افزايش سرعت وردپرس [افزایش سرعت لود سایت وردپرس]

افزايش سرعت وردپرس [افزایش سرعت لود سایت وردپرس]
افزايش سرعت وردپرس [افزایش سرعت لود سایت وردپرس]
8 ماه پیش

به درخواست کاربران گرامی آذرآنلاین در این بخش از مطالب آموزش وردپرس با مطلب افزایش سرعت لود سایت وردپرس در خدمت شما خواهیم بود.

همانطور که می‌دانید سرعت لود وب سایت یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رنکینگ و جستجوهای موتورهای جستجو است و هرچه سرعت لود وب سایت شما بالاتر باشد برای کاربران نیز گشت وگذار در سایت ساده خواهد بود.

حال سیستم وردپرس که یکی از محبوبترین و کاملترین سیستم‌های مدیریت محتوا در اینترنت استفاده می‌شود. افزونه‌ای دارد که به شما کمک خواهد کرد تا سرعت وب سایت خود را افزایش داده و همچنین مشکلات احتمالی که در سایت های تست مانند GTmetrix گزارش می‌شود را رفع نمایید.

یک وب سایت پس از راه‌اندازی دارای فایل‌های HTML ، CSS و JavaScript متعددی خواهد بود که هر یک از آنها یا عملیاتی را انجام می‌دهند و یا به کتابخانه‌ها و فایل‌های دیگر ارجاع دارند.

کار کردن بین فایل‌ها و خواندن دستورات بین فایل‌های مختلف برای وب سرور زمانبر است و همین دلیلی برای سرعت لود پایین سایت خواهد شد.

حال این افزونه‌ای که در ادامه به معرفی بیشتر و آموزش آن می‌پردازیم این مشکل را حل خواهد کرد.

افزایش سرعت لود سایت وردپرس

جهت افزایش سرعت لود سایت وردپرسی افزونه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که سرعت لود وبسایتتان را به طور اعجاب انگیزی افزایش خواهد داد و همچنین مواردی که هنگام لود وب سایت شما باعث کندی خواهد می‌شود را رفع می‌کند.

افزونه Autoptimize نام پلاگینی است که در مورد آن صحبت کردیم. این افزونه تمامی فایل‌های HTML ، CSS و JavaScript افزونه‌های دیگر و پوسته وب سایت را در یک فایل دیگر کپی کرده و تمامی آنها را فشرده و بهینه می‌سازد.

نصب افزونه Autoptimize

جهت نصب این افزونه همانند سایر افزونه‌های وردپرسی می‌توانید از داشبورد وردپرس به صورت مستقیم نصب و استفاده کنید و یا آن را از مخزن وردپرس دانلود کرده و سپس آن را به صورت دستی بر روی وردپرس آپلود و نصب نمایید.

جهت نصب این افزونه از طریق داشبورد مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا به بخش افزودن افزونه در داشبورد وردپرس خود بروید.

رفتن به بخش افزودن افزونه

  • سپس عبارت Autoptimize را وارد کنید تا افزونه را بیابید.
  • پس از یافتن آن ، بر روی " هم اکنون نصب کن " کلیک کرده و سپس بر روی " فعال کردن " کلیک کنید.

نصب افزونه autoptimize برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس

به همین سادگی شما موفق به نصب این افزونه شده‌اید.

حال پس از نصب چگونه با افزونه Autoptimize کار کنیم ؟

آموزش کار با افزونه Autoptimize

پس از اینکه افزونه را نصب و فعال ساختید به بخش تنظیمات افزونه Autoptimize بروید.

رفتن به تنظیمات افزونه autoptimize

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تمام تنظیمات بسیار ساده و به صورت فارسی بوده و با تیک زدن هر قسمت بهینه سازی بر روی آن شروع خواهد شد.

توضیحات تنظیمات افزونه autoptimize

حال به توضیح مختصر هر بخش خواهیم پرداخت.

بهینه سازی کد HTML

با تیک زدن این بخش تمامی کدهای HTML موجود در سایت شما بهینه شده و به طرز معجزه آسایی سرعت سایت شما افزایش می‌یاید.

در ادامه تنظیمات پیشرفته همین بخش گزینه وجود دارد به نام نگه داشتن کامنت‌های HTML که به معنای آن است که در صورت تیک زدن این بخش تمام کامنت‌ها در صفحه باقی خواهند ماند و در صورت غیر فعال کردن آن کامنت‌های هر صفحه حذف خواهد شد.

تنظیمات JavaScript

با استفاده از این تنظیم ، تمام فایل‌های جاوا اسکریپت سایت ، در یک فایل دیگر کپی شده و فشرده می‌شوند و اضافه شدن خودکار یک کد به body صفحات HTML باعث می‌شود ، ابتدا HTML لود شود سپس جاوا اسکریپ لود گردد که تأثیر در سرعت لود سایت خواهد داشت.

تنظیمات CSS

این تنظیم همانند تنظیمات جاوا اسکریپت ، تمام فایل‌های CSS سایت را در یک فایل جداگانه کپی کرده و آن را فشرده می‌سازد و سپس پس از لود سایت ، CSS ها از یک فایل خوانده شده و همین امر باعث افزایش نسبی لود سایت به همراه HTML خواهد شد.

تنظیمات CDN

در صورتی که از سیستم تحویل محتوا مانند کلودفلر و یا Amazon AWS استفاده می‌کنید ، آدرس CDN خود را در فیلد مورد وارد کرده و در صورت عدم استفاده از CDN ، آن را خالی بگذارید.

کلیه این تنظیمات به صورت کلی بر روی سایت شما اعمال خواهد شد ؛ حال در صورتی که شما یک مدیر وب حرفه‌ای و توسعه دهنده سایت خود هستید می‌توانید با کلیک بر روی تنظیمات پیشرفته ، پیکربندی بهتری را انجام دهید.

در قسمت تنظیمات پیشرفته ، این افزونه امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید ، هر یک از تنظیمات را به صورت جزئیتر ، پیکربندی کنید و نتیجه بهتری را دریافت نمایید.

تنظیمات پیشرفته افزونه Autoptimize

از جمله تنظیماتی که در قسمت پیشرفته خواهید دید می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تنظیم بارگذاری جاوااسکریپت در تگ Head
  • بهینه سازی قسمت خاصی از جاوا اسکریپت
  • بلاک کردن قسمتی از جاوا اسکریپت برای بهینه سازی
  • مدیریت خطاهای جاوا اسکریپت با Try-Catch
  • تنظیم بهینه سازی قسمتی از CSS
  • تنظیم فشرده‌سازی CSS در سه حالت مختلف
  • بلاک کردن بخشی از CSS ها برای بهینه سازی
  • افزودن اطلاعات کاملتر برای CDN
  • و ...

این نکات تنها بخشی از تنظیمات پیشرفته بود که شما در بخش پیشرفته این افزونه خواهید دید.

حال توسعه دهنده این افزونه برای کاربردی‌تر بودن آن برخی پیشنهاد را ارائه داده که در ادامه در کنار سایر نکاتی که توسعه دهندگان ایرانی به آن دست پیدا کردند.

نکات توصیه شده در استفاده از افزونه Autoptimize

  • اگر در نظر دارید از افزونه‌های کش استفاده کنید بهتر از افزونه‌های HyperCache ، WP Super Cache ، Comet Cache و یا KeyCDN’s Cache Enabler استفاده کنید و از افزونه W3 Total Cache استفاده ننمایید.
  • در صورت بهم ریختگی متون و نوشته‌های داخل سایت قابلیت gzip را که به صورت پیش فرض فعال است را غیرفعال کنید.
  • در صورت بهم ریختگی و نا مرتب بودن قسمت‌های سایت که با جاوا اسکریپت برنامه‌نویسی شده است ، تیک جاوا اسکریپت را در تنظیمات پیشرفته حذف کنید.

این نکات مواردی است که شما باید در هنگام استفاده از این افزونه در نظر داشته باشید تا بهترین حالت افزایش سرعت در سایت وردپرس شما فراهم شود.

امیدواریم از آموزش افزایش سرعت لود سایت وردپرس استفاده لازم را برده باشید.

6404
افزايش سرعت وردپرس [افزایش سرعت لود سایت وردپرس]
100.0010
A
A