سی پنل یا دایرکت ادمین

سی پنل یا دایرکت ادمین
سی پنل یا دایرکت ادمین
8 ماه پیش

سی پنل و دایرکت ادمین به عنوان دو کنترل پنل محبوب به شمار می آیند و بدون شک هر دو بهترین کنترل پنل های میزبانی وب هستند. از جمله سوالاتی که خیلی وقت ها در ذهن همه کاربران ایجاد می شود این است که تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین در چیست؟

سی پنل و دایرکت ادمین در واقع کنترل پنل هاستینگ می باشد که جهت مدیریت هاست مورد استفاده قرار می گیرند. کاملا واضح است که فقط مدیران سایت ها توانایی دسترسی پیدا کردن به کنترل پنل را دارند.

 منظور این است که بازدید کنندگان هیچ گونه اهمیتی به کنترل پنل هاست نمی دهند و به طور معمول کاربران به نوع کنترل پنل هاست پی نمی برند. یکی از مشخصات اصلی و مهم کنترل پنل ها این است که به راحتی و آسانی می توان با آنها کار کرد.

 به گونه ای که افراد با صرف ساعات کمی با بیشتر قسمت های کنترل پنل کاملا اشنا می شوند. در ادامه به بررسی تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین می پردازیم.

 

ویژگی های سی پنل و دایرکت ادمین

به عقیده بسیاری از افراد فقط کنترل پنل دایرکت ادمین جامع ترین و حرفه ای ترین کنترل پنل می باشد. در حالی که برخی دیگر کار کردن با سی پنل را ترجیح می دهند. این مسئله به عادت کاربر و زمانی بستگی دارد که قرار است او با کنترل پنل کار کند.

 این کنترل پنل ها تا حد قابل قبولی از قدرت و سادگی برخوردار هستند و تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین را می توان در ویژگی های متفاوت آنها دانست. اما توجه داشته باشید که تفاوت میان خصوصیات این کنترل پنل در نوع راه اندازی یک سایت تفاوت خاصی را برای کاربران به وجود نمی آورند.

جهت خرید هاست مناسب با ما همراه باشید.

 اینکه هاست شما سی پنل یا دایرکت ادمین می باشد هیچ فرقی ندارد. شما با استفاده از هر دو آنها می توانید یک وب سایت خوب و حرفه ای را ایجاد نمایید.

 امروزه معتبرترین وب سایت هایی که تحت لینوکس هستند یکی از آنها را به کار می گیرند. به طور کلی پایداری و امکانات هر دو کنترل پنل به یک اندازه است.

 

مقایسه سی پنل و دایرکت ادمین از نظر رابط کاربری

از مهمترین تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین می توان به رابط کاربری در قسمت مدیریت اشاره کرد. کاربران باید این مورد کلیدی را در زمان انتخاب آنها مورد توجه قرار دهند.

 دایرکت ادمین رابط کاربری که ساختار آن دارای پیچیدگی نیست را به کار می برد که افزایش سرعت هنگام بارگذاری صفحات در قسمت مدیریت را به دنبال دارد.

در سی پنل از رابط کاربری ارتقاء یافته و جذاب ترین آیکن ها برای قسمت مدیریت استفاده می شود. بنابراین کاربران جدید از سی پنل خیلی بیشتر استقبال می کنند و کنترل پنل به عنوان پیش فرض تعداد زیادی از هاستینگ ها به شمار می آید.

 اگرچه سی پنل و دایرکت ادمین از نظر کارایی یکسان می باشند ولی با وجود این اکثریت افراد فضای کاربری سی پنل را چون جذابیت بیشتری دارد انتخاب می کنند. به خاطر داشته باشید که هم سی پنل و هم دایرکت ادمین قادر به برآورده ساختن نیاز افراد جهت ایجاد سایت های کوچک و بزرگ هستند.

 

سخن پایانی

یک کنترل پنل می تواند تجربه حساب میزبانی و پیکربندی سرور شما را ایجاد یا خراب کند. به همین جهت بسیار مهم است که کاربران مورد مناسب را انتخاب نمایند. با وجود اینکه سی پنل و دایرکت ادمین محبوب ترین گزینه های کنترل پنل های محبوب می باشد اما انتخاب یکی از این دو ممکن است برای کاربران مشکل باشد.

در صورتی که شما در مورد تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین اطلاعات جامع و دقیقی داشته باشید به راحتی و آسانی می توانید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که سی پنل و دایرکت ادمین دارای شباهت زیادی از قبیل پشتیبانی از لینوکس و همچنین SSL رایگان می باشند.

 علاوه براین، هر دو چهارچوب پیکربندی سرور و رابط کاربری گرافیکی را ارائه می دهند. با این حال کلیه تفاوت های میان سی پنل و دایرکت ادمین به این موارد ختم نمی شود. سی پنل به طور تقریبی کلیه عملکردها و پیکربندی ها در رابط کاربری را فراهم می کند و باعث می شود تا کاربران از آن به راحتی استفاده کنند.

Web Admin- مدیر صفحات

984
A
A