دامنه های بین المللی

دامنه های بین المللی
دامنه های بین المللی
8 ماه پیش

در مطالب قبلی به صورت کامل دامنه و مفهوم آن را تشریح کردیم و در این مطلب قصد داریم با مفهوم دامنه های بین المللی آشنا شویم.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، دامنه یک نام اینترنتی است که پس از ثبت مختص شما بوده و شما می‌توانید از آن برای وب سایت و یا سایر سرویس‌های اینترنتی استفاده کنید. در مجموع دامنه به دو بخش اصلی تقسیم بندی می گردد : 

بخش اول : نام دامنه : نامی است که شما به دلخواه خود آن را انتخاب می‌نمایید. مانند azaronline

بخش دوم : پسوند دامنه : نامی است عموماً دو یا سه حرفی که شما قادر خواهید بود با رعایت ضوابط و شرایط ، پسوند مورد نظر را انتخاب کنید. مانند com.

کلیه توضیحات و تقسیم بندی دامنه های بین المللی ، دامنه های ایرانی و دامنه های محلی مربوط به بخش دوم یعنی پسوند می‌باشد که در ادامه این مطلب به شرح دامنه های بین المللی می‌پردازیم.

دامنه های بین المللی

در کل به دامنه هایی که محدود به یک کار خاص و یا کشوری نمی شود دامنه بین المللی می گویند. دامنه های بین المللی در تمامی کشورها قابل استفاده بوده و هیچ محدودیتی ندارد .

به طور مثال ؛ دامنه com ، net ، org و ... از جمله دامنه هایی هستند که عموماً آن را بین المللی خطاب کرده و هر شخص حقوقی و یا حقیقی می‌تواند از آنها استفاده کند.

آذرآنلاین به عنوان ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی سرویس ثبت دامنه ، تمدید دامنه و انتقال دامنه بین المللی را به صورت آنی و به همراه کنترل پنل اختصاصی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید پس از ثبت از امکانات کامل کنترل پنل اختصاصی دامنه خود به صورت رایگان استفاده کنید.

امیدواریم توضیحات ارائه شده نسبت به دامنه های بین المللی برای شما مفید واقع شده باشد.

جهت ثبت دامنه بین المللی می‌توانید از لینک ثبت دامنه استفاده نمایید.

8818
دامنه های بین المللی
100.003
A
A