شرایط ثبت و تمدید دامنه .NET ( دات نت )

شرایط ثبت و تمدید دامنه .NET ( دات نت )
شرایط ثبت و تمدید دامنه .NET ( دات نت )
9 ماه پیش

شرایط ثبت و تمدید دامنه .NET ( دات نت )

پسوند دامنه .net جزو یکی از TLD های محبوب و پرکاربرد است. net از کلمه Network آمده و مناسب تمامی کسب‌وکارهای حوزه IT است. البته شما می‌توانید دامنه خود را در هر زمینه‌ای با این پسوند به ثبت برسانید. تا زمانی که شرایط ثبت و تمدید دامنه net را به درستی رعایت می‌کنید، محدودیتی در استفاده از این دامنه نیست.

 

کاربرد دامنه .net

حدود 4% کل دامنه‌های جهان از دامنه .net استفاده می‌کنند و بیشتر آن‌ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات IT هستند. اگر شما یک کسب‌وکار در حوزه IT دارید، بهتر است دامنه با پسوند .net را نیز برای خود تهیه کنید تا وب‌سایت شما حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر به نظر بیاید.

 

دوره ی ثبت

شما معمولا می‌توانید اکثر TLD‌ های بین‌المللی را در بازه زمانی 1 تا 10 ساله ثبت و خریداری کنید؛ دامنه net نیز از این قائده مستثنی نیست. همچنین ویژگی مخفی سازی اطلاعات (Privacy Protection) برای آن قابل فعالسازی است.

کاراکترهای مجاز

برای ثبت این دامنه رعایت موارد زیر الزامی است:

  • حداقل تعداد کاراکتر:  3 
  • حداکثر تعداد کاراکتر: 63
  • کاراکترهای نام دامنه میتواند شامل حروف کوچک انگلیسی (a-z)، اعداد انگلیسی و خط تیره (-) باشد.
  • نکته مهم دیگر این که کاراکتر ابتدا و انتهای نام دامنه نمی‌تواند خط تیره باشد. همچنین استفاده از سایر کاراکترها در نام دامنه غیر مجاز است.

شرایط تمدید دامنه

شما می‌توانید دامنه خود را پس از خرید و تا زمان انقضای دامنه تمدید نمایید. ۳۰ روز پیش از سررسید اتمام اعتبار دامنه، یک ایمیل جهت یادآوری زمان تمدید دریافت می‌کنید و همچنین ۱۰ روز پیش از تاریخ انقضا، فاکتور تمدید دامنه به آدرس ایمیل درج شده در ناحیه کاربری شما ارسال می‌گردد و شما به راحتی می‌توانید با پرداخت فاکتور مربوطه دامنه خود را تمدید نمایید. 

در صورتی که تا زمان سررسید (30 روز پس از تاریخ انقضا) نتوانید دامنه خود را تمدید کنید، دامنه ۳۰ تا ۳۶ روز معلق و قفل گردیده و باید برای تمدید، علاوه بر قیمت خود دامنه،‌ مبلغی به عنوان هزینه قفل گشایی را پرداخت کنید؛ اما پس از اتمام این دوره، دامنه توسط رجیسترار آزاد گردیده و سایر افراد می‌توانند دامنه شما را ثبت نمایند.

شرایط انتقال

طبق قوانین رجیسترار اصلی، انتقال دامنه بین المللی با پسوند .Net تا 60 روز پس از خرید ممکن نیست.

همچنین در صورت انتقال دامنه به شرکت آذرآنلاین، با پرداخت هزینه انتقال، دامنه شما به مدت یک سال تمدید و این یک سال به تاریخ سررسید دامنه افزوده خواهد گردید.

 

جهت خرید این دامنه می‌توانید اطلاعات ناحیه کاربری خود را به آدرس غیر ایران(**حقیقی و معتبر**) تغییر داده و دامنه مورد نظر خود را در صورت آزاد بودن ثبت سفارش نمایید.

چنانچه در رابطه با ثبت دامنه .net خود با سوال و یا مشکلی مواجه شدید، لطفا طی تیکت و یا گفتگوی آنلاین با ما در ارتباط باشید.

یاسمن جلالی- نویسنده

1526
A
A