نحوه اضافه کردن فایل، برنامه و پوشه ها به Startup ویندوز

نحوه اضافه کردن فایل، برنامه و پوشه ها به Startup ویندوز
نحوه اضافه کردن فایل، برنامه و پوشه ها به Startup ویندوز
5 ماه پیش

افزودن فایل به startup ویندوز به این معنا است که شما وقتی ویندوز را راه‌اندازی می‌کنید، این فایل یا پوشه به طور خودکار اجرا می‌شود. این نحوه راه اندازی برای مواردی مفید و کاربردی است که به صورت مداوم و همزمان با روشن شدن کامپیوتر شما نیاز به راه اندازی برخی برنامه‌ها را دارید. در این شرایط سرعت راه اندازی سیستم شما به مراتب بیشتر می‌شود، به عبارت دیگر برنامه یا پرونده‌ها در هر بار راه‌ اندازی ویندوز به‌ صورت خودکار اجرا می‌شوند. البته توجه داشته باشید که هر چه تعداد برنامه‌هایی که روی Startup ویندوز اضافه شده بیشتر باشد، در هنگام بوت سیستم روند راه ‌اندازی بیشتر طول می‌کشد. اگر برنامه‌هایی وجود دارند که نمی‌خواهید با بوت شروع به کار کنند، باید آنها را غیر فعال کنید.

 

نحوه افزودن فایل به startup ویندوز

نحوه افزودن کردن فایل به startup  ویندوز برای برنامه‌هایی که به تازگی روی سیستم نصب شده بسیار آسان است و شما فقط باید گام‌های زیرا برای اضافه کردن برنامه‌های مورد نظر خود به صورت زیر اجرا کنید. برخی برنامه‌ها پس از نصب در ویندوز به صورت پیش فرض در Startup ویندوز قرار می‌گیرند و در هنگام اجرای ویندوز آن برنامه به صورت اتوماتیک اجرا می‌شود. مراحل افزودن پوشه و فایل به Startup  ویندوز به شرح زیر است:

گام اول: ابتدا بر روی Shortcut برنامه خود کلیک راست کرده و آن را کپی کنید.

گام دوم: سپس پنجره Run را باز کرده و عبارت shell:startup را در آن وارد کنید و OK را بزنید، برای باز کردن پنجره Run می توانید از دکمه های ترکیبی Winkey + R استفاده نمایید.

نحوه افزودن فایل به startup ویندوز

گام سوم: در پوشه باز شده  Shortcut برنامه مورد نظر را paste کنید.

نحوه افزودن فایل به startup ویندوز

بعد از اتمام این مراحل پس از هر بار بوت شدن ویندوز برنامه مورد نظر شما که در این آموزش Send to oneNote و Slack بوده است به صورت خودکار با روشن شدن سیستم شما راه اندازی می‌شوند.

 

ساختن میانبر در پوشه  Startup

برای ساختن میانبر در پوشه Startup می‌توانید از یک روش آسان استفاده کرده و به راحتی فایل یا پوشه مورد نظر خود را به استارتاپ ویندوز اضافه کنید. در ابتدا برنامه مورد نظر خود را برای ایجاد کردن میانبر انتخاب کنید، کافیست پنجره File Explorer دوم را باز کنید و فایل اجرایی، فایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید در هنگام بوت اجرا شود را پیدا کنید.

گام اول: دکمه سمت راست ماوس را پایین نگه دارید و برنامه‌ یا پوشه‌ای را که می‌خواهید میانبر برای آن بسازید را به داخل پوشه Startup ویندوز بکشید. هنگامی که دکمه را رها می کنید، یک منوی بازشو با چند گزینه ظاهر می شود. روی Create shortcut here کلیک کنید.

نحوه افزودن فایل به startup ویندوز

گام دوم: همان طور که در تصویر زیر مشخص است، افزودن فایل به startup با موفقیت انجام شده و برنامه مورد نظر شما به استارتاپ ویندوز اضافه می‌شود.

نحوه افزودن فایل به startup ویندوز 

چگونه سرعت لود شدن برنامه های Startup را افزایش دهیم؟

افزودن فایل به startup را به صورت کامل شرح می‌دهیم، هنگامی که از ویندوز 10 یا 11 استفاده می‌کنید، راه‌ اندازی برنامه‌های استارتاپ معمولا با تاخیر انجام می‌شود و سرعت راه اندازی سیستم کاهش می‌یابد. برای رفع این مشکل و بالا بردن سرعت لود شدن برنامه‌های Startup شما باید Registry Editor را باز کنید و وارد مسیر زیر شوید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\

پس از آن باید یک کلید به نام Serialize و سپس یک DWORD سی و دو بیتی جدید به نام StartupDelayInMSec در زیر آن با مقدار تنظیم شده روی صفر ایجاد کنید.

چگونه سرعت لود شدن برنامه های Startup را افزایش دهیم؟

افزودن فایل به startup با استفاده از Task Scheduler

افزودن فایل به startup با استفاده از Task Scheduler مختص افراد حرفه‌ای است که مهارت خوبی در زمینه اجرا برنامه‌ها در ویندوز دارند. برای راه ‌اندازی یک برنامه در Startup با استفاده از Task Scheduler باید در ابتدا Task Scheduler را با استفاده از کادر جستجوی منوی Start باز کنید. از Task Scheduler می‌توانید برای شخصی سازی اجرای پروسه‌ها هنگام راه ‌اندازی سیستم و یا ورود به سیستم استفاده کنید. این ابزار بسیار قدرتمند است و کار افراد حرفه‌ای را برای افزودن فایل و یا پوشه به استارتاپ ویندوز راحت می‌کند.

پس از باز کردن Task Scheduler، به  Action و سپس  Create Basic Task بروید و دستورها را دنبال کنید. اگر می‌خواهید یک برنامه معمولی را اجرا کنید، در واقع باید از گزینه “Log on” استفاده نمایید.

 افزودن فایل به startup با استفاده از Task Scheduler

 

سخن پایانی

اجرای خودکار فایل‌ها و پوشه‌ها همزمان با بوت شدن ویندوز را فقط با افزودن فایل به startup ویندوز می‌توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و به صورت کاملا حرفه‌ای نحوه افزودن پوشه به startup را آموزش دهیم.

سوالات متداول

چگونه می‌توان فایل یا پوشه‌ای را به Startup ویندوز اضافه کرد؟

برای افزودن فایل یا پوشه به Startup ، باید میانبر آن را در پوشه Startup ویندوز قرار دهید تا با راه ‌اندازی ویندوز محتوای آن اجرا شود.

آیا تعداد برنامه‌های افزوده شده به استارت‌آپ تأثیری بر سرعت راه‌اندازی ویندوز دارد؟

بله، اگر تعداد زیادی از برنامه‌های با Startup اجرا شوند، منجر به کاهش سرعت راه‌ اندازی ویندوز می‌شوند. بهتر است تنها برنامه‌های ضروری را به Startup اضافه کنید.

آیا می‌توان برنامه‌هایی را که به Startup ویندوز افزوده شده مجددا غیرفعال کرد؟

بله، می‌توانید برنامه‌هایی که به Startup افزوده‌اید را از تنظیمات استارت‌آپ غیر فعال کنید تا باعث کاهش بار مصرفی سیستم شود.

آیا نحوه افزودن پوشه‌ها و برنامه‌ها به  Startup در همه ویندوزها یکسان است.

بله، نحوه افزودن فایل و یا پوشه به Startup ویندوزهای 7، 8، 10 و 11 شبیه به هم و مراحل آن مطابق آموزش این مقاله است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

14533
A
A