اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سیپنل

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سیپنل
اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سیپنل
9 ماه پیش

وب سایت‌هایی که دارای بخش دانلود هستند ، نیازمند یک فضای هاستینگ بالا می‌باشند تا بتوانند فایل‌های خود را در آن آپلود کرده و برای کاربران در دسترس قرار دهند . در این حالت به صورت استاندارد و معقولانه ، مدیران وب سایت ، هاست دانلود را از هاست اصلی که سایت و اطلاعات بر روی آن قرار دارد را جدا کرده تا توانایی مدیریت بهتری بر روی آن داشته باشند و همچنین هزینه زیادی برای هاست اصلی پرداخت ننمایند. حال بر همین اساس قصد داریم در این مطلب از سری مطالب آموزش سیپنل به نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سیپنل نیز بپردازیم.

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی

1- ابتدا وارد هاست سیپنل اصلی خود شوید.

2- از بخش Domains بر روی Zone Editor کلیک نمایید تا به بخش تنظیمات DNS بروید.

ورود به بخش zone editors در سیپنل

3- در ادامه بر روی A Record کلیک کرده تا بتوان یک رکورد A جدید تعریف کرد.

ساخت رکورد A

4- در صفحه Add A Record ، به ترتیب ابتدا نامی که در نظر دارید برای هاست دانلود اختصاص دهید را وارد کرده و سپس آدرس IP سرور دانلود خود را وارد کنید.

در این آموزش دامنه ما Azarlearn.com می‌باشد و برای هاست دانلودمان نام dl.azarlearn.com را انتخاب کرده‌ایم.

چنانچه هنوز آدرس IP دانلود سرور خود را در اختیار ندارید ، آدرس 127.0.0.1 را وارد کنید و پس از خرید هاست دانلود ، آدرس IP آن از بخش Manage و Edit رکورد ساخته شده وارد نمایید.

تنظیم رکورد A برای ارتباط با دانلود سرور

5- حال در هنگام سفارش هاست دانلود ، در بخش دامنه ، نام dl.azarlearn.com را به شرکت اعلام کنید تا این نام بر روی هاست دانلود شما تنظیم گردد.

نکته : چنانچه قبلاً هاست دانلود را تهیه کرده‌اید ، با بخش پشتیبانی هاست خود تماس گرفته و درخواست تغییر نام دامنه به زیر دامنه جدید ایجاد شده را بدهید.

نکته مهم : دقت داشته باشید برای اتصال هاست دانلود به هاست اصلی ، نباید SubDomain در در هاست اصلی تعریف کرد و تنها ایجاد یک رکورد A کافی است.

بدین ترتیب شما سرور دانلود خود را به هاست اصلی متصل کرده و از این به بعد می‌توانید فایل‌های دانلود خود را بر روی سرور قرار داده و آدرس آن را در سایت اصلی خود لینک کنید.

امیدواریم از آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سیپنل استفاده لازم را برده باشید.

در مطالب آتی به نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی با کنترل پنل پلسک نیز پراخته خواهد شد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

15511
A
A