بهترین اینترنت گیمینگ در ایران

بهترین اینترنت گیمینگ در ایران
بهترین اینترنت گیمینگ در ایران
2 ماه پیش

امروزه بازی‌های کامپیوتری بسیار متنوعی به وجود آمده است که نظر کاربران زیادی را به خود جلب می‌کنند. به طوری که افراد زیادی بیشتره اوقات فراغت خود را صرف انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند. با پیشرفتی که گوشی‌های هوشمند کرده‌اند انجام این نوع سرگرمی‌ها بسیار راحت‌تر شده است. به طوری که هر فرد به راحتی می‌تواند با دسترسی به اینترنت بازی‌های موردعلاقه خود را دانلود و اجرا کنند. امروزه شرکت‌های تولید کننده بازی‌های کامپیوتری به گونه ای نرم افزارهای خود را طراحی می‌کنند که کاربران علاوه بر سرگرمی بتواند درآمدی نیز داشته باشد.

برای انجام حرفه ای بازی‌های کامپیوتری نیاز به اینترنت پرسرعت برای دانلود و اجرای آنها است. به همین دلیل بیشتر گیمرها به دنبال یک اینترنت پرسرعت برای گیمینگ هستند. بدون دسترسی سریع به اینترنت اجرای برخی از بازی‌های کامپیوتری بسیار کند خواهد بود و باعث سر رفتن حوصله کاربران می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که برای انجام بازی‌های کامپیوتری اینترنتی مناسب است که سرعت آپلود بالا پینگ تایم پایینی داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین اینترنت برای گیم آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف سرعت اینترنت خود را قبل از شروع بازی بررسی کنید که در محتوای"معرفی بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت"شما را با این سایت‌ها آشنا کرده‌ایم.

 

اینترنت مناسب برای بازی‌های کامپیوتری یا موبایل چه ویژگی دارد؟

افرادی که عاشق بازی‌های رایانه‌ای هستند به احتمال زیاد با مشکل قطع و وصل شدن اینترنت و یا سرعت پایین آن در دانلود فایل‌های و سایر مشکلات از این دست مواجه شده اند. امروزه بیشتر بازی‌های رایانه‌ای به صورت آنلاین انجام می‌شوند و به همین دلیل دسترسی به اینترنت برای دانلود و اجرای آنها ضروری است. پیدا کردن بهترین سرور DNS برای گیمینگ مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزایای آن کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین است که در محتوای "بهترین سرور DNS برای گیمینگ" می‌توانید اطلاعات مفیدی از این موضوع پیدا کنید.افرادی که قصد دارند یک گیمر حرفه ای شوند باید برای دانلود و اجرای گیم‌ها به یک اینترنت پر سرعت متصل شوند. در غیر اینصورت با مشکلات زیادی در حین بازی مواجه خواهند شد. یک اینترنت خوب برای گیم چه ویژگی ای دارد؟ این سوالی است که اغلب گیمرها با آن مواجه می‌شوند. در جواب این سوال باید به شما به گوییم که یک اینترنت خوب علاوه بر سرعت بالا در دانلود و آپلود فایل‌ها و پینگ تایم پایین باید سه ویژگی زیر را نیز داشته باشد.

  • سرعت دانلود قابل قبول برای دانلود بازی
  • سرعت آپلود بالا در هنگام بازی آنلاین
  • پینگ تایم پایین
  • عدم پک لاست
  • پایداری ارتباط
  • پشتیبانی همیشگی
  • تعرفه ترافیک مقرون به صرفه

 بهترین اینترنت برای گیم چیست؟

بهترین اینترنت برای گیم چیست؟

با توجه به ویژگی‌های گفته شده بهترین اینترنت در ایران اینترنت رادیویی یا اینترنت بی سیم است. اینترنت وایرلس یا بی سیم در همه شهرهای ایران جزو پر سرعت ترین اینترنت است که توسط ISP های دارای مجوز از سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیو ارائه می‌گردد. برای استفاده از این سرویس نیاز به یک وسیله کوچک شبیه به آنتن است که بر روی پشت بام خانه یا ساختمان‌ها نصب می‌شود. به وسیله مورد نیاز برای دریافت اینترنت بی سیم آنتن رادیو گفته می‌شود. بعد از نصب آنتن رادیوی از طریق کابل افراد می‌توانند از اینترنت استفاده کنند. با نصب یک اکسس پوینت ساده روی سر دیگر کابل افراد می‌توانند از اینترنت به صورت وای فا استفاده کنند.

 

بهترین اینترنت برای استریم

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بازی‌های رایانه‌ای نیز پیشرفت چشم گیری کرده‌اند و قابلیت‌های زیادی به آنها اضافه شده است. بیشتر بازی و گیم‌های که امروزه طراحی و ساخته می‌شوند به صورت آنلاین هستند. یکی از قابلیت‌های هیجان انگیز که تجربه خوبی را برای گیمرها رقم می‌زند استریم کردن یا همان پخش زنده است. با این روش افراد می‌توانند تجربه بازی کردن و هر کار دیگری که به آن مشغول هستند را به طور زنده با دیگران به اشتراک بگذارند.

برای استریم کردن نیاز به استفاده از یک اینترنت پرسرعت است که سرعت آپلود و دانلود بالایی برای استریم کردن داشته باشد. (برای آشنایی با استریم محتوای استریم چیست؟ را حتما بخوانید.) هر چقدر سرعت اینترنت استریم بیشتر باید بیت ریت بیشتری را مبادله می‌کند. بیت ریت‌ها در واقع اطلاعاتی هستند که در استریم مبادله می‌شوند و هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد کاربران پخش زنده را با جزئیات بیشتری می‌بینند. این نکته حائز اهمیت است که هرچه بیت ریت بالاتر باشد اشیای گیم بهتر بارگذاری شده و برای کاربر مشخص‌تر هستند. حداقل اینترنت برای بیت ریت بالا در استریم بازی‌های رایانه‌ای چقدر است؟ برای استریم کردن بازی‌های رایانه‌ای حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز به صورت زیر است.

  • برای پخش زنده با رزولوشن 720P با سرعت 30 فریم بر ثانیه بیت ریت حدوداً بین 2500 تا 4000 کیلوبایت است. برای داشتن این بیت ریت باید سرعت آپلود اینترنت بین 3.2 الی 5 مگابایت بر ثانیه باشد.
  • برای پخش زنده با رزولوشن 720P و 60 فریم بر ثانیه بیت ریت حدوداً بین 3500 تا 5000 کیلوبایت است. برای داشتن این بیت ریت باید سرعت اینترنت بین 4.4 تا 6.2 مگابایت بر ثانیه باشد.
  • برای پخش زنده با رزولوشن 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه بیت ریت حدوداً بین 3500 تا 5000 کیلوبایت است. برای داشتن این بیت ریت باید اینترنت مورد استفاده دارای سرعت 4.4 تا 6.2 مگابایت بر ثانیه باشد.
  • برای استریم 1080 با فریم 60 نیاز به بیت ریت 4500 تا 6000 و سرعت 5.6 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه است.

 بهترین اینترنت برای استریم

  بهترین اینترنت خانگی

با توجه به دسترسی راحت به بازی‌های رایانه‌ای گیمرها به راحتی می‌توانند گیم‌های موردعلاقه خود را در خانه دانلود و بازی کنند. دیگر برای بازی نیازی به رفتن به گیم‌نت‌ها نیست و هر فرد به راحتی می‌تواند با دسترسی به اینترنت در خانه انواع بازی‌های رایانه‌ای را دانلود و اجرا کند. همان‌طور که گفته شد برای دانلود و اجرای بازی‌های آنلاین نیاز است که افراد به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. حال سؤال این است که بهترین اینترنت خانگی کدام است؟

برای کاربرانی که در خانه می‌خواهد از سرویس گیمینگ استفاده کنند بهترین اینترنت td-lte است. این نوع اینترنت نیازی به خط تلفن ندارد و از سرعت بسیار بالایی نیز برخوردار است. به‌طوری‌که سرعت دانلود آن به 1 الی 8 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. برای استفاده از این اینترنت تنها نیاز به یک سیم‌کارت و یک مود است تا افراد داخل خانه بتوانند به راحتی به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

 

  سرویس دهنده‌ های اینترنت

در چند سال اخیر بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارها به صورت آنلاین انجام می‌شوند به همین دلیل افراد نیاز دارند که دسترسی بیست و چهار ساعته به اینترنت پر سرعت داشته باشند. برای برخی از کسب‌وکارها قطع‌شدن چندساعته اینترنت نیز می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد. به همین دلیل انتخاب یک سرویس اینترنت مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای کاربران ایرانی انتخاب یک سرویس‌دهنده اینترنت کمی سخت است؛ زیرا آنها باید سرویس را پیدا کنند که علاوه بر سرعت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند. مهم‌ترین چیزی که باید پس از انتخاب شرکت سرویس‌دهنده به فکرش باشید، تهیه یک وای‌فای است. بعد از انتخاب وای‌فای عامل مهم بعد اکسس‌پوینت‌ها هستند که برای انتشار شبکه‌های بی‌سیم از آنها استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که سرویس‌های اینترنت که از سوی شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند دارای امکانات و قابلیت‌های متفاوتی هستند. تفاوت بین آنها بستگی به موقعیت مکانی دارد و به همین دلیل کاربران باید متناسب با نیاز خود یکی از سرویس‌های اینترنت را انتخاب کنند. برخی از سرویس‌ دهنده‌ های اینترنت در ایران عبارت اند از:

  • سرویس‌های ارتباطی ثابت
  • سرویس‌های ثابت بی‌سیم
  • سرویس‌های TD-LTE

 

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم افرادی که علاقه زیادی به گیم و بازی‌های رایانه‌ای دارند باید به یک اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. بازی‌های که امروزه طراحی و ساخته می‌شوند حجم بالایی دارند و برای دانلود و اجرای آنها نیاز به اینترنت پر سرعت است. برخی از گیم‌ها قابلیت استریم دارند؛ یعنی کاربران آنها می‌توانند وضعیت بازی را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارند. برای استفاده بهتر از قابلیت استریم در این نوع گیم‌ها نیاز به اینترنت پرسرعت با ریم ریت بالا است.

اگر علاقه دارید با دوستان خود به صورت تیمی بازی کنید با استفاده از گیم سرور می‌توانید چندین بازیکن را به هم متصل کنید و به‌صورت تیمی به گیمینگ بپردازید. به این منظور محتوای "گیم سرور چیست؟" می‌تواند شما را با این مفهموم آشنا کند.

سوالات متداول

بهترین اینترنت خانگی برای دانلود و تماشای فیلم و سریال و وب‌گردی کدام است؟

اگر مصرف حجم اینترنت ماهانه شما بسیار بالا است بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین اینترنت خانگی برای شما اینترنت adsl است. با توجه به نظر کاربران این اینترنت علاوه بر تعرفه ارزان‌تر نسبت به سایر سرویس‌های اینترنت از سرعت نسبتاً بالایی نیز برخوردار است.

بهترین اینترنت برای بازی یا گیمینگ کدام است؟

با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای دارای حجم بالایی هستند برای دانلود آنها نیاز به استفاده از اینترنت‌های پر سرعت است. پس اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و نیاز به اینترنت پر سرعت دارید باید از اینترنت TD LTE استفاده کنید. این اینترنت از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند دسترسی پایدار به اینترنت را برای شما فراهم کند.

بهترین سرور DNS برای گیمینگ کدام است؟

با توجه به‌سرعت پایین اینترنت در داخل ایران بسیاری از گیمرها به دنبال گیم سرو مناسب هستند.  به کمک DNSها افراد می‌توانند به راحتی تحریم‌ها را دور بزنند به اینترنتی پرسرعت و پایدار متصل شوند. بهترین سرور DNS برای گیمینگ عبارت‌اند از: 1.1.1 Google DNS servers Open DNS QUAD9

آیا با کیفیت پایین‌تر از 720 هم می‌توان استریم کرد؟

بسیاری از افراد به دلیل سرعت پایین اینترنت می‌خواهند پخش زنده را با کیفیت پایین‌تر از 720P تماشا کنند. این موضوع بستگی به بستری که برای پخش زنده انتخاب کرده‌اند دارد. برخی از پلتفرم‌ها از کیفت پایین‌تر از 720P نیز پشتیبانی می‌کنند.

پخش زنده در آپارات بهتر است یا توییچ؟

با توجه به تفاوت وضعیت اینترنت در نقاط مختلف کشور نمی‌توانیم بگوییم که استریم به طور قطعی در کدام بستر بهتر است. به همین دلیل شما باید با توجه به وضعیت خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1489
بهترین اینترنت گیمینگ در ایران
101.001
A
A