دامنه های محلی

دامنه های محلی
دامنه های محلی
9 ماه پیش

در صورتی که کسب و کار شما تجاری و بین المللی باشد، باید وب سایت جدیدی به صورت اختصاصی برای منطقه جدید تجاری خود ایجاد کنید که به زبان آن منطقه و مطابق با شرایط آن منطقه طراحی شده باشد. یکی از پارامترهای مهمی که روابط شما را با مشتریان بین المللی گرم‌تر و صمیمی‌تر می‌کند، این است که کسب و کار خود را برای آن منطقه بومی‌سازی کنید. از این رو یکی از مواردی که در مشتری‌های منطقه‌ای ایجاد صمیمیت می‌کند، این است که بدانند شرکت شما به آن‌ها اهمیت می‌دهد و یکی از این موارد، داشتن یک دامنه محلی برای وب سایت شما در آن منطقه است. این کار حس میهن دوستی و ملی‌گرایی را در مشتری تقویت می‌کند و همین امر موجب جذب مشتری‌های جدید از منطقه موردنظر شما می‌شود.

دامنه یا Domain یک نام اینترنتی است که پس از ثبت، به یک شخص متعلق بوده و می‌توان از آن برای وب سایت و یا سایر سرویس‌های اینترنتی استفاده کرد. دامنه به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود که با یک کاراکتر نقطه به نام دات (DOT) از هم جدا می‌شوند. مانند azaronline.com

بخش اول 

نام دامنه : نامی است که شما به دلخواه خود آن را انتخاب می‌نمایید. مانند azaronline

بخش دوم

پسوند دامنه : نامی است عموماً دو یا سه حرفی که شما قادر خواهید بود با رعایت ضوابط و شرایط، پسوند موردنظر را انتخاب کنید: مانند com.

اگر تمایل به راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی خود با دامنه ایرانی را دارید از سرویس ثبت دامنه ir آذرآنلاین استفاده نمایید. نکته مثبت در دامنه‌های محلی ایرانی ir در این است که هزینه ثبت و تمدید این دامنه‌ها بسیار پایین‌تر از هر دامنه دیگری است.

دامنه های محلی

دامنه‌های محلی به دامنه‌هایی گفته می‌شود که متعلق به یک کشور و یا یک قاره بوده و عموماً توسط کاربران همان کشور و یا قاره انتخاب می‌گردد.

 دامنه‌های محلی کمی متفاوت از دامنه‌های بین‌المللی است و شرایط و ضوابطی بر آن حاکم است که هر کشور و یا نهاد متصدی ارائه دهنده دامنه، قوانین مربوطه را وضع می‌نماید. بنابراین نمی‌توانید دامنه‌های محلی را مانند دامنه‌های عمومی به سادگی ثبت کنید. برای ثبت دامنه محلی نیاز است که شما اول ثابت کنید که تبعه آن کشور و یا منطقه هستید و یا در آنجا کسب‌وکار چند ملیتی دارید که آن هم بر اساس قوانین هر کشوری متفاوت است.

یکی از خدمات آذرآنلاین به عنوان ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی، سرویس ثبت دامنه ، تمدید دامنه و انتقال دامنه محلی است که به صورت آنی و مستقیم به عنوان نماینده رجیسترهای معتبر جهان ارائه داده و پس از ثبت دامنه، یک پنل اختصاصی جهت تنظیمات دامنه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این یعنی شما می‌توانید راحت‌تر از هر زمان دیگری و به کمک نمایندگان آذرآنلاین، دامنه‌های محلی مورد نیاز خود را ثبت کنید و کسب‌و‌کار خود را در منطقه مورد نظر گسترش دهید. اگرچه در بعضی از مناطق نیاز به مدارک خاصی است، اما با وجود نمایندگان آذرآنلاین، دیگری نیازی به حضور فیزیکی شما در آن منطقه نیست.

برای هر کشوری و با هدف مشخص کردن منطقه فعالیت وب سایت پسوند خاص آن کشور ایجاد شده است. البته این به معنی استقرار وب سایت نیست و فقط حوزه فعالیت وب سایت و کسب و کار را مشخص می‌کند.

  • ir : ایران
  • de : آلمان
  • cn : چین
  • ru : روسیه
  • uk : انگلستان
  • us : ایالات متحده آمریکا

 

در این صفحه از ویکیپدیا می‌توانید لیست کاملی از پسوندهای هر کشور را مشاهده کنید.

سخن پایانی

دامنه‌های محلی به کسب و کار شما در منطقه اعتبار می‌بخشند. دامنه‌های محلی تأثیر بسیار خوبی در سئو کردن اختصاصی وب سایت دارند و زمانی که شما در حال سئو کردن هستید، گوگل می‌تواند منطقه و محل کسب و کار شما را به صورت منطقه‌ای در لیست نتایج خود برای منطقه موردنظر شما نمایش دهد. در حالی که اگر به زیر دامنه "Sub Domain" اکتفا کنید و یا وب سایت محلی را در شاخه دیگری راه اندازی کنید، ممکن است سئوی وب سایت شما دچار مشکلات شدیدی شود و بر کل کسب و کار آنلاین شما تأثیر منفی بگذارد.

اگرچه بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند "وردپرس" به کمک افزونه "WP Multi Language" قابلیت چند زبانه شدن را دارند، اما این قابلیت فقط برای وب سایت‌های توریستی مناسب است که می‌خواهید فقط یک منطقه از داخل کشور را به مردم جهان به زبان‌های دیگر معرفی کنند، کاری که کاملاً برعکس کسب و کارهای تجاری است. به علاوه چند زبانه کردن وب سایت باعث کاهش سرعت در اجرای وب سایت می‌شود و در همه زمینه‌ها و حتی وب سایت‌های توریستی پیشنهاد نمی‌شود؛ مگر در موارد خاص.

 

5652
A
A