سرور مجازی اندروید چیست؟ کاربرد و مزایای VPS اندروید

سرور مجازی اندروید چیست؟ کاربرد و مزایای VPS اندروید
سرور مجازی اندروید چیست؟ کاربرد و مزایای VPS اندروید
2 هفته پیش

تا حالا برای شما پیش آمده که قصد داشته باشید یک نرم افزار را روی گوشی موبایل خود نصب کنید، اما سخت افزار گوشی توانایی اجرای آن را نداشته باشد؟ در صورتی که اجرا شود هم سرعت پایینی داشته باشد؟ مشکلات این چنینی به خصوص برای برنامه نویسان اندروید پیش می‌آید اما جای نگرانی ندارد. می‌توان با استفاده از سرور مجازی اندروید (Android Virtual Server) این مشکل را تا حد زیادی حل و فصل کرد. در نتیجه با صرف هزینه کم، سیستم سخت افزاری قوی را در اختیار داشت که امکان اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌‌ها آنلاین روی آن فراهم است.

 

سرور مجازی اندروید چیست؟

اگر با مفهوم سرور مجازی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که با استفاده از نرم افزارهای مجازی‌ساز فضای فیزیکی یک سرور به چندین فضای مجازی تقسیم بندی می‌کنند. سرور مجازی اندروید (Android Virtual Server) یکی از زیرمجموعه‌های سرور مجازی محسوب می‌شود که یک محیط Virtual اندروید را روی یک دستگاه اجرا می‌کند. اگر بخواهیم به بیانی ساده‌تر سرور مجازی را تعریف کنیم، باید به سراغ یک مثال برویم. فرض کنید یا یک گیمر بازی‌های اندروید هستید که امکان خرید گوشی مدل بالاتر را ندارید. در نتیجه هر زمان که با گوشی فعلی خود بازی می‌کنید، ضعیف بودن سخت افزار آن شما را آزار می‌دهد. پس چه راه حلی برای این مشکل دارید؟

راهکاری که به این مشکل پاسخ می‌دهد، استفاده از سرور مجازی اندروید است. در این حالت سرور روی یک سیستم سخت افزاری قوی ساخته شده است. شما با اتصال به این سرور می‌توانید یک فضای شبیه سازی شده اندروید را روی لپ تاپ خود داشته باشید. در نتیجه به راحتی می‌توانید بازی آنلاین را روی لپ تاپ و با سیستم سخت افزاری قوی انجام دهید.

سرور مجازی اندروید چیست؟

اهمیت تهیه سرور مجازی اندروید با کیفیت

این سوال برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود که چرا لازم است تا به سراغ سرور مجازی باکیفیت بروند. قبل از پاسخ به این سوال، باید بگوییم آیا کسی از کیفیت بالای نرم افزار و سخت افزاری شکایت می‌کند؟ اگر به جای یک گوشی قدیمی، به شما یک گوشی تلفن همراه روز را بدهند، با آن کار نمی‌کنید؟ VPS اندروید دقیقا چنین کاری را انجام می‌دهد. با پرداخت یک هزینه معقول و مناسب می‌توان به امکانات و ویژگی‌های خوب یک سیستم کامپیوتری قوی دسترسی پیدا کرد. در نتیجه اگر بخواهیم بازی آنلاین انجام دهیم این کار را با سرعت و کیفیت بالایی پیش می‌بریم.

همچنین سرور مجازی اندروید امنیت بالایی دارد. در نتیجه هنگام اتصال به اینترنت بدافزارها و برنامه‌های مخرب نمی‌توانند روی آن نصب شوند. علاوه بر این، استفاده از سرور مجازی Android محدود به یک سری دستگاه و کامپیوتر نیست. بلکه می‌توان با هر سیستم نرم افزاری به شکلی آن را راه‌اندازی کرد؛ پس کاربردهای گسترده‌ای دارد.

 

چرا اندروید به ماشین مجازی نیاز دارد؟

سیستم عامل اندروید هنگامی که روی یک گوشی موبایل با کیفیت پایین نصب می‌شود، همه ویژگی‌های آن قابل استفاده نیست. از طرفی ارتقای سخت افزاری همیشه به راحتی انجام نمی‌شود. در اینجا بوده که لازم است تا به سراغ یک روش دیگر برویم. نرم فزارهای شبیه‌ساز اندروید به این علت به وجود آمده‌اند که بتوان یک سیستم با ویژگی‌های بالاتر را جایگزین یک سیستم با کیفیت معمولی کرد. این کار با هزینه بسیار مناسبی انجام می‌شود و می‌توان از همه برنامه‌های گوگل و کلیه نرم افزارهای مورد پشتیبانی اندروید به راحتی استفاده کرد.

با ماشین مجازی یا VPS اندروید می‌توان بدون نیاز به پلتفرم جدید امنیت و کارایی سیستم فعلی را افزایش داد. البته کمی بالاتر درباره بازی‌های اندرویدی و ضرورت استفاده از سرور مجازی صحبت کردیم. با این حال، این تنها کارایی و دلیل نیاز به ماشین مجازی نیست. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

 

مزایای یک سرور مجازی اندروید

با استفاده از سرور مجازی Android می‌توان کاربردهای بسیار بیشتری را از یک سیستم انتظار داشت. در نتیجه این امکان وجود دارد که هر برنامه اندرویدی به راحتی اجرا شده و با سرعت بالا فعالیت کند. البته منظور از سرعت بالا، سرعت پردازش بالاتر است زیرا سرعت اینترنت قرار نیست تغییر چندانی کند.

·        با هزینه کم و بسیار مناسب می‌توان به یک سیستم سخت افزاری قدرتمند با امکانات بالا دسترسی داشت.

·        امنیت سیستم عامل شبیه ساز اندروید بالا بوده و نیازی به نگرانی درباره حمله‌های اینترنتی نیست.

·        نیاز به نگهداری و صرف زمان زیادی ندارید؛ زیرا آپدیت‌ها و دیگر تغییرات لازم از طرف سرور انجام می‌شود.

·        VPS اندروید بسیار کاربردی بوده و می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از توسعه نرم افزار تا بازی آنلاین را شامل شود.

 

اتصال به vps با اندروید

اتصال به VPS اندروید برخلاف تصور، کار بسیار راحتی است. در نتیجه نیاز به ابزارها و کارهای سخت و پیچیده ندارید. در قدم صفر باید ابتدا مشخص کنید که نیاز شما به Android Virtual Server به چه منظور است. به این معنا که قرار است از آن برای چه فعالیت اینترنتی استفاده کنید. اگر قرار است بازی کنید، نرم افزار طراحی کنید یا اپلیکیشن اندرویدی را میزبانی کنید. بعد از آن، باید مراحل زیر را طی کنید:

·        باید یک ارائه دهنده سرور و هاست را انتخاب کنید که از کیفیت هاست‌ها و پشتیبانی آن مطمئن هستید.

·        حالا برنامه‌ها و پلن‌های قیمتی مختلف را بررسی کنید تا بتوانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

·        در قدم بعدی لازم است تا از ارائه دهنده هاست درخواست کنید تا سرویس متناسب با سیستم عامل شما را ارائه دهد. نرم افزار شبیه ساز می‌تواند متناسب با ویندوز یا لینوکس باشد.

·        حالا می‌توانید نرم افزارها و برنامه‌های مورد نظر خود را روی آن نصب کرده و از سرعت بالای آن لذت ببرید.

 

کاربردهای سرور VPS اندروید

با خرید سرور مجازی اندروید می‌توانید از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن بهره‌مند شوید. هیچ فضایی همانند سرورهای اختصاصی این آزادی عمل را به شما نمی‌دهد تا بتوانید با برنامه و بازی‌های اندرویدی به شکل ویژه‌ای برخورد کنید. در ادامه چند نمونه از انواع کاربردهای Android Virtual Server را توضیح داده‌ایم.

کاربردهای سرور VPS اندروید

تست برنامه‌های اندرویدی

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که از یک فضای مجازی اختصاصی برای Android استفاده شود، تست برنامه‌هایی است که به تازگی کدنویسی شده و عملکرد آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این شرایط می‌توانید به راحتی نرم‌افزار را نصب کرده و از جنبه‌های مختلفی آن را بررسی کنید. به دلیل نصب نبودن روی یک دستگاه واقعی، هیچ خطری سیستم را تهدید نکرده و افراد مختلفی می‌توانند آن را تست کنند.

آپدیت نرم‌افزارها

در صورتی که نگران هستید برنامه تازه آپدیت شده شما عملکرد مناسبی نداشته باشد و یا باگ‌های آن اعتبار شما را خدشه‌دار کند، می‌توانید از Android Virtual Server استفاده کرده و قبل از انتشار همگانی، تغییرات جدید را در یک محیط شبیه‌سازی شده بررسی کنید.

بررسی شرایط دستگاه‌های مختلف

سیستم عامل اندروید روی دستگاه‌های مختلفی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ قابل اجرا است و تفاوت در ساختار هر وسیله و تغییر در سایز صفحه نمایش باعث می‌شود یک برنامه‌ Android نتواند به تنهایی روی تمام سیستم‌ها به بهترین شکل اجرا شود. از این رو باید برای هر وسیله یک نسخه مناسب و ریسپانسیو طراحی کرد. شما می‌توانید در سرور مجازی اندروید این شرایط را شبیه‌سازی کرده و برای هر دستگاه یک شرایط بخصوص را تست کنید.

ساخت آزمایشی برنامه‌ها

در صورتی که قصد دارید تا نحوه ساخت یک برنامه یا بازی اندرویدی را به فرد دیگری به شکل عملی آموزش دهید و در عین حال هر اقدام را در فضای اندرویدی چک کنید،‌ سرور مجازی کار شما را راحت کرده و با اشتراک‌گذاری این فضا می‌توانید به هنرجویان خود تمامی موارد مهم را آموزش دهید.

اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین

برای اجرای برنامه‌های کاربردی و بازی‌های سنگین اندروید نیاز است که دستگاه بسیار قدرتمندی داشته باشید و این موضوع هزینه بسیار زیادی را به شما تحمیل می‌کند. با خرید یک VPS اندروید می‌توانید از تمام توان سخت‌افزاری آن استفاده کرده و بدون نیاز به یک دستگاه اندرویدی، از امکانات آن برای اجرای بازی و نرم‌افزارها استفاده کنید.

تست APIهای اندروید

چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید سرویس‌های اینترنتی را در فضایی امن و با سخت افزاری مناسب مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که برنامه پیش روی شما از این منظر درست کار می‌کند. تمام درخواست‌ها و پاسخ‌های رفت و برگشتی را در محیطی شبه واقعی بررسی کنید تا از عملکرد برنامه مطمئن شوید.

دسترسی بین‌المللی

اگر همیشه در حال جابه‌جایی هستید و می‌خواهید به برنامه‌های اندرویدی خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید به جای حمل یک دستگاه اندرویدی، یک سرور مجازی اندروید تهیه کرده و با نصب ابزارهای مورد نیاز خود روی آن، از هر کجا که بخواهید به این فضا دسترسی پیدا کنید.

تست امنیت نرم‌افزار

شما می‌توانید برنامه و یا بازی خود را در یک Android Virtual Server قرار داده و به شکل شبیه‌سازی شده به آن حمله کنید تا از نقاط ضعف این نرم‌افزار مطلع شوید. در این حالت می‌توانید در لحظه تغییرات امنیتی را در محیطی ایزوله لحاظ کرده و دوباره بازخورد حمله‌های مجازی را رصد کنید.

 

معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید در سرور مجازی

می‌توان به کمک شبیه‌سازهای طراحی شده برای محیط اندروید، روی یک سرور اختصاصی مجازی محلی برای اجرای برنامه‌های Android ایجاد کرد. از آنجا که هر یک از این برنامه‌ها شرایط خاص خودشان را داشته و امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند، بهتر است با تک تک آن‌ها آشنا شده و در نهایت یکی را برای شروع انتخاب کنید.

بهترین شبیه سازهای اندروید در سرور مجازی

ساخت سرور مجازی اندروید با BlueStacks

BlueStacks یک نرم‌افزار قدیمی‌ترین ابزاری است که برای شبیه‌سازی محیط اندروید استفاده می‌شده و همچنان یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می توانید برای VPS اندروید از آن استفاده کنید. شما قابلیت راه اندازی چندین نرم‌افزار Android را به طور هم‌زمان خواهید داشت و سرعت بوت شدن BlueStacks شما را حیرت‌زده می‌کند. آپدیت‌های منظمی برای این برنامه ساخته شده و می‌توانید با خیال راحت از این برنامه کمک بگیرید. برای آشنایی با این برنامه محتوا نرم افزار blueStacks چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ را حتما بخوانید.

ساخت سرور مجازی اندروید با LDPlayer

اگر یکی از اهداف اصلی شما برای خرید Android Virtual Server راه اندازی بازی‌های مختلف است، LDPlayer می‌تواند به یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود برای دانلود تبدیل شود. این شبیه‌ساز بسیار قوی بوده و می‌توانید به کمک آن هر بازی که امکان اجرای آن را روی گوشی‌های اندرویدی ندارید را روی سرور مجازی پیاده‌سازی کنید. شما می‌توانید چندین حساب کاربری در داخل برنامه ساخته و از تمام قابلیت‌های ممکن، مانند کنترلرهای بازی، نهایت استفاده را ببرید.

ساخت سرور مجازی اندروید با Android Emulator

در صورتی که قصد ساخت یک برنامه اندرویدی جدید را دارید، شبیه‌ساز Android Emulator دقیقا آن چیزی است که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد. تمامی ابزارهای لازم برای توسعه‌دهندگان در این برنامه قرار گرفته و می‌توانید API Android خود را روی VPS اندروید تست کنید. با وجود اینکه این برنامه مناسب اجرای بازی‌های سنگین نیست، اما برای برنامه‌نویسان بهترین فضا را خلق کرده است.

 

تفاوت Android Virtual Server با سایر سرورها

با توجه به تنوع سرورهای اختصاصی مجازی که توسط شرکت‌های هاستینگ به فروش می‌رسند، این سوال پیش می‌آید که سرور مجازی اندروید با دیگر سرورهای موجود چه تفاوتی داشته و آیا می‌توان از دیگر سرورها برای کار با Android استفاده کرد؟ باید گفت که عملکرد تمام سرورهای مجازی مشابه یکدیگر بوده و تفاوت اصلی در مشخصات سخت‌افزاری است که هر سرور در اختیار دارد.

تفاوت اصلی در این است که شما با تهیه یک VPS اندروید بهینه‌ترین حالت ممکن برای قطعات را انتخاب کرده و از این رو هزینه‌ای متناسب را مصرف خود پرداخت می‌کنید. Android Virtual Server می‌تواند به بهترین شکل ممکن برنامه‌های اندروید را پشتیبانی کرده و ساختار آن برای کار با شبیه‌سازهای Android بهینه شده است.

 

نکاتی که باید هنگام خرید سرور مجازی اندروید به آن توجه کنیم؟

حال که تصمیم‌ گرفته‌اید تا برای کار خود یک سرور مجازی اندروید تهیه کنید، بهتر است تا چند نکته طلایی هنگام خرید سرورهای مجازی را مدنظر داشته باشید تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

پشتیبانی مناسب

سیستم پشتیبانی از Android Virtual Server بسیار اهمیت دارد زیرا لازم است که به شکل تمام وقت فعال بوده و هرگونه وقفه‌ای می‌تواند کار شما را خراب کند. با وجود یک تیم پشتیبانی آماده به کار، در هر لحظه از شبانه‌روز که سرور دچار مشکل شود، سریعا واکنش نشان داده و موضوع برطرف خواهد شد. از طرفی این افراد می‌توانند در شرایطی که مشکلی از سمت شما ایجاد شده باشد نیز کمک کننده باشند و با توجه به دانش تخصصی که دارند، بهتر از هر کارشناس دیگری در صحنه فعالیت خواهند کرد.

نوسانات قیمتی پایین

شرکت‌های باسابقه معمولا قیمت‌گذاری را بر اساس اصول ثابتی انجام داده و می‌دانند که در هر زمان چه قیمتی کشش مناسبی در بازار خواهد داشت. از این رو تعداد دفعاتی که در طول سال با افزایش قیمت روبرو می‌شوید بسیار کم خواهد بود. در مقابل شرکت‌های تازه تاسیسی که اطلاعات خوبی از بازار ندارند و یا نمی‌دانند یک شرکت هاستینگ را چطور مدیریت کنند، در طول سال بارها قیمت‌ها را افزایش داده و این موضوع کار برنامه‌ریزی را برای شما سخت خواهد کرد.

کیفیت مناسب سخت‌افزار

بازدید از شرکت هاستینگ برای بررسی شرایط کار ساده‌ای نیست اما می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس برقرار کرده و بخواهید تا لیست سخت‌افزار VPS اندروید را برای شما ارسال کنند. با این روش متوجه می‌شوید که این قطعات چقدر قوی بوده و با چک کردن تاریخ ساخت آن‌ها، متوجه کیفیت خدمات‌رسانی آن‌ها خواهید شد. مجموعه‌های معتبر به شکل مداوم قطعات خود را آپدیت کرده و با کمک تعمیرات دوره‌ای نمی‌گذارند تا سرور Android شما با افت کیفیت روبرو شود.

قابلیت ارتقا آسان

بسیاری در اولین سفارش خود ممکن است اشتباه کرده و یک سرور مجازی اندروید با مشخصاتی پایین‌تر از حد نیاز خود خریداری کنند. از این رو پس از پیاده‌سازی نرم‌افزار و هنگام استفاده متوجه می‌شوند که آن Android Virtual Server کشش اجرا با قدرت کافی را نداشته و از این رو بهتر است که آن را ارتقا دهند.

یک ویژگی مناسب سرور مجازی این است که بدون نیاز به جابه‌جایی اطلاعات به سروری جدید، می‌تواند دسترسی استفاده از قدرت سخت‌افزاری بیشتری را برای هر شخص مهیا کرد. اما باید بررسی کنید که آیا شرکت مدنظر این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند و یا بعد از خرید دیگر نمی‌توانید تمام سرور را ارتقا داده و باید یک VPS اندروید جدید خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله درباره سرور مجازی اندروید یا VPS‌ اندروید صحبت کردیم. این خدمات و امکانات برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند روی سیستم فعلی خود، کارایی لازم را داشته باشند. در نتیجه با خریداری یک سرور مجازی Android می‌توانند امکانات لازم و کافی برای فعالیت‌های خود از جمله بازی انلاین با سرعت بالا و توسعه نرم افزار را به راحتی انجام دهند.

سوالات متداول

سرور مجازی چه کمکی به برنامه‌نویسان کرده است؟

به کمک سرور مجازی اندروید برنامه‌نویسان می‌توانند تمام برنامه‌های خود را قبل از انتشار در یک محیط ایمن تست کنند.

شبیه‌ساز اندروید چه عملکردی دارد؟

این برنامه می تواند به عنوان یک رابط کاربری بین اندروید و سیستم عامل دیگری مانند ویندوز عمل کند.

هزینه خرید Android Virtual Server بیشتر از سرورهای عادی است؟

هزینه سرور مجازی اندروید به امکانات، مدت زمان اشتراک و قدرت سخت‌افزاری بستگی دارد اما معمولا سرورهای اندروید قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر سرورها خواهند داشت.

مهم‌ترین ویژگی یک VPS اندروید چیست؟

پردازنده قدرتمند و پهنای باند بالا برای انتقال سریع اطلاعات.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

2601
A
A