قیمت هاست و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت هاست و عوامل تاثیر گذار بر آن
قیمت هاست و عوامل تاثیر گذار بر آن
8 ماه پیش

 

میزبان‌های وب طراحی شده‌اند تا شما وب سایت‌تان را روی آن قرار دهید. و این مکان باید امن و مناسب باشد تا شما بتوانید بهره برداری کامل از وب سایت‌تان نمایید هزینه این میزبان‌ها با توجه به پارامتر‌ها و ویژگی‌هایی که مد نظر شما است بسیار متغیر است اکثر بازدید کنندگان اینچنین فرض می‌کنند که این وب سایت ها در محل خود سازمان یا شرکت قرار دارند.

اگر چه برخی سازمان‌ها برای پشتیبانی از وب سایت‌های خود دارای مراکز داده داخلی هستند اما اکثر وب سایتهای تجاری در مکانهای غیر از محل شرکت قرار دارند که به عنوان مراکز داده و میزبانی نامیده می‌شوند این مراکز با ارائه نمودن پلن‌های مختلف میزبانی سعی می‌کنند نیازهای شما را برآورده ساخته و عملکرد صحیح وب سایت شما را تضمین می‌کنند.

هاستینگ های رایگان

البته هاستینگ ‌های رایگان رایج‌ترین و ارزان ترین نوع هاست‌ها هستند که برای افراد و گروههای کوچک بسیار مناسب اند و تا حدی فضایی را برای راه اندازی وب‌سایت‌ها فراهم می‌کنند ولی ویژگی‌هایی وجود دارد که باعث میشود شما از انتخاب این نوع هاست ها خود داری نمایید که داشتن تبلیغات فراوان در این سایت‌ها (‌سایت‌هایی که توسط هاست های رایگان راه اندازی می‌شوند ) پشتیبانی نامناسب و بسیاری عوامل دیگر که کارشناسان ما در آذرآنلاین در مقاله‌ای مجزا آن را بررسی کرده‌اند شما را از راه اندازی وب سایت خود در این هاست‌ها منصرف خواهد ساخت.

پیشنهاد مطالعه مقاله:مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت هاست

نوع تجهیزات و سخت افزار مورد استفاده برای سرورها

تمامی عملیات انجام شده بر روی یک وب سایت نهایتا انجام آن توسط یک سخت افزار صورت خواهد گرفت این عملیات شامل تمامی موارد مانند ثبت نام، ‌دانلود، آپلود، و غیره است این درخواست‌ها از طریق وب به سرور منتقل شده و سرورها کار پردازش آن را انجام می‌دهند.

 برای اینکه یک پردازش خوب انجام گیرد  نیاز به رم، سی پی یو، هارد دیسک، ‌و ... دارد که تمامی قطعات هر چه قدرت بیشتری داشته باشند خدمات مطلوب‌تری ارائه می‌نمایند و نرخ تامین این قطعات در نهایت به مشتری نهایی انتقال داده می‌شود یعنی شرکت هایی که بتوانند هزینه‌هایی کمتری برای تامین قطعات خود داشته باشند مسلما قیمت‌های مناسب تری را هم برای خدمات هاستینگ خود تعیین خواهند کرد.

در میان قطعات این سیستم ها بحث هارد یکی از بحث های جدید و به روز است که تاثیر زیادی بر قیمت سرور دارد مخصوصا هارد های جدید SSD که تکنولوژی جدید تری دارند و از سرعت بالاتری نسبت به هاردهای قدیمی برخوردار هستند.

 قیمت های اس اس دی در سال 2017 خیلی افزایش یافت اما در سال های بعد این روند تقریبا نزولی شد ولی با این وجود بازهم نسبت به هاردهای قدیمی‌تر هزینه‌های بالاتری دارند هر چند که هزینه‌های پایین تر انرژی، خنک کننده و محل نگاهداری، شکاف بیشتری را در قیمت انواع دیسک به وجود می‌آورد که احتمال می‌رود این مسائل خود باعث کاهش هزینه‌های هاستینگ در آینده شود.

البته این قطعات فقط شامل قطعات سیستم‌های کامپیوتری نیست و شامل تمامی لوازمی که برای یک مرکز داده کاربرد دارد را می‌شود که می‌توان برای نمونه به سیستم های برق اضطراری، سیستم های خنک کننده،‌ و ... اشاره کرد.

سیستم عامل و تاثیر آن بر قیمت هاست

یکی از موارد تاثیر گذار دیگر بر قیمت هاست سیستم عامل انتخابی است در مجموع دو نوع هاست لینوکسی و هاست با سیستم عامل ویندوز وجود دارد  که هر دو نوع سیستم عامل به صورت فراوان وجود دارد و این بستگی به نیاز کاربر دارد که کدام یک از این دو مورد را استفاده نماید.

مثلا سیستم عامل ویندوزی به کاربرانی پیشنهاد می‌شود که از زبان های asp.net  و یا پایگاه داده mysql استفاده می کنند و همچنین نیاز به استفاده از iis  در این انتخاب بسیار حیاتی است.

ولی در مقابل کسانی که از زبان php  و پایگاه داده mysql  استفاده می‌کنند بهتر است که از هاست لینوکس استفاده نمایند و علاوه بر این هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز از قیمت های مناسب تری برخوردار است که یک علت پایین بودن قیمت‌های هاست لینوکس نسبت به ویندوز به خاطر این مسئله است که سیستم های ویندوزی open source  نبوده و نیاز به لیسانس دارند.

ولی سرورهای لینوکس این مشکل را ندارند هر چند که سرورهای ویندوزی قابلیت‌های بیشتری دارند و مخصوصا داشتن انواع کنترل پنل یکی از مزایای آن است.

واضح‌ترین تفاوت میان قیمت‌های هاست‌های لینوکسی و ویندوزی همین سیستم‌عامل آن است در سیستم های ویندوزی از رابط گرافیکی بهتری استفاده شده است در سیستم عامل ویندوز شما یک رابط گرافیکی در اختیار دارید ولی در سیستم عامل لینوکس دستورات باید به صورت کد در خط فرمان اجرا شود که برای کاربران تازه کار مشکل است.

 در مقابل ثبات و امنیت سرور لینوکس واقعا برتر از ویندوز است اگر  برنامه‌ای پیچیده را می‌خواهید اجرا کنید مجبور هستید امنیت بیشتری را انتخاب نمایید.

در سیستم‌های لینوکسی شما به راحتی می‌توانید فضای اختصاص داده شده به یک کاربر را کمتر یا بیشتر نمایید هر چند این امکان در سیستم های ویندوزی نیز در حال توسعه هستند ولی اگر برداشت درستی از میزان هارد دیسک مورد نیاز خود ندارید و احتمال اینکه در آینده به توسعه‌های مختلفی نیاز داشته باشید را می‌دهید، بهتر است از هاست لینوکسی استفاده نمایید که این امکان در آن راحت‌تر ارائه می‌گردد.

اطمینان و امنیت هاست ویندوز و هاست لینوکس و قیمت آن

تقریبا تمامی میزبان‌ها چه از نوع لینوکس و چه از نوع ویندوز سعی بر این دارند که بالاترین امنیت و بیشترین اطمینان را به شما ارائه نمایند ولی آخرین آمار نشان داده است که سرورهای ویندوزی اکثرا آسیب پذیر هستند و هاست‌های لینوکس در زمینه امنیت یک گام جلوتر از هاست‌های ویندوزی است.

در ضمن این که در سیستم‌های لینوکسی شما کمتر نیاز به راه اندازی مجدد سیستم دارید در صورتی این گزینه نیز در ویندوز برعکس بوده و شما در سیستم های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز نیاز به ریستارت کردن بیشتری نسبت به لینوکس دارید.

تیم آذر آنلاین با فراهم نمودن هر دو نوع این سیستم عامل سعی بر این دارد که نیاز تمامی کاربران خود را پاسخگو باشد و تا حد ممکن بهترین قیمت ها را نیز ارائه نموده است.

 نیروی متخصص و تاثیر آن بر قیمت هاست

یکی دیگر از گزینه های ارزشمند که در تعیین قیمت یک هاست بسیار موثر است نیروی انسانی متخصص در آن حوزه است. شما اگر بهترین هاست را انتخاب نمایید و بالاترین قیمت را پرداخت نمایید ولی پرسنل پشتیبانی و متخصص آن هاستینگ از تخصص لازم برخوردار نباشند مطمئن باشید حتما به مشکل خواهید خورد.

 ولی نیروی متخصص و باتجربه حتی اگر بهترین پلن‌ها را هم خریداری نکرده باشید شما را از خدمات هاستینگ خود راضی نگه می‌دارند و البته داشتن نیروی با تخصص و تجربه بالا متضمن پرداخت هزینه‌های بالا برای دستمزد این افراد است و پرداخت این دستمزدها نیز قیمت هاست را به آسانی افزایش می‌دهد.

اگر شما کسی هستید که از تخصص بالایی در این زمینه برخوردار باشید شاید این گزینه از اهمیت کمتری برای شما برخوردار باشد ولی در صورتی که مبتدی هستید و هنوز به میزان کافی توانایی‌های لازم برای مدیریت هاست خود را ندارید حتما این گزینه را مورد توجه قرار دهید و از بودن پرسنل باتجربه در بخش پشتیبانی و فنی سرویس هاستینگ خود مطمئن شوید.

البته این نیروی متخصص فقط شامل پشتیبانی فنی نیست. یکی دیگر از ارکان مهم در تعیین قیمت هاست انتخاب بهترین گزینه مناسب با نیازهای شما است و این کار باید توسط مشاوران با تجربه انجام پذیرد که این مشاوره می‌تواند شما را از پرداخت وجوه اضافی معاف نماید و سیستمی را به شما ارائه نماید که به بهترین شکل نیاز شما را برآورده سازد.

کارشناسان آذر آنلاین با تخصص و مهارت بالا و سابقه کاری عالی خدمات خود را تضمین نموده و با پرداختی دستمزدهای معقول سعی بر این دارد که هزینه‌های اضافی در این قسمت را تا حد ممکن کاهش دهد.

هاست اختصاصی و هاست اشتراکی و قیمت آن

یکی از مواردی که در تعیین میزان قیمت هاست موثر است انتخاب نوع هاست یعنی اشتراکی یا اختصاصی بودن آن است یقینا سرویس اشتراکی در هزینه های مشتریان و صاحبان کسب و کار صرفه جویی می کند. ولی آیا انتخاب یک هاست اشتراکی مورد نیاز ما است یا یک هاست اختصاسی و برای این کار ابتدا باید به درستی تعریف هاست اشتراکی را بدانیم.

هاست اشتراکی یکی ار رایج‌ترین و ارزان‌ترین انواع ارائه خدمات میزبانی وب است . چون شما منابع سرور را بین همه کاربران به اشتراک می‌گذارید البته از لحاظ امنیتی و اینکه بقیه کاربران بتوانند دخل و تصرفی در محتوای شما نمایند هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

 ولی کارکرد این افراد و میزان منابع استفاده شده از آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد شما داشته باشد. در حقیقت بسته به اینکه شما با چه کسانی آن هاست را مشترک هستید ممکن است کمی دچار مشکل شوید.

 چون ممکن است یکی از این کاربران که با شما در یک جا هستند مصرف بیشتری نصبت به بقیه افراد داشته باشند و این در حقیقت یعنی ضایع شدن بخشی از حقوق شما. هر چند که وجود متخصصین کار آمد و آمارهای دقیق تاحدودی این مشکل را حل می کند ولی در نهایت باز هم شما این فضا را با دیگران مشترک هستید و نمی‌توانید انتظار زیادی داشته باشید.

هاست اختصاصی همانطور که از اسمش پیداست مختص خود شماست و کلیه منابع سخت افزاری آن به شما اختصاص دارد و کسی دیگر از این منابع استفاده نمی‌کند یقینا این سرور از امنیت و کارایی بالاتری برخوردار است و متعاقبا هزینه های بالاتری را باید بابت آن متقبل شوید.

البته هر چند وجود پلن‌های مختلف می‌تواند بار هزینه های شما را کم‌تر کند ولی در نهایتا هاست اختصاصی شما را وادار می‌کند که هزینه‌های بیشتری پرداخت نمایید.

و اما با اینکه هر دوی این سرویس اشتراکی و اختصاصی مزایا و معایب خود را داراست به صورت مختصر به بررسی این دو سرویس می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از هدر رفت منابع خود جلوگیری نمایید.

در هاستینگ اشتراکی فضای دیسک و پهنای باند سرور بین کاربران مختلف تقسیم می‌شود و اگر یکی از سایت‌ها بیشتر از منابع سایت بهره برداری نمایید طبعا برای بقیه کاربران ایجاد مشکل خواهد نمود. البته وجود نیروی متخصص تا حدودی این مسائل را حل خواهد کرد. 

چون نیروی متخصص با تنظیمات حرفه‌ای تا حد ممکن از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

البته همانطور که در سرویس اشتراکی منابع سرور بین کاربران تقسیم می‌شود هزینه‌های عملیاتی هم به همین شکل بین کاربران تقسیم خواهد شد. هر چند هم سرویس اشتراکی و هم سرویس اختصاصی دارای پلن‌های مختلفی هستند ولی سرویس های اشتراکی یقینا از قیمت پایین تری برخوردار خواهند بود و شما برای انتخاب سیستم باید شناخت تقریبی از سایر کاربرانی که از این سرویس اشتراکی استفاده می کنند داشته باشید.

تخصص فنی و پشتیبانی در هاست‌های اشتراکی اهمیت بیشتری نسبت به هاست‌های اختصاصی دارند در هاستینگ اختصاصی به علت این که تنها شما روی آن سرور قرار دارید تشخیص و حل مشکل راحت‌تر امکان پذیر است.

 ولی در سرویس های اشتراکی به افراد با سابقه بیشتر و تخصص بالاتر نیاز است تا بتوانند در زمان بروز مشکل با بررسی تمامی کاربران و تحلیل مشکل به رفع آن اقدام نمایند و البته این تخصص فقط در زمان بروز مشکل کارآمد نیست.

 در حقیقت افراد متخصص با رصد دائم کاربران فضای اشتراکی باید از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمایند و چنانچه کاربری نسبت به بقیه از منابع سرور بیشتر استفاده می‌کند اقدامات لازم را انجام داده تا که مشکل اساسی بروز نکند.

کارایی بالا، امنیت،‌و نگرانی در مورد حریم شخصی از مواردی هستند که اکثر طراحان وب سایت به آن اهمیت می‌دهند و خواهان بهترین گزینه‌ها در ارتباط با این موارد هستند ولی همیشه بودجه ها محدود است و برای انتخاب از بین گزینه‌های موجود باید تحقیق زیادی نمود.

کارشناسان ما در آذرآنلاین با مشاوره‌های تخصصیی، فیلم‌های آموزشی و پشنیبانی های 24 ساعته این اطمینان را برای شما فراهم می‌کنند که به همه این موارد دسترسی داشته باشید و بیشترین میزان رضایت را حاصل نمایید.

توحید عزیززاده- دیجیتال مارکتینگ

1844
قیمت هاست و عوامل تاثیر گذار بر آن
100.001
A
A