بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012
بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012
6 ماه پیش

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 یک امر حیاتی برای زمان‌هایی است که شما پسورد ویندوز سرور خود را به دلایل مختلف فراموش می‌کنید و راهی به جز بازیابی مجدد رمز عبور آن ندارید. در واقع وقتی برای ویندوز سرور خود به دلیل مسائل امنیتی پسورد تعیین می‌کنید، اگر هیچ کاربر دیگری از پسورد مشابه شما استفاده نکند و شما رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، باید از روش‌های مختلف بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم سه روش بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 را به شما آموزش دهیم، اگر از این "ویندوز سرور " استفاده می‌کنید حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

چطور بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 را انجام دهیم؟

اگر رمز عبور ویندوز سرور خود را فراموش کردید، اصلا نگران نباشید، زیرا در حال حاضر روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز عبور ویندوز سرور وجود دارد که به راحتی با استفاده از این روش‌ها می‌توانید بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 خود را انجام دهید. به صورت کلی دو روش‌ برای بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 وجود دارد که این روش‌ها عبارتند از:

 

روش اول: بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام اول: در این روش ابتدا باید DVD نصب ویندوز را در سیستم قرار دهید

گام دوم: سپس به حالت نصب ویندوز رفته و دکمه next را بزنید.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام سوم: در پنجره جدیدی که باز می‌شود روی گزینه‌ "Repair your computer" کلیک کنید تا پنجره بعدی باز شود.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام چهارم: در پنجره جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه "Troubleshot" کلیک کنید.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام پنجم: در این صفحه گزینه  "Command Prompt” را انتخاب کنید تا پنجره‌ Command Prompt باز شود.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD 

 

گام ششم: در این مرحله باید به ترتیب دستورات زیر را برای بازیابی انجام دهید

ابتدا باید به درایو D دسترسی داشته باشید، برای اینکار دستور زیر را در Command prompt وارد کنید:

1.d:

سپس دستور زیر را وارد کنید تا به پوشه‌ windows/system32 دسترسی پیدا کنید:

2. cd  windows/system32

سپس برای تغییر نام فایل utilman.exe و جایگزین کردن فایل cmd.exe با آن دو دستور زیر را به ترتیب وارد کنید:

3. ren utilman.exe  utilman.exe.old

4. copy  cmd.exe  utilman.exe

حال command prompt را بسته و روی گزینه‌ Continue کلیک کنید. در این مرحله سیستم ریست می‌شود. باید منتظر بمانید تا سیستم تا مرحله لاگین بالا بیاید.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام هفتم: در این مرحله کلید ترکیبی Windows + U را بفشارید تا command prompt برای شما باز شود. سپس دستور زیر را وارد کنید تا پسورد administrator ریست شود و به abc@123 تغییر کند.

5. net user administrator abc@123

گام هشتم: پس از اجرای این دستور باید روی گزینه "Ease to access" کلیک کنید.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

گام نهم: در این مرحله باید برای تغییر رمز عبور تمامی گام‌های 6 تا 8 را مجددا تکرار کنید تا رمز عبور جدید ثبت شود.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 از طریق DVD

روش دوم: بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 با استفاده از نرم افزار iSunshare Windows Password Genius

گام اول: دیسک پسورد ریست درست کنید، برای این کار باید از نرم افزار iSunshare Windows Password Genius استفاده نمایید. برای اینکه نرم افزار iSunshare Windows Password Genius راحت راه اندازی شود آن را روی سیستم دوم خود راه اندازی کنید. بعد یک فلش USB یا CD یا DVD آماده داشته باشید. اپلیکیشن iSunshare Windows Password Genius  را باز کنید. سپس از منویی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یکی از دو گزینه USB یا CD/DVD را کلیک کنید. درایو مورد نظر را انتخاب نمایید و بعد روی گزینه Begin ضربه بزنید تا اطلاعات روی دیسک مورد نظر اطلاعات رایت شود.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 با استفاده از نرم افزار iSunshare Windows Password Genius

گام دوم: سیستم قفل شده را از طریق دیسک ریست سپس بوت کنید.

در این مرحله باید به کامپیوتری بازگردید که قصد بازیابی پسورد آن را دارید، دیسک یا فلشی که برای بوت کردن پیکربندی استفاده کردید را به کامپیوتر وصل کرده و سیستم را روشن کنید. زمانی که کامپیوتر شما در حال روشن شدن یا بوت شدن است، کلید بوت را فشار دهید تا منوی بوت باز شود. برای اغلب لپ تاپ‌ها کلید F12 برای بوت شدن سیستم است.

گام سوم: پسورد ویندوز سرور 2012 را بازیابی کنید.

در این مرحله باید مطابق تصویر زیر نسخه ویندوز و اکانت کاربری که تمایل دارید رمز آن ریست شود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Reset password کلیک نمایید. در مرحله بعد یک پنجره جدید باز می‌شود که باید روی گزینه "Yes" کلیک کنید. در این مرحله ستون پسورد را می‌بینید که قبلا عنوان آن Unknown بود اما حالا Blank است. در پایان بر روی ریبوت (Reboot) کلیک کنید و از دیسک بازیابی پسورد خارج شوید.

بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 با استفاده از نرم افزار iSunshare Windows Password Genius 

 

سخن پایانی 

اگر رمز عبور ویندوز سرور خود را فراموش کردید، با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله به راحتی می‌توانید رمز عبور ویندوز سرور خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون دردسر خاصی بازیابی کنید و قفل سیستم خود را بشکنید. در این مقاله دو روش متداول برای بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 را با شما درمیان گذاشتیم تا در صورت فراموشی رمز عبور خود بتوانید به راحتی آن را بازیابی کنید.

سوالات متداول

آسان ترین روش بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 کدام است؟

در صورت فراموش كردن پسورد ویندوز سرور 2012 روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز آن وجود دارد، اما آسان ترین روش استفاده از دیسک بازیابی رمز عبور یا اکانت آنلاین مایکروسافت است که به سرعت می‌توانید با این دو روش پسورد سیستم خود را تغییر دهید و قفل را بشکنید.

آیا حذف پسورد قبل از بالا آمدن ویندوز سرور 2012 امکان پذیر است؟

بله، البته برای این کار نیاز به یک دیسک قابل بوت از ویندوز سرور 2012 دارید. سپس با توجه به مراحلی که در قسمت باز كردن قفل ویندوز سرور 2012 در این مقاله توضیح دادیم با استفاده از CMD به راحتی می‌توانید رمز را تغییر دهید.

چگونه بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 را انجام دهیم؟

با استفاده از نرم افزار PCUnlocker می‌توانید رمز ویندوز سرور 2012 را بشکنید. همچنین در صورت فراموشی پسورد ویندوز سرور می‌توانید از طریق CMD رمز را عوض کنید.

آیا می‌توان پسورد کاربران دیگر را در ویندوز سرور 2012 بازیابی کرد؟

بله، اگر شما به عنوان مدیر سیستم دسترسی Administrator داشته باشید و یا کاربران از ابزارهای بازیابی پسورد معتبر و مجاز استفاده کنند، بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012 برای شما به راحتی امکان پذیر است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

30964
بازیابی پسورد ویندوز سرور 2012
100.0025
A
A