بررسی فایرفاکس کوانتوم

بررسی فایرفاکس کوانتوم
بررسی فایرفاکس کوانتوم
8 ماه پیش

شرکت موزیلا چندی پیش آپدیت جدیدی برای مرورگر فایرفاکس ارائه کرد که به ادعای آن همه چیز در آن متفاوت است. حال در این مطلب سعی داریم بهبررسی فایرفاکس کوانتوم مدرن پرداخته و شما را با آنچه وجه تمایز آن با نسخه‌های قبلی می‌نامند ، بیشتر آشنا کنیم.

فایرفاکس کوانتوم در 14 نوامبر 2017 عرضه شد و طی یک ماه اخیر چندین آپدیت برای رفع مشکلات و باگ‌ها عرضه کرده است.

حال در ادامه با بررسی فایرفاکس کوانتوم هماره ما باشید.

دانلود آخرین نسخه از فایرفاکس کوانتوم

بررسی فایرفاکس کوانتوم

ظاهر و پوسته

ظاهر و پوسته فایرفاکس کوانتوم دچار تغییراتی شده است که می‌توان گفت از آن حالت کلاسیک خارج شده و با یک تم مدرن شما رو‌به‌رو خواهید شد. موزیلا به حدی بر روی این نسخه تأکید داشته که حتی آیکون این برنامه با کمی تغییرات عرضه شده و می‌توان گفت پس از دریافت این آپدیت ، شما احساس خواهید کرد با یک مرورگر مدرن و جدید سروکار دارید.

در تصویر زیر نمایی از فایرفاکس کوانتوم را خواهید دید.

ظاهر مرورگر جدید فایرفاکس کوانتوم

نسخه‌های مختلف

فایرفاکس کوانتوم این بار برای تمامی سیستم عامل‌ها به صورت همزمان عرضه شد و با تفاوتی 1 روزه ، آپدیت جدید خود را برای سیستم عامل‌های اندروید ، Mac OS ، لینوکس و ویندوز منتشر کرد.

نکته جالب توجه همسان سازی پوسته و ظاهر و همچنین کارکرد یکسان آن در تمامی سیستم عامل‌هاست که نوید یک مرورگر یکپارچه و تغییر یافته را می‌دهد.

عملکرد بارگذاری وب

با توجه به آپدیت و تغییر اساسی در هسته این مرورگر محبوب ، عملکرد در بارگذاری وب سایت‌ها ، بهبود چشم گیری داشته و باعث شده از آن حالت کلاسیک و لود قسمت به قسمت سایت ، راحت شوید و با وارد کردن نام دامنه مورد نظر ، تصاویر و محتوا به سرعت و در کنار یکدیگر لود شوند.

توانایی و کارایی

این بار پس از نصب فایرفاکس کوانتوم و مراجعه به بخش Task Manager سیستم عامل‌تان شگفت زده خواهید شد.

مرورگر جدید فایرفاکس به قدری کم حجم و سریع است که ادعای رقابتی تنگاتنگ با مرورگر گوگل کروم جدید را دارد و به ادعای مدیر بخش توسعه فایرفاکس ، با باز کردن تعداد تب‌ها و صفحات زیاد ، شما شاهد اشغال شدن فضای رم و کارکرد بالای پردازنده خود نخواهید بود.

این نکته به حدی مؤثر است که حتی نظر طرفداران گوگل کروم را به سمت این مرورگر جلب کند. همانطور که می‌دانید گوگل کروم پس از باز شدن و ایجاد هر تب ، یک تسک جدید ایجاد کرده و اگر به جستجو در اینترنت و باز کردن صفحات زیاد بپردازید ، ناگهان متوجه افزایش بسیار زیاد رم و همچنین پردازنده خواهید شد.

جمه بندی

در کل می‌توان گفت با تغییر ظاهر و پوسته و همچنین هسته مرکزی فایرفاکس کوانتوم ، شاهد یک مرورگر مدرن با قابلیت‌های فراوانی هستیم و با توجه به گفته خود شرکت موزیلا ، در حال حاضر این مرورگر پرسرعت‌ترین و استانداردترین مرورگر حال حاضر بوده و با کارکردن با آن احساس متفاوتی در وبگردی را تجربه خواهید کرد.

حال باید دید بعد از کارکردن کاربران با آن ، نتایج و نظر آنها چیست و آیا شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت ، تغییراتی برای ارائه بهتر مرورگرهای خود دارند یا خیر؟

امیدواریم بررسی فایرفاکس کوانتوم مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3345
بررسی فایرفاکس کوانتوم
100.004
A
A