد یک سایت شده و یک درخواست مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد تا درخواست کش را قبول کنید. با این کار اطلاعات ثابت و تکراری موجود در هر صفحه برای یکبار دانلود شده و هربار صرفا نمایش داده می‌شود. با این کار در زمان لود هر صفحه صرفه جویی زمانی زیادی اتفاق می‌افتد.

 

بهترین ابزارهای موجود برای تست سرعت سایت

برای کسب اطلاع از سرعت سایت خود می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید تا به نتیجه برسید. از زمان گرفتن دستی هر صفحه سایت تا مراجعه به شرکت‌های خدمات دیجیتال برای بررسی سرعت سایت خود می‌توانید به یک نتیجه مطلوب برسید. اما سریع‌ترین و در عین حال یکی از روش‌های دقیق برای رسیدن به یک زمان مشخص و واقعی برای سرعت لود سایت خود استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مختلف است که بسیاری از آن‌ها در سراسر اینترنت به صورت رایگان وجود داشته و تنها کافی است بدانید که کدام یک از این موارد نتیجه بهتری به همراه دارد. در زیر لیستی از بهترین ابزارهای موجود را برای تست سرعت معرفی کرده‌ایم.

 

1. به گوگل اعتماد کنید؛ PageSpeed Insights

گوگل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی دنیا است و هر سال نرم افزارها و ابزارهای مفید زیادی تولید می‌کند تا همه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. از طرفی معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو نیز مختص به گوگل بوده و اگر می‌خواهید تا در این سیستم رتبه خوبی کسب کنید، بهتر است که به راهنمایی‌های آن اعتماد کرده و با کمک اطلاعات استخراج شده از آن کار خود را پیش ببرید.

PageSpeed Insights نیز یکی از بهترین ابزارهای گوگل است که به شما می‌گوید سرعت هر صفحه از سایت شما چقدر است. با وجود اینکه اطلاعات داده شده توسط این ابزار بسیار دقیق است اما اطلاعات کلی به شما نداده و باید تک تک صفحات سایت خود را با این ابزار تست کنید. البته انجام چند تست به صورت متوسط نیز به شما این دید کلی را می‌دهد که شرایط وبسایت در چه مرحله‌ای قرار دارد.

برای استفاده صحیح از این ابزار کافی است به صفحه PageSpeed Insights رفته و با وارد کردن آدرس اینترنتی یکی از صفحات سایت خود یک امتیاز دریافت کنید. بازه این امتیازات بین 0 تا 100 است و هرچقدر که نمره بالاتری دریافت کنید به این معنی است که سایت سریع‌تری دارید. البته برای سایت‌های معمولی بعید است که بتوان به عدد 100 نزدیک شد اما اگر نمره‌ای بالای 80 دریافت کنید به این معنی است که اصل کار را به درستی انجام داده‌اید.

ابزار PageSpeed Insights

2. دیگر ابزارهای گوگل برای تست سرعت سایت

 اگر بخواهید از روش‌های متفاوت‌تری سرعت صفحات سایت را پیدا کنید می‌توانید از دو ابزار دیگر گوگل نیز کمک بگیرید. اولین ابزار به Mobile Speed Test معروف است. تمرکز اصلی این برنامه بر این است که سرعت بارگزاری سایت شما را بر روی انواع گوشی‌های گوشمند بررسی می‌کند. از آن‌جا که در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی از افراد برای کارهای روزانه خود و جستجو در اینترنت از گوشی موبایل استفاده می‌کنند، بهبود وضعیت سرعت لود صفحات روی گوشی‌های هوشمند اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. برای استفاده از این ابزار کافی است آدرس سایت را داده تا نمره نهایی را به شما اعلام کند.

تست سرعت سایت

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی گوگل در خصوص بررسی سرعت سایت‌ها Web.dev نام دارد. این ابزار اطلاعات کاملا متفاوتی به شما داده و صرفا یک عدد کلی نخواهید دید. این ابزار برای افرادی مناسب است که به دید جامع‌تری نسبت به سایت خود نیاز داشته و می‌خواهند که این بررسی به صورت تخصصی‌تری انجام گیرد. این ابزار سایت شما را در تمامی نمایشگر‌های مختلف مانند گوشی، دسکتاپ و... بررسی کرده و در چهار بخش کلی امتیاز دهی می‌کند. بخش سئو سایت، میزان دسترسی آسان کاربران، عملکرد کلی و در نهایت اقدامات قابل انجام چهار دسته آزمایش را تشکیل می‌دهند. با دریافت نمره هر بخش می‌توانید دید واقعا بهتری نسبت به سایت خود داشته باشید.

 

3. ابزار WebPageTest

 این ابزار قابلیت‌های تنظیم شونده بیشتری نسبت به نرم افزارهای گوگل دارد و با کامل کردن اطلاعات خواسته شده می‌توانید به نتایج معتبرتری دست پیدا کنید. یکی از بررسی‌های جالبی که توسط این ابزار انجام شده و باعث محبوبیت آن شده ، امکان تست سرعت سایت با توجه به منطقه جغرافیایی کاربران است. یعنی به شما این فرصت را می‌دهد تا در لوکیشن‌های مختلف سایت خود را بررسی کنید و ببینید از هر نقطه‌ای چقدر طول می‌کشد تا سایت شما بالا بیاید.

همچنین WebPageTest می‌تواند تست سرعت را بر اساس مرورگرهای مختلف انجام داده و در نهایت نتیجه را به صورت مدون و کامل به شما گزارش دهد. معیار این ابزار نمره‌ای بین A تا F بوده و از تست‌های مختلفی مانند میزان فشرده سازی اطلاعات، سرعت لود مدیا، استفاده از کش و... برای تعیین سطح سرعت بهره می‌برد. نمره اعلام شده به شما یک برآیند و میانگین بوده و در گزارش‌ها می‌توانید سرعت بارگزاری تمام اجزای صفحه را به طور مشخص مشاهده کنید.

این خصوصیت باعث می‌شود عوامل کند کننده را راحت شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید. در کنار گزارش چند منظوره این ابزار، این امکان برای شما وجود دارد تا این تست را چندین بار امتحان کنید. این خصوصیت از این جهت مفید است که با توجه به گزارش و دلایلی که برای پایین بودن سرعت سایت اعلام شده،‌ می‌توانید در لحظه تغییراتی را روی سیستم اعمال کرده و به سرعت تاثیر این تغییر را در سرعت سایت و گزارش‌های جدید مشاهده کنید.

ابزار WebPageTest

4. ابزار حرفه‌ای GTmetrix

اگر به دنبال یک برنامه کامل و حرفه‌ای می‌گردید می‌توانید اسم GTmetrix را جستجو کرده و در همین لحظه از این ابزار استفاده کنید. البته بایت گفت که خدمات این نرم افزار به صورت کاملا رایگان نیست و برای دسترسی به برخی قابلیت‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کنید. هوشمندی این ابزار در این است که تنها به اطلاعات و تخمین‌های خود بسنده نکرده و از دیگر ابزارهای موجود مانند گوگل نیز کمک می‌گیرد تا بلکه خطا را تا حد ممکن کاهش داده و نتایج به واقعیت نزدیک باشند.

گزارش‌های نهایی این ابزار نیز بسیار جامع است و تمام موارد مانند سرعت صفحات، المان‌های موجود در صفحه، سوابق قبلی صفحات و نمودارهای زمانی لود صفحه را شامل می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید این گزارش را به صورت رایگان دریافت کرده و حتی در فرمتی مثل pdf چاپ کنید. یکی دیگر از کارهای جالب این ابزار این است که می‌توانید لحظه لود شدن صفحه را به صورت یک ویدئو دریافت کرده و با بررسی آن متوجه شوید اول چه اجزایی لود می‌شوند و چه مواردی به زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند.

کسب اطلاع از نحوه کار سایت شما این امکان را می‌دهد تا موارد مزاحم را برطرف کرده و از طرفی این برنامه نیز همچون مورد قبل این شرایط را فراهم آورده تا بتوانید در موقعیت‌های مکانی مختلف سرعت سایت خود را سنجش کنید. نحوه نمره‌دهی این سیستم نیز به صورت الفبایی است و از A تا F را شامل می‌شود.

ابزار حرفه‌ای GTmetrix

5. ابزار Yellow Lab Tools

این ابزار نیز بر اساس موارد مهمی همچون حجم کلی صفحه و یا تاکید بر کدنویسی صحیح، مانند مشکلات جاوااسکریپتی یا css، سعی می‌کند سرعت سایت شما را تخمین بزند. دامنه پارامترهای استفاده شده در این برنامه بسیار زیاد بوده و حتی موارد غیر مستقیمی مانند تعداد درخواست لحظه‌ای کاربران برای بارگزاری صفحه را نیز در نظر می‌گیرد تا در هر شرایطی آمادگی شما را بسنجد.

ابزار Yellow Lab Tools

6. سایت Dareboost

اکثر خدمات ارائه شده توسط این سایت تنها با پرداخت حق اشتراک قابل دسترسی است اما اگر تنها می‌خواهید سرعت سایت خود را بررسی کنید، می‌توانید برای یک بار به صورت رایگان آدرس خود را وارد کرده و از نتایج آن استفاده کنید. گفتنی است دقت این سایت بسیار بالا بوده و حتی می‌تواند تمام کدنویسی‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در صفحه را تشخیص داده و در صورت وجود تداخل در این برنامه‌ها به شما گزارشی ارائه کند.

سایت Dareboost

7. ابزار Pingdom Speed Test

اکثر برنامه‌هایی که تا الان معرفی شد به تازگی منتشر شده و یا تکامل یافته نسل قبل بوده‌اند. در این بین Pingdom یکی از اولین ابزارهای تست سرعت سایت بوده و افرادی که مدت‌ها است از سایت خود مراقبت می‌کنند از قبل با آن آشنا هستند. این برنامه با وجود اینکه مانند بقیه موارد توانایی تست سایت شما را دارد اما به دلیل استقبال بالا و سابقه کار طولانی، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا سرعت صفحه مورد نظر را تحلیل کرده و نتایج را برای شما ارسال کند.

ابزار Pingdom Speed Test

8. ابزار YSlow از یاهو

می‌توان گفت که این ابزار رابط کاربری راحتی دارد و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید. تنها کاری که لازم است اینکه یک افزونه مخصوص را برای مرورگر خود نصب کنید و در نهایت در طی سه مرحله کلی صفحه مورد نظر شما از تمام جهات برررسی می‌گردد. این نرم افزار نیز همانند تولیدات شرکت گوگل بسیار معتبر بوده و می‌توانید در شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

ابزار YSlow از یاهو

9. افزونه گوگل کروم DevTools

این وسیله بسیار سبک و کاربردی است. به جای امتیازدهی به سایت شما، یک نمودار کامل از وضعیت موجود و همینطور مواردی که سرعت لود صفحه را کند کرده به شما ارائه می‌دهد. قطعا با اجرای این افزونه و بررسی نکاتی که یاداوری می‌کند می‌توانید صفحات خود را بهبود دهید.

 

10.  ابزار Super Monitoring

این ابزار هم به کدهای بررسی جغرافیایی مجهز بوده و هم اینکه دیتای خود را با نمره سایت PageSpeed Insights مقایسه می‌کند تا در نهایت به یک جمع‌بندی مناسب رسیده و خیال شما را از بابت چک کردن دوباره راحت می‌کند.

 

موثرترین روش‌های افزایش سرعت سایت

روش‌های بسیار گوناگونی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید سرعت لود سایت خود را افزایش دهید. برخی از این موارد بسیار جزئی بوده و مناسب سایت‌هایی است که از روش‌های اصلی استفاده کرده‌اند و حال به دنبال ایده‌آل سازی شرایط خود می‌گردند. در زیر به مهم‌ترین روش‌های افزایش سرعت سایت اشاره شده است.

 

بهینه سازی سایت

اگر از ابتدا به فکر ساخت یک سایت خوب نبوده باشید بهتر است هرچه سریع‌تر برنامه‌ای برای بهبود آن تنظیم کنید. هرچه از تاریخ افتتاح وبسایت گذشته و محتوای بیشتری روی آن بارگذاری می‌شود، سرعت لود صفحات کاهش یافته و یا ممکن است منجر به از کار افتادن سایت شود. از طرفی دیتا بیس‌ها نیز نیاز به بهینه سازی دارند. بهتر است هنگام استفاده از این موارد نیز دقت کافی به خرج دهید.

اگر به جای کدنویسی از پلتفرم‌های ساده‌تر و نسبتا آماده مانند وردپرس برای ساخت سایت استفاده کرده‌اید یکی از مواردی که باعث کندی سایت شما خواهد شد استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های غیر بهینه است. بهتر است به هر نرم افزار یا قالب رایگانی اعتماد نکرده و با نصب افزونه‌های بیش از اندازه، سایت خود را کند نکنید.

 

استفاده مناسب از محتوای تصویری

کار دیگری که می‌توانید برای نجات حال وبسایت خود انجام دهید این است که به محتوای تصویری خود بیشتر دقت کنید. فرقی نمی‌کند که تنها یک تصویر تکی در صفحه وجود دارد و یا اینکه از انواع ویدئوها و اسلایدرهای جذاب استفاده می‌کنید. بهتر است که تمام تصاویر از نظر حجم بهینه شده و تا جای ممکن ویدئوها را در جایی خارج از سرور خود بارگزاری کنید. از طرفی به اسلایدرهای بالای صفحه‌ نیز توجه کنید زیرا معمولا بسیار بزرگ و سنگین بوده و بخش قابل توجهی از سرعت لود صفحه شما را به خود اختصاص می‌دهند.

 

استفاده از هاستینگ مناسب

در نهایت یکی از تاثیرگذارترین کارها این است که از یک هاست مرتب با کدنویسی سایت خود بهره ببرید و آن را از شرکتی تهیه کنید که اعتبار زیادی در زمینه کاری خود داشته باشد. بخش عمده‌ای از سرعت سایت شما را هاست مشخص می کند. هرچقدر که هزینه بیشتری کرده باشید و شرکت مناسب‌تری را انتخاب کنید، نتیجه نهایی مورد تایید شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

موضوع سرعت سایت مبحث مهمی است و وبسایت‌هایی که به آن اهمیت می‌دهند در کار خود موفق خواهند بود. بهتر است به عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت خود توجه داشته و تا جای ممکن موانع موجود بر سر راه لود صفحات را از میان بردارید. با استفاده از هاست مناسب و یک طراحی سایت خوب، نتیجه مناسب را دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول

چرا بررسی سرعت سایت اهمیت دارد؟

با بررسی سرعت سایت می‌توانید سئو را نجات داده و با رفع موانع کند کننده صفحات به رتبه‌های بهتری دست پیدا کنید. همچنین با جلب نظر کاربران از طریق ساخت سایتی سریع‌تر به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

به چه طریق می‌توان سرعت سایت را اندازه‌گیری کرد؟

با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان به این اطلاعات دست پیدا کرد. به صورت کلی با کمک نرم افزارها و سایت‌های آنلاین و ارائه آدرس صفحه مورد نظر خود می‌توانید یک گزارش کامل از نتیجه تست سرعت بدست آورید.

چه پارامترهایی بیشتر از همه باعث کند شدن سایت می‌شوند؟

خرید هاست نامناسب، عدم بهینه بودن کدها و استفاده از تصاویر با حجم بالا مهم‌ترین دلایل کندی وبسایت‌ها هستند.

بهترین ابزار تست سرعت سایت چیست؟

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند. PageSpeed Insights یکی از معتبرترین گزینه‌ها است. بعد از آن می‌توانید از GTmetrix و WebPageTest استفاده کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

6052
معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت
100.008
A
A