بهترین افزونه‌های وردپرس؛ هر آنچه که نیاز دارید

بهترین افزونه‌های وردپرس؛ هر آنچه که نیاز دارید
بهترین افزونه‌های وردپرس؛ هر آنچه که نیاز دارید
9 ماه پیش

 وردپرس به عنوان معروف‌ترین سامانه مدیریت محتوا یا همان content management system در بین طراحان وب‌سایت و متخصصین فناوری اطلاعات شناخته می‌شود. سادگی کار در این سامانه و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کار طراحان را ساده‌تر کرده است به طوری که حتی کاربران مبتدی هم قادرند به راحتی صفحات وب را طراحی کرده و امکانات مختلف را به آن اضافه کنند. اما برای بهبود وب‌سایت از نظر ظاهری و نیز کارایی، افزونه‌های متعددی توسط کتابخانه آنلاین وردپرس ارائه شده است که به کمک آن‌ها تقریباً هر عملیاتی را می‌توانید در محیط وردپرس انجام دهید، بدون آنکه نیازی به کدنویسی باشد. در این مقاله می‌خواهیم معروف‌ترین افزونه‌های WordPress را معرفی کرده و ویژگی‌های هر یک را بیان کنیم.

 

بهترین افزونه‌های وردپرس

افزونه‌های ارائه شده توسط سامانه مدیریت محتوای وردپرس بسیار متنوع هستند و در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند. در این بخش، تنها به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس خواهیم پرداخت:

 

افزونه Yoast SEO

شاید معروف‌ترین و پرکاربردترین افزونه وردپرس، افزونه Yoast SEO باشد که از سال 2008 ارائه شده است. از سال 2008، Yoast SEO به میلیون‌ها وب‌سایت در سراسر جهان کمک کرده است تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

 

افزونه Yoast SEO

 

Yoast SEO Free شامل همه ابزارهایی است که برای مدیریت سئوی وب‌سایت خود نیاز دارید، و افزونه Yoast SEO Premium نیز امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، به یک وب‌سایت بهتر، سریع‌تر و قوی‌تر نسبت به سایر رقبا نیاز خواهید داشت. Yoast SEO مملو از ویژگی‌هایی است که به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بیشترین استفاده را از وب‌سایت شما داشته باشند. 

 

برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت‌اند از:

  • بهبود فنی شاخص‌های سئو، مانند URLهای متعارف و متا تگ.
  • نقشه سایت XML پیشرفته؛ درک ساختار سایت شما را برای گوگل آسان می‌کند.
  • قالب عنوان و توضیحات متا، برای برندسازی بهتر در نتایج جستجو.
  • کنترل کامل بر سایت، به طوری که کاربران و موتورهای جستجو موقعیت خود را در سایت به درستی درک کنند.
  • زمان بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت، به دلیل روشی نوآورانه برای مدیریت داده‌ها در وردپرس.
  • [Premium] پشتیبانی ایمیل برای کاربران Yoast SEO Premium.
  • [Premium] امکان گسترش Yoast SEO با افزونه‌های SEO News، SEO، SEO محلی و WooCommerce SEO.
  • Yoast SEO دارای تنظیمات گسترده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا نحوه خزیدن سایت توسط موتورهای جستجو را بهبود بخشید.

 

افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus

UpdraftPlus افزونه‌ای است که پشتیبان‌گیری و بازیابی را ساده می‌کند. این افزونه با بیش از سه میلیون نصب فعال، بالاترین رتبه و محبوب‌ترین افزونه پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی شده در جهان است. پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و پایگاه داده در فضای ابری تنها با یک کلیک، از ویژگی‌های این افزونه پرکاربرد است.

پشتیبان‌گیری در فضای ابری مستقیماً در Dropbox، Google Drive، Amazon S3، UpdraftVault، Rackspace Cloud، FTP، DreamObjects، Openstack Swift و غیره امکان‌پذیر است. نسخه پولی این افزونه نیز  به شما امکان می‌دهد از Microsoft OneDrive، Microsoft Azure، Google Cloud Storage، Backblaze B2، SFTP، SCP، pCloud و WebDAV نسخه پشتیبان تهیه کنید.

افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus

 

 

وردپرس مانند هر سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS دیگری، در برابر حملات مختلف آسیب‌پذیر است، از خرابی سرور، هک، نقص‌های امنیتی، به‌روزرسانی‌های بد افزونه‌ها گرفته تا تم و هاستینگ وب ناامن. اگر اتفاقی برای وب‌سایت شما بیفتد، هزینه گزافی از نظر زمان، هزینه و اعتبار برای شما خواهد داشت. در عین حال که اقدامات امنیتی ضروری هستند، پشتیبان‌گیری‌ها بیمه نهایی وب‌سایت شما است به این معناست که در بدترین حالت، وب‌سایت شما به همراه همه فایل‌ها و پایگاه‌های داده مرتبط در کوتاه‌ترین زمان قابل بازیابی خواهد بود. البته می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را به صورت دستی نیز ایجاد کنید، اما استفاده از یک افزونه پشتیبان‌گیری بی‌نهایت سریع‌تر، ساده‌تر و ایمن‌تر است. 

 

برخی از ویژگی‌های مهم این افزونه عبارت‌اند از:

  • بازیابی و همچنین پشتیبان‌گیری
  • از گزینه‌های ابری بیشتری نسبت به سایر افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند
  • به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های پشتیبان‌گیری خودکار را به راحتی برنامه‌ریزی و مدیریت کنید.
  • سریع‌تر است و از منابع سرور کمتری استفاده می‌کند
  • روی بیش از 3 میلیون سایت تست شده است

 

افزونه صفحه ساز elementor

Elementor پلتفرم پیشرو در ساخت وب‌سایت برای وردپرس است که به سازندگان وب امکان می‌دهد وب‌سایت‌های حرفه‌ای را با افکت‌های بصری متنوع بسازند. با نصب این افزونه به جامعه گسترده‌ای از سازندگان وب از سراسر جهان خواهید پیوست. امکاناتی نظیر طراحی فوری، ویرایش درون‌خطی با قابلیت درگ اند دراپ، و امکان مشاهده نتیجه کار به صورت لحظه‌ای، از جمله قابلیت‌های این افزونه است. Elementor دارای ده‌ها ویجت خارج از جعبه است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

افزونه صفحه ساز elementor

 

 

برای ویرایش عناصر تم وب‌سایت، از جمله سرصفحه، پاورقی، پست‌ها و صفحه آرشیو، ویژگی‌های Pro در این افزونه در نظر گرفته شده‌اند. بیش از 40 ویجت و ویژگی مانند Box Shadow، Overlays Background، Hover Effects، Headline Effects، انیمیشن‌ها، Gradient Backgrounds، CSS Transform، Mask Options، Shape Dividers، Coming Soon Mode و غیره در این افزونه قابل‌استفاده هستند. 

 

نسخه پیشرفته این افزونه امکانات بیشتری را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • کیت‌ها و قالب‌های حرفه‌ای انحصاری
  • جلوه‌های حرکتی پیشرفته
  • WooCommerce Builder
  • فرم ساز حرفه‌ای
  • Popup Builder
  • محتوای پویا
  • اتوماسیون بازاریابی و CRM
  • فونت‌ها و آیکون‌های سفارشی
  • ویجت مخصوص قالب‌بندی پست وبلاگ
  • پاپ آپ‌های عکس و ویدئو
  • CSS سفارشی
  • و بیش از 90 ویجت حرفه‌ای

 

افزونه ساخت اسلایدر Slider by Soliloquy

افزونه Soliloquy به شما این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه، اسلایدرهای ریسپانسیو برای سایت وردپرس خود ایجاد کنید. این بدان معنی است که نمایش اسلایدهای شما همیشه در همه دستگاه‌ها (موبایل (iOS یا Android)، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ عالی خواهد بود.

افزونه ساخت اسلایدر Slider by Soliloquy

 

 

Soliloquy برای کاربردهای وب و سرور بهینه شده و با توجه به تست‌های سرعت مختلف، این افزونه سریع‌ترین پلاگین در نوع خود در بازار است.  Soliloquy بیش از 1,500,000 بار دانلود شده است و از این نظر یکی از افزونه‌های پرطرفدار وردپرس است.

 

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه عبارت‌اند از:

  • Drag & Drop Builder
  • 100٪ سازگار با موبایل
  • قالب‌های زیبا برای سفارشی‌سازی
  • محتوای ویژه - به راحتی اسلایدرها را بر اساس پست‌های وبلاگ، صفحات، محصولات، و سایر پست‌های سفارشی ایجاد کنید.
  • پشتیبانی از WooCommerce – اسلایدهای زیبای محصول را برای فروشگاه خود ایجاد کنید.
  • لایت باکس - نمایش اسلاید باکس برای عکس‌ها و گالری‌ها
  • پشتیبانی از اینستاگرام – وارد کردن تصاویر از اینستاگرام.
  • پشتیبانی از فایل‌هایPDF
  • زمان‌بندی اسلایدها - به راحتی اسلایدهای مختلف را برای نمایش در فواصل زمانی مشخص برنامه‌ریزی کنید.

 

افزونه امنیتی قدرتمند وردپرس Wordfence Security

امنیت وردپرس به تیمی متشکل از تحلیلگران اختصاصی نیاز دارد که در مورد جدیدترین انواع بدافزار و سوءاستفاده‌های وردپرس تحقیق کنند، آن‌ها را به قوانین فایروال تبدیل کنند و در زمان واقعی در اختیار مشتریان قرار دهند. Wordfence به عنوان تیم تحقیقاتی امنیتی وردپرس شماره یک در جهان شناخته می‌شود. این افزونه مجموعه جامعی از ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌دهد که دائماً در حال به‌روزرسانی هستند.

افزونه امنیتی قدرتمند وردپرس Wordfence Security

 

 

Wordfence Security شامل امکاناتی نظیر فایروال اند پوینت، اسکنر بدافزار، ویژگی‌های امنیتی قوی ورود به سیستم، نماهای ترافیک زنده و موارد دیگر است. 

 

برخی از ویژگی‌های این افزونه به شرح زیر است:

  • پشتیبانی توسط یک تیم بزرگ با تمرکز 100٪ بر روی امنیت وردپرس.
  •  Blocklist IP تمام درخواست‌های مخرب IP‌ها را مسدود کرده و در عین حال بار ترافیک وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد.
  • برخلاف افزونه‌های مبتنی بر فضای ابری، نمی‌توان آن را دور زد و به داده‌ها دسترسی پیدا کرد.
  • اسکنر بدافزار درخواست‌هایی را که شامل کد یا محتوای مخرب هستند مسدود می‌کند.
  • محافظت در برابر حملات brute force با محدود کردن تعداد تلاش‌های ورود به سیستم.

 

معرفی افزونه ساخت نسخه موبایل سایت وردپرس

افزونه‌های مختلفی برای ایجاد نسخه موبایل وب‌سایت‌های وردپرسی ارائه شده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها، WPtouch است. این یک افزونه رایگان است که به طور خودکار یک تم موبایل ساده و زیبا را برای بازدیدکنندگان موبایل به وب‌سایت وردپرس شما اضافه می‌کند. این افزونه توسط گوگل توصیه شده و از این رو با شاخص‌های سئوی موتور جستجوی گوگل برای نمایش وب‌سایت در محیط موبایل، سازگار است.

پنل مدیریت WPtouch به شما این امکان را می‌دهند که بسیاری از جنبه‌های ظاهری وب‌سایت خود را سفارشی کرده و یک نسخه سریع، کاربرپسند و شیک از سایت خود بدون تغییر حتی یک بیت کد به بازدیدکنندگان موبایل ارائه دهید. این در حالی است که تم دسکتاپ وب‌سایت بدون تغییر باقی مانده و برای بازدیدکنندگان غیر تلفن همراه نشان داده خواهد شد.

معرفی افزونه ساخت نسخه موبایل سایت وردپرس

 

 

WPtouch Pro انواع تم‌های پیشرفته را برای وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های WooCommerce ارائه می‌دهد.

 

افزونه ‌ایجاد گالری عکس و موزیک در وردپرس Grand Flagallery

آپلود تعداد نامحدودی از تصاویر، ایجاد ده‌ها گالری، گروه‌بندی تصاویر در نمایش اسلاید، و اضافه کردن دو توضیح متنی برای هر عکس از قابلیت‌های افزونه GRAND Flagallery است. این افزونه از iPhone، iPad، Android، Blackberry 6 و Desktop پشتیبانی می‌کند. در این افزونه، تعداد تصاویر آپلود شده برای نمایش اسلاید نیز نامحدود است. همچنین می‌توانید حالت خودکار نمایش اسلاید را روشن یا خاموش کنید، تصاویر را بین گالری‌های مختلف انتقال داده و هر تصویر را در فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

افزونه ‌ایجاد گالری عکس و موزیک در وردپرس Grand Flagallery

 

 

مهم است که گالری تصاویر وب‌سایت وردپرسی کاملاً با وبلاگ یا سایت شما سازگار باشد. به همین دلیل استفاده از افزونه‌های ساخت گالری تصاویر توصیه می‌شود زیرا هر وبلاگ بر اساس موضوع و محتوا، نیاز به تصاویر طبقه‌بندی شده دارد.

 

افزونه Google Maps Builder

افزودن نقشه‌های گوگل به وب‌سایت وردپرس بدون استفاده از افزونه‌ها کار ساده‌ای نیست و نیاز به کدنویسی وب دارد. Google Maps WD یک افزونه جامع نقشه گوگل وردپرس است که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند، کاربرپسند و بصری است. هیچ پیکربندی پیچیده‌ای در این افزونه مورد نیاز نیست. می‌توانید نقشه‌ها را متناسب با وب‌سایت وردپرس خود سفارشی‌سازی کرده و به سرعت و به راحتی آن‌ها را به وب‌سایت خود اضافه کنید. این افزونه اجازه می‌دهد تا چندین نشانگر روی نقشه‌ها ایجاد کنید، اطلاعاتی مانند آدرس، توضیحات، لینک، تصاویر و موارد دیگر را اضافه کنید. همچنین امکان انتخاب انواع تم برای نمایش نقشه وجود دارد.

افزونه Google Maps Builder

 

 

ویژگی‌های افزونه‌های نقشه گوگل وردپرس عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی آسان. پس از نصب، راهنمای راه‌اندازی به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های مختلف را از طریق داشبورد پیکربندی کنید. علاوه بر این، پیش‌نمایش‌های فوری از تغییراتی که ایجاد کرده‌اید نمایش داده می‌شود، بنابراین برای دیدن نتایج، نیازی به ذخیره و انتشار نقشه‌ها ندارید.
  • عدم محدودیت. عدم محدودیت در نمایش نقشه‌های هر صفحه یا پست،  نشانگرها و سایر ویژگی‌های افزونه
  • بیش از 100 نماد نشانگر. از بین بیش از 100 نماد نشانگر آماده با اشکال و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید.
  • تم نقشه‌های زیبا. یک تم نقشه زیبا را انتخاب کرده یا ایجاد کنید که به بهترین وجه با نیازهای کسب‌وکار و وب‌سایت شما مطابقت دارد. می‌توانید با استفاده از ویرایشگر پیشرفته، از میان تم‌های آماده، پوسته مورد نظر خود را طراحی نمایید.
  • دسته‌بندی نشانگرها. آیا تعداد زیادی نشانگر دارید؟ می‌توانید در قسمت تنظیمات نشانگرهای خود را دسته‌بندی کرده و با انتخاب از منوی کشویی به سرعت و به راحتی دسته‌ها را به نشانگرها اختصاص دهید.
  • فروشگاه یاب. این افزونه یافتن فروشگاه‌ها، محصولات، دفاتر یا خرده‌فروشی‌های نزدیک را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. Google Maps WD دارای گزینه Store Locator است که به کاربران امکان می‌دهد نشانگرها را بر اساس آدرس، شعاع و دسته نشانگر جستجو کنند.
  • فهرست نشانگر. این افزونه شامل 3 فهرست برای نمایش جزئیات بیشتر برای نشانگرها است. نمایش توضیحات بیشتر، امکان جستجو بر اساس آدرس یا دسته‌بندی را به کاربران می‌دهد.

 

سایر افزونه‌های مفید وردپرس

با اینکه افزونه‌های معرفی شده در بخش قبلی، بیشترین کاربرد را در بین افزونه‌های وردپرس دارند، در این بخش چند افزونه معروف دیگر را هم به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد:

 

افزونه Optimole

تصاویر بیش از 50 درصد از فضای متوسط صفحه وب را اشغال می‌کنند. این بدان معناست که بهینه‌سازی تصاویر می‌تواند تفاوت زیادی در زمان بارگذاری صفحه سایت شما ایجاد کند. اهمیت این موضوع در چیست؟ اگر بارگذاری وب‌سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، نرخ پرش ممکن است به 38٪ برسد. این یعنی 79 درصد از خریداران آنلاین ممکن است در صورت مشاهده عملکرد ضعیف وب‌سایت، دیگر از وب‌سایت شما بازدید نکنند. Optimole افزونه‌ای است که هر تصویری گرافیکی را که در وردپرس آپلود می‌کنید بهینه می‌کند تا فضای کمتری را اشغال کند. علاوه بر آن، از یک سیستم مبتنی بر ابر برای افزایش سرعت سایت شما استفاده می‌کند. Optimole اندازه صفحه نمایش را به صورت خودکار تشخیص داده و اندازه تصاویر را تغییر می‌دهد تا بارگذاری سریع و تجربه‌ای دل‌چسب برای کاربران و بازدیدکنندگان ایجاد کند.

 افزونه Optimole

افزونه Revive Old Post

اگر در رسانه‌های اجتماعی فعال نباشید، حجم بالایی از بازدیدکنندگان بالقوه را از دست می‌دهید. برای درک بهتر روزانه تقریباً 2 میلیارد و 300 میلیون کاربر به فیس‌بوک و توییتر وارد می‌شوند. بنابراین ایجاد یک پست در این محیط‌ها، شانس شما را برای جذب مخاطبین بیشتر، افزایش خواهد داد. یکی از افزونه‌های وردپرس که این کار را برای شما انجام می‌دهد، Revive Old Post است. این افزونه برای جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت از مسیر رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. برای انجام این کار، این افزونه نسخه‌های منتشر شده جدید و قدیمی سایت شما را دریافت کرده و به طور خودکار آن‌ها را در توییتر و فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد.

 افزونه Revive Old Post

افزونه WP Rocket

WP Rocket یک افزونه کش قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا زمان بارگذاری وب‌سایت خود را افزایش دهید. این کار با ایجاد کپی‌های کش از هر صفحه ایجاد شده به صورت پویا در سایت انجام می‌گیرد، بنابراین سرورها بار کمتری را دریافت خواهند کرد. افزونه WP Rocket زمان بارگذاری صفحه را تا 63% کاهش می‌دهد.

 افزونه WP Rocket

افزونه WPForms

WPForms یک افزونه شگفت‌انگیز وردپرس برای ساخت فرم‌های تماس حرفه‌ای است. این افزونه ترکیبی عالی از ویژگی‌های مفید و سهولت استفاده را ارائه می‌دهد، بسیار کاربرپسند و ریسپانسیو با محیط موبایل است. توانایی ایجاد فرم‌های تماس چشم‌نواز بدون نیاز به کدهای جاوا اسکریپت از دلایل دانلود  این افزونه توسط بیش از 5 میلیون کاربر است.

 افزونه WPForms

سخن پایانی

در این مقاله بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس را معرفی کردیم. همان‌طور که دیدید، این افزونه‌ها امکان اجرای هر عملیاتی را در محیط سامانه وردپرس به کاربر می‌دهد. هرچند افزونه‌های متعدد دیگری هم توسط Wordpress ارائه شده است که امکانات بیشتری را در اختیار طراحان وب‌سایت می‌گذارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دریا بهرامی- نویسنده

743
A
A