راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ در سایت‌های وردپرسی

راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ در سایت‌های وردپرسی
راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ در سایت‌های وردپرسی
4 ماه پیش

افیلیت مارکتینگ یکی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به افزایش بازدید سایت و فروش کمک کند. هنگامی‌که ابزارهای مناسب برای راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ را انتخاب کردید، می‌توانید شاهد این باشید که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کرده و فراتر از حد انتظار می‌رود. ابتدا بهتر است به سراغ تعریف این واژه رفته تا بدانیم که استفاده از آن برای وب‌سایت ما چه ضرورتی دارد و چه فوایدی خواهد داشت.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ به افرادی که محصولات شما را به دیگران معرفی کرده و از طریق درگاه‌ها و لینک‌های شما به فروش برسانند، درصدی کمیسیون می‌دهد؛ بنابراین به شما این امکان را می‌دهد که محصولات یا خدمات خود را از طریق شرکت‌های وابسته تبلیغ کنید. بسیاری از افراد عادی محصولات برند شما را تبلیغ کرده و در ازای فروش آن‌ها درصدی کمیسیون دریافت می‌کنند. این افراد می‌توانند وب‌سایت‌های عادی، وبلاگ نویسان یک صنعت و افراد اینفلوئنسری باشند که می‌توانند با استفاده از شهرت خود باعث فروش هرچه بیشتر محصولات شما شوند. این فروش از هر طریقی اعم از تبلیغات بنری، به اشتراک‌گذاری پست‌ها و حتی نوشتن نقد صورت می‌گیرد. در برخی اوقات شما می‌توانید به این افراد پیشنهاد‌هایی داشته باشید اما در بیشتر وقت‌ها آن‌ها تبلیغات را به روش خود انجام می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال فرض کنید که شما ارائه‌دهنده پشتیبانی آنلاین برای مشاغلی هستید که در ارتباط با وردپرس هستند. یک متخصص فناوری یا نویسنده وبلاگ وردپرس می‌تواند خدمات شما را از طریق یک پست یا نظر در وبلاگ بیان کرده و کاربران را از طریق لینک منحصربه‌فردی به سایت شما هدایت کنند. اگر فردی روی آن لینک کلیک کند، می‌تواند خرید خود را انجام دهد؛ بنابراین شما باید درصدی از سود حاصل از فروش آن محصول را به شخصی که سازنده لینک بوده پرداخت کنید.

 برای افیلیت مارکتینگ دو جنبه مختلف وجود دارد. اول اینکه شما کاربری هستید که با تبلیغ محصول یک شرکت دیگر در محتوای تولیدی خود،‌ کمیسیون دریافت کنید. فرض کنید که شما یک وبلاگ نویس سفر هستید؛ در یکی از پست‌های وبلاگ خود توصیه می‌کنید که مردم بلیط‌های هواپیمای خود را از طریق یک سرویس رزرو آنلاین خاص تهیه کنند.

اگر افیلیت مارکتینگ یک برند خاص را بر عهده گرفته باشید به ازای هر خریدی که از لینک معرفی شده توسط شما انجام شود درصدی از کمیسیون را دریافت می‌کنید.

affiliate WP 01

اگر در حوزه تجارت الکترونیک دارای پلتفرم شناخته‌شده‌ای هستید و ترافیک بالایی نیز در سایت خود دارید، می‌توانید با استفاده از ویژگی افیلیت مارکتینگ به افرادی که درباره شما توصیه و پیشنهاد می‌کنند درصدی کمیسیون پرداخت کنید.

چرا باید از افیلیت مارکتینگ استفاده کنیم؟

اگر هنوز از ویژگی افیلیت مارکتینگ استفاده نکرده‌اید، الان بهترین زمان است. در پایان سال 2017 چیزی در حدود 81 درصد از برندهای آنلاین از این ویژگی استفاده می‌کرده‌اند و واژه افیلیت مارکتینگ، یکی از بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص داده بود. یکی از مزایای استفاده از این ویژگی این بوده که هزینه‌های آن بسیار کم است. در واقع 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی برای شما هزینه خواهد داشت. در عوض می‌توانید تا سه برابر میزان فروش را تجربه کنید.

علاوه بر این باید بگوییم که طبق گزارش‌ها در پایان سال 2016 بسیاری از افرادی که کار افیلیت مارکتینگ را انجام می‌دهند افزایش 45 درصدی مشتریان جدید را گزارش کردند؛ بنابراین تقریباً همه‌چیز در تأیید این بوده که استفاده از این موقعیت بسیار مؤثر خواهد بود. در اینجا چند مورد از اصلی‌ترین مزایای آن را برای شما آورده‌ایم:

  • دور زدن مسدودکننده‌های تبلیغاتی: ظهور Add Blocking ها یک فاجعه برای بازاریابی آنلاین بود زیرا تبلیغات شرکت‌ها قبل از اینکه حتی فرصت داشته باشند تا به دست مخاطبان برسند، بلاک می‌شدند. افیلیت مارکتینگ این موضوع را تغییر داده و تبلیغات را به‌طور یکپارچه در محتوای آنلاین ادغام می‌کند.
  • نیازی به زحمت و تلاش شما ندارد: هنگامی‌که برنامه افیلیت مارکتینگ خود را تنظیم کردید، شرکت‌های وابسته بیشتر کار را برای شما انجام خواهند داد. علاوه بر این به‌واسطه کمیسیون‌هایی که دریافت می‌کنند برای این کار نیز انگیزه زیادی دارند. البته اگر می‌خواهید بهترین بازده را داشته باشید باید مراقب روند پیشرفت باشید، شبکه افیلیت خود را مدیریت کرده و استراتژی خود را مرتباً به‌روز کنید.
  • نتیجه‌بخش است: افیلیت مارکتینگ باوجود این‌که زمان و تلاش کمی را به خود اختصاص می‌دهد، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتریان جدید به کسب‌وکار شما است. به‌علاوه باوجود رشد مداوم صنعت، قرار نیست از بین برود.

در نهایت جنبه‌های مثبت زیادی برای افیلیت مارکتینگ وجود داشته و جنبه‌های منفی آن بسیار کم است. مهم‌تر از همه این کار یک سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و کم‌ریسک برای کسب‌وکار شما است.

بهترین برنامه‌های افیلیت مارکتینگ چیست؟

قبل از راه‌اندازی برنامه افیلیت مارکتینگ، فروشگاه آنلاین خود را باید راه‌اندازی کنید. از طرفی مطمئناً می‌خواهید که برنامه‌ای را استفاده کنید که علاوه بر نصب آسان، برای کسب‌وکار شما نیز قابل‌اجرا باشد. علاوه بر این باید برای مشتریان شما نیز ارزشمند باشد.

برخی از برنامه‌های شخص ثالث،‌ هزینه‌های پنهانی داشته که استفاده از برنامه افیلیت آن‌ها اصلاً به‌صرفه نخواهد بود. در اینجا می‌خواهیم دو ابزار مختلف را برای کاربرانی که مبتدی هستند معرفی کنیم تا بتوانند برنامه افیلیت مارکتینگ خود را شروع کنند.

برنامه AffiliateWP

بهترین افزونه برای افیلیت مارکتینگ برنامه AffiliateWP است. این برنامه دارای نصب بسیار آسانی بوده و می‌توان از ویژگی‌های آن به‌راحتی استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب کرده و فعال کنید.

از ویژگی‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که عملکرد حوزه مورد نظر را بررسی کرده و میزان درآمد را ثبت می‌کند. علاوه بر این لینک‌های ارجاعی را اصلاح کرده و شما می‌توانید برای تبلیغ سریع و مؤثرتر محصولات،‌ خدمات یا وب‌سایت خود برنامه‌های افیلیت مارکتینگ نامحدودی داشته باشید.

این برنامه دارای یک سرویس پرداخت یکپارچه بوده که به‌سرعت و به‌طور مستقیم به افراد مورد نظر شما مبالغ کمیسیون‌ها را پرداخت می‌کند. مدیریت این نقل و انتقالات به همین سادگی خواهد بود. در داشبورد خود نیز می‌توانید افرادی که بیشترین معرفی و درآمد را داشته مشاهده کنید. همچنین ویرایش لازم روی حساب‌های کاربری را نیز داشته باشید. در نهایت می‌توان AffiliateWP را به‌صورت یکپارچه با افزونه‌های محبوبی چون WooCommerce، PayPal Buttons و MemberPress استفاده کرد.

برنامه Easy Affiliate

برنامه Easy Affiliate یک افزونه مناسب بوده که این نوع از بازاریابی را در وردپرس برای شما انجام می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید مراحل نصب و استفاده از آن را به‌راحتی و سرعت انجام دهید. یکی از بهترین بخش‌های این افزونه این بوده که برای هر تراکنش افیلیت نیازی به پرداخت هزینه ماهانه یا درصد ندارید. به‌عبارت‌دیگر مدل قیمت‌گذاری Easy Affiliate بسیار شفاف است؛ هزینه لازم را یک‌بار پرداخت کرده و باقی کارها طبق روال انجام می‌شود.

این دستگاه دارای یک داشبورد داخلی بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا لینک‌های قابل ردیابی را دریافت کرده، کمیسیون و تاریخچه پرداخت‌های خود را مشاهده کنند. همچنین این برنامه صفحات مهم دیگری را که به آن نیاز دارید مانند برنامه‌های کاربردی افیلیت و لاگین‌ها را به‌صورت خودکار ایجاد می‌کند؛ بنابراین شاید بتوان گفت یکی از آسان‌ترین نرم‌افزارها برای افراد مبتدی است. ما هم در ادامه قصد داریم تا راه‌اندازی آن را به شما آموزش دهیم.

راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ

برای شروع یک برنامه افیلیت مارکتینگ به یک وب‌سایت که دارای فروشگاه آنلاین بوده برای فروش محصولات و راهی برای پیگیری فروش و کمیسیون‌ها نیاز دارید. استفاده از یک شبکه وابسته شخص ثالث معمولاً مستلزم کاهش درآمد فروش شما به‌اضافه هزینه‌ها بوده و درعین‌حال شما مقداری کنترل روی برنامه خود را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید کنترل کاملی روی برنامه خود داشته و هزینه‌ها را به حداقل برسانید، می‌توانید به‌سادگی از برنامه افیلیت مارکتینگ در وردپرس استفاده کنید.

با کمک یک افزونه با نصب آسان مانند Easy Affiliate، می‌توانید برنامه افیلیت مارکتینگ خود را در کوتاه‌ترین زمان اجرا کنید. این افزونه بیشتر کارها را برای شما انجام می‌دهد. در این مقاله قصد داریم نحوه راه‌اندازی افیلیت مارکتینگ در سایت‌های وردپرسی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم.

مرحله اول

یک سرویس هاست انتخاب کرده و آخرین نسخه وردپرس را اجرا کنید. افزونه‌های خود را نیز به‌روز کنید. وقتی صحبت از بهینه‌سازی وب‌سایت می‌شود، داشتن یک سرویس هاست خوب مانند آذرآنلاین بسیار مهم است. در مرحله بعد شما باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما در وضعیت فعال قرار دارد. این فعال بودن شامل اجرای آخرین نسخه وردپرس و اطمینان از به‌روز بودن همه افزونه‌های شما است.

به‌روزرسانی‌ها به دلایل زیادی مهم هستند. اول‌ازهمه اینکه آپدیت بودن آن‌ها باعث می‌شود که رمز عبورهای لازم برای جلوگیری از حملات به سایت به شما ارسال شوند. همچنین مشکلت سازگاری بین وردپرس و افزونه‌ها را به حداقل می‌رسانند. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها مسیر زیر را دنبال کنید.

Dashboard > Updates in your Wordpress

هر نسخه جدید پلتفرم یا افزونه‌ها که در دسترس باشند، در این لیست اعلام می‌شوند:

affiliate WP 02

برای نصب آخرین نسخه هر مؤلفه کافیست روی دکمه Update کلیک کنید.

در این مرحله اطمینان از اینکه سایت شما از SSL استفاده می‌کند نیز مفید است. این یک ویژگی امنیتی بوده که داده‌ها را رمزگذاری می‌کند تا هکرها نتوانند به آن حمله کنند؛ بنابراین حضور آن برای سایت‌های e-commerce حیاتی است. معمولاً شما می‌توانید از طریق ارائه‌دهنده هاست خود آن را خریداری کنید. در غیر این صورت می‌توانید گواهی رایگان SSL را از Encrypt دریافت کنید. اگر برای نصب گواهی SSL به کمک نیاز دارید افزونه Really Simple SSL می‌تواند شما را راهنمایی کند.

مرحله دوم

اگر هنوز یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خود،‌ راه‌اندازی نکرده‌اید می‌توانید این کار را با افزونه وردپرس نیز انجام دهید. ما در اینجا چند پیشنهاد مختلف داریم که به‌طور یکپارچه با Easy Affiliate ادغام می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر فقط محصولات دیجیتالی برای فروش دارید می‌توانید از WooCommerce برای اجرای فروشگاه آنلاین خود یا Easy Digital Downloads استفاده کنید. فقط افزونه دلخواه خود را نصب کرده و تنظیمات فروشگاه را کانفیگ کنید. در نهایت هم محصولات خود را به این فروشگاه اضافه کنید.

البته ممکن است بخواهید راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت، ارتقای سطح طراحی و برند سازی وب‌سایت و ارتقای کسب‌وکار آنلاین خود را نیز در نظر بگیرید. به‌طور خلاصه، این مرحله می‌تواند بسته به نیازی که دارید به همان اندازه ساده یا مفصل باشد.

مرحله سوم

در این مرحله هنگامی‌که سایت شما امن و به‌روز شد، فروشگاه آنلاین شما نیز از محصولات لازم پر شد وقت آن بوده تا افزونه Easy Affiliate را نصب کنید. لازم است تا لایسنس را تهیه کرده تا یک کد برای دسترسی به دانلودها دریافت کنید.

مرحله چهارم

برای شروع راه‌اندازی برنامه Affiliate خود در وردپرس این مسیر را بروید.

Easy Affiliate > Settings

affiliate WP 03

در زیر برخی از تنظیمات کلیدی را بیان کرده‌ایم. برای اطلاعات دقیق در مورد مواردی مانند راه‌اندازی ایمیل از این مسیر استفاده کنید.

Knowledge Base > Getting Started

  • تنظیمات عمومی

affiliate WP 04

در زیر بخش General اطلاعات کسب‌وکار و صفحات وابسته را تنظیم خواهیم کرد. این صفحات شامل Affiliate Dashboard، Affiliate Signup و Affiliate Login pages است.

  • تنظیمات افیلیت

affiliate WP 05

در زیر تنظیمات افیلیت، می‌توانید ماهیت نوع ثبت شرکت‌های وابسته خود را تعیین کنید. همچنین صفحه خوشامدگویی خود را راه‌اندازی کرده و تنظیمات EA Fraud Prevention را پیکربندی خواهید کرد.

  • تنظیمات Commission

affiliate WP 06

از طریق تنظیمات Commissions می‌توانید نرخ‌ها یا درصدهای کمیسیون ثابتی را تعیین کنید. این به شما انعطاف‌پذیری لازم را می‌دهد تا بتوانید استراتژی‌های مختلفی را ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال ممکن است برای میکرو اینفلوئنسرهای اینستاگرام بخواهید نرخ کمیسیون کمتری را در مقایسه با نویسندگان بلاگ در نظر بگیرید.

  • یکپارچه‌سازی بخش پرداخت ها

affiliate WP 07

 از برگه eCommerce، یکپارچه‌سازی پرداخت‌های خود را تنظیم می‌کنید. افزونه Easy Affiliates با MemberPress، WooCommerce، Easy Digital Downloads و پی پال ادغام می‌شوند.

مرحله پنجم

در نهایت می‌توانید لینک‌ها و بنرها را برای افیلیت مارکتینگ ایجاد کنید. Easy Affiliate هنگام استفاده از ابزار Creatives، به‌طور خودکار لینک‌های افیلیت شما را نیز شامل می‌شود. شرکت‌ها و افرادی که قرار است کار افیلیت مارکتینگ شما را انجام دهند، می‌توانند تبلیغات بنری را در سایت‌های خود نمایش دهند. سپس از لینک‌های وابسته به شما برای هدایت ترافیک به سمت محصولات شما استفاده کنند. شما هم می‌توانید بنرهای مختلف را در اندازه‌های مختلف، با تصاویر متعدد و دکمه Call To Action بسازید. همچنین می‌توانید با استفاده انکر تکست لینک‌های مختلفی را به سایت‌های این افیلیت مارکترهای خود درج کنید.

نتیجه‌گیری

وردپرس با داشتن مجموعه گسترده‌ای از افزونه‌های رایگان و همچنین هزاران امکانات پریمیوم، یک پلتفرم انعطاف‌پذیر و مناسب است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که قصد داشته باشید یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید یا وبلاگ، درهرصورت می‌توانید از ویژگی‌های موجود در این پلتفرم به‌خوبی استفاده کنید.

در این مقاله طی پنج مرحله، راه‌اندازی و کار با یک نرم‌افزار افیلیت مارکتینگ را به شما آموزش دادیم که استفاده از آن بسیار ساده بوده و می‌تواند به‌خوبی تراکنش‌های شما را رصد کند. آیا تاکنون از این نرم‌افزارها برای وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

دریا بهرامی- نویسنده

2357
A
A