افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget در Centos

افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget در Centos
افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget در Centos
9 ماه پیش

در ادامه مطالب آموزش Centos در این قسمت با آموزش افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget در Centos همراه ما باشید.

در آموزش قبلی در مورد دانلود منیجر Axel بعنوان جایگزین قدرتمندی ، برای wget صحبت کرده و مراحل نصب آنرا نشان دادیم. برای آشنایی با نحوه نصب این دانلود منیجیر میتوانید به آموزش نصب Axel روی لینوکس مراجعه نمایید.

همانطور که میدانید Axel دانلود منیجری میباشد که میتواند از پتانسیل کامل ارتباط شما به اینترنت برای پروسه دانلود استفاده نماید. در این آموزش به مراحل استفاده از Axel با yum خواهیم پرداخت تا بتوانیم نرم افزارهای خود را با سرعت بالایی نصب کنیم.

نکته 1: برای اجرای مراحل و استفاده از AxelGet باید دسترسی root به سرور مورد نظر داشته باشید و یا با اکانتی به به ترمینال لینوکس خود متصل شوید که دسترسی Sudo داشته باشد تا بتوانید دستورات را با Sudo وارد نمایید.

افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget

نصب و تنظیم Axelget در CentOS

1- Yum-Axelget توسط مخازن رسمی CentOS ارائه نمیشود و باید مخزن EPEL را نصب نماییم تا بتوانیم پلاگینها و بسته‌های وابسته را نصب نماییم. برای دانلود و نصب مخزن EPEL میتوانید از دستور زیر استفاده نماییید.

yum install epel-release

2- حال که با موفقیت مخزن EPEL را نصب کردید با استفاده از دستور زیر میتوانید Axelget را نصب کنید.

yum install yum-axelget

به محض اینکه پروسه نصب به پایان رسید میتوانید از این ابزار استفاده نمایید. از این به بعد دانلودهای Yum توسط Axel مدیریت میشوند و شما کافیست ، تنها دستور Yum را همانطور که قبلا استفاده می‌کردید وارد نمایید.

هر زمان که از Yum برای نصب بسته‌ای استفاده میکنید مشاهده خواهید کرد که ابتدا پلاگین Axelget در خطوط اول لود میشود تا مطمئن شوید که بدرستی کار میکند.

Loaded plugins: axelget, fastestmirror

امیدوارم آموزش افزایش سرعت Yum با استفاده از Axelget برای شما مفید بوده باشد.

کاربر گرامی شما میتوانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنتها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

مریم علیزاده- نویسنده

2632
A
A