سئو محتوا و نکات مهم آن

سئو محتوا و نکات مهم آن
سئو محتوا و نکات مهم آن
9 ماه پیش

در قالب مطالب سئو و بهینه سازی آن نکات مختلفی وجود دارد که هر شخص برای اینکه بتواند سایت خود را به بهترین نحو برای موتورهای جستجو بهینه سازد باید به نکات مهمی توجه کند. در این مطلب به درخواست کاربران گرامی با موضوع سئو محتوا و نکات مهم آن در خدمت شما خواهیم بود.

بهینه سازی قدم‌های مختلفی دارد و هر نکته از دیگری مهمتر جلوه می‌دهد ، اما باید بدانید که سئو بهینه از مجموعه کارهایی که شما بر روی وب سایت خود پیاده سازی می‌کنید ، صورت می‌گیرد.

حال دراین بخش از مطالب آموزش سئو ، به توضیح سئو محتوا و نکات مهم آن که مربوط به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است ، می‌پردازیم.

سئو محتوا و نکات مهم آن

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین بخش‌هایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو به آن توجه می‌کنند محتوا و مطالبی است که شما در سایت خود منتشر می‌کنید.

جدای موتورهای جستجو ، مطمئناً یک کاربر هنگام ورود به سایت شما ، علاقه مند است که مطالب شما نسبت به محصول و یا خدمات شما را بخواند و هرچه این محتوا کامل ، مفید و کاربرپسندتر باشد ، کاربران بیشتری را به سمت سایتتان هدایت خواهید کرد و در نهایت موتورهای جستجو سایت شما را به مرور به صدر لیست جستجوها هدایت می‌کنند.

در این مطلب ما نکاتی را خدمت شما دوستان گرامی ارائه می‌کنیم که جدای از موتورهای جستجو ، مطالب برای کاربران نیز زیبا و جذاب‌تر بنظر برسد.

نکته : برخی از موارد ذکر شده در مطلب " سئو محتوا و نکات مهم آن " نیاز به دانش برنامه نویسی HTML در سطح متوسطه دارد.

نکات مهم برای سئو محتوا

1- استفاده از یک تگ H1

دقت داشته باشید که در هر صفحه از سایتتان بیش از یک تگ H1 قرار نگیرد.

2- استفاده از تگ H2

تگ H2 هم مانند تگ H1 برای موتورهای جستجو اهمیت خاصی داشته و استفاده بیش از دو تگ H2 توصیه نمی‌گردد.

3- استفاده از تگ متا

 تگ متا در تمامی صفحات سایت بسیار مهم است که بایستی 350 کاراکتر باشد. برای گذاشتن تگ متا در سایت خود از کد زیر می‌توانید بهره ببرید.

 

در تکه کد بالا ، دقت داشته باشید که متا تگ را به جای عبارت METATAG جایگزین نمایید.

4- استفاده درست از alt tag تصاویر

برای تمامی عکس‌های قرار گرفته در محتوای خود ، خاصیت alt tag یا همان متن جایگزین را اضافه کنید.

در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس پس از آپلود عکس ، شما می‌توانید متن جایگزین را که همان alt tag است ، تکمیل نمایید. در صورتی در نظر دارید از خاصیت alt tag به صورت کد html استفاده کرده و به عکس‌های خود اضافه کنید ، از کد زیر استفاده نمایید.

Google Seo

در کد بالا ، نام فایل تصویر ما seo.jpg است و alt آن را Google Seo وارد کرده‌ایم که با توجه به نیاز خود شما می‌توانید موارد وارد شده را تکمیل کنید.

5- استفاده از URL های Friendly فراموش نشود.

URL های Friendly به آدرس‌های سایتی گفته می‌شود که با سادگی قابل خواندن باشند تا کاربر در صورت دیدن آنها و مقدار زیادی کلمات نا مربوط بین آدرس‌ها گنگ نشود.

به مثال های زیر توجه کنید.

آدرس UnFriendly

Azaronline.com/category/آموزش%20%نکات%20%%سئو

آدرس Friendly

Azaronline.com/category/آموزش-نکات-سئو
6- حجم تصاویر باید به مقداری کم باشد که به سرعت لود شود.

این نکته دقیقاً با نکته بعدی در یک راستا حرکت می‌کنند. شما باید عکس‌های وب سایت خود را طوری با کیفیت و کم حجم آپلود کنید که سریعاً برای کاربر لود شود.

7- سرعت لود وب سایت باید بالا باشد.

نه تنها برای موتورهای جستجو ، بلکه کاربران از سایت‌های کند فراری هستند ؛ و ترجیح می‌دهند که سایتی را باز کنند که سرعت لود بالایی داشته باشد که این امر به نوع برنامه نویسی شما ، محتوای شما و هاستینگ شما مربوط خواهد شد.

8- هیچ گاه مطلبی را از سایت دیگر کپی نکنید.

گوگل حق کپی رایت را برای مطالب حفظ می‌کند و در صورتی که مطلب شما با سایت دیگری مشابه باشد ، این مورد را نمی‌پسندد و پس از مدتی تکرار کپی مطالب ، وب سایت شما را پنالتی خواهد کرد.

9- کلمات مهم را در محتوا بولد کنید.

یکی از مواردی که هم خواندن محتوا را برای کاربر و موتورهای جستجو چشم پسند می‌کند ، تغییر فونت و سایز و همچنین بولد کردن مطالب مهم است.

 همانند کتابی که شما در دست دارید ، اگر مطالب به صورت زیبا و تغییر حالت نوشتار صورت گیرد نه تنها خسته کننده نمی‌شود بلکه جذاب هم خواهد بود. اما در صورتی که مطالب به صورت یک نواخت باشد ، هم خسته کننده بنظر رسیده و هم نکات مهم در ذهن کاربر نخواهد ماند.

10- استفاده از رنگهای مختلف

بهتر است تیترها ، نوع آنها و ... را با رنگهای مختلف در متن نشان دهید تا کاربر به صورت ناخودآگاه متوجه تیترها و نکات مهم وب سایت شما گردد.

11- از لینک‌ها و بک لینک‌های معتبر استفاده کنید.

در مطالب قبلی به اهمیت بک لینک و استفاده از آن پرداختیم تا اهمیت آن را بیش از پیش درک نمایید. اما بهتر است بدانید خود شما به عنوان یک کاربر در وب سایتی خواهید گشت که اگر به نکته‌ای در آن یک محتوا اشاره شده بود و نیاز به یادگیری آن داشتید بتوانید به سادگی به مطلب مربوطه بروید.

پس در تمامی محتوا خود ، کلمات و عبارات مرتبط با بخش‌های دیگر را لینک کرده تا کاربر و در کنار آن موتورهای جستجو بهتر و بیشتر با محتوا و وب سایت شما آشنا شوند.

جمع بندی

این 11 نکته یادآوری شده از مهمترین نکاتی است که در کاربران وب سایت و موتورهای جستجو به صورت مستقیم تأثیر گذار بوده و استفاده از آنها در تمامی محتوای وب سایتتان ، در مجموع یک وب سایت کاملاً بهینه از لحاظ محتوا را به ارمغان خواهد آورد.

امیدواریم از مطلب سئو محتوا و نکات مهم آن استفاده لازم را برده باشید.

3978
A
A