مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف

مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف
مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف
8 ماه پیش

یکی از مهمترین معیارها برای راه‌اندازی وب سایت ، سرعت لود و پاسخ دهی آن به کاربران در اینترنت می‌باشد. حال با توجه به فراگیر و محبوبیت وردپرس در بین مدیران وب ، در این مطلب ما به مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف خواهیم پرداخت تا بتوانید به راحتی برای انتخاب هاست و وب سرور مناسب تصمیم بگیرید.

معیارهایی که در این مقایسه ما در نظر گرفته‌ایم ، عموم موارد مورد استفاده کاربران در سطح اینترنت است و تمامی پاسخ‌ها به طور کلی پس از تست کامل بیان شده است.

قبل از توضیح و مقایسه بین وب سرورها شایان ذکر است که تمام تنظیمات بر روی یک سرور با منابع سخت افزاری یکسان انجام پذیرفته تا نتایج به صورت دقیق برای مقایسه آماده گردند.

در این مقایسه از سرور با پردازنده Intel Xeon X5660 Single Core با فرکانس 2 گیگاهرتز به همراه 2 گیگابایت رم و 50 گیگابایت هارددیسک SCSI استفاده شده که بر روی آن از CloudLinux نسخه 7.3 نصب شده است.

نکته : برای اطمینان از پهنای باند شبکه که در خلل آزمایش دچار کمبود نشویم ، از ارتباط 10Gbps استفاده شده است.

حال با توضیحاتی که خدمت شما عرض کردیم به مقایسه وب سرورهای مختلف و سرعت پاسخ دهی آن خواهیم پرداخت.

مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف

مقایسه ما بین وب سرورهای Apache ، LiteSpeed و Nginx بوده و در این بین برای کارایی بیشتر و شبیه سازی نزدیکتر به آنچه کاربران وردپرسی در سطح اینترنت استفاده ‌کنند از پلاگین‌های Cache مختلف استفاده شده است.

همچنین از ویژگی مهم KeepAlive به شکل فعال و غیر فعال استفاده شده تا بیش از پیش به شرایط فعلی هاست‌های فعلی ارائه شده در سطح اینترنت شویم.

تست‌های ما بر روی وب سرورهای ذکر شده با پلاگین متعدد تست شده که به اختصار به شرح زیر می‌باشند.

- وب سرور liteSpeed از پلاگین‌های LiteSpeed Cache ، WPRocket و W3 Total Cache استفاده شد است.

- وب سرور Apache را با پلاگین‌های W3 Total Cache و WPRocket را تست است.

- و در وب سرور Nginx از FastCGI استفاده شده است.

نکته : برای اطمینان از حداکثر کارایی پلاگین‌های W3 Total Cache و WPRocket از سیستم Rewrite Rule استفاده شده است.

با استفاده از شرایط سخت افزاری و نرم افزاری که ذکر شده تست‌های متعددی گرفته شد که در انتها نتیجه زیر حاصل این آزمایش بود.

wordpress-on-litespeed-and-apache

همانطور که ملاحظه می‌کنید وب سرور liteSpeed با تمامی گزینه از سرعت پاسخ دهی بیشتری برخوردار بوده و عملکرد بسیار قابل قبولی را در مقیاس 10 و 100 کاربر همزمان برای ما نمایش داد.

برای شفاف سازی و عملکرد این مقایسه بین وب سرورهای Apache ، Nginx و LiteSpeed ما روند را تا 10000 در خواست ادامه داده تا در نهایت به این نتیجه رسیدیم که وب سرور Apache با W3 Total Cache و WPRocket به ترتیب 1300 و 700 درخواست را به صورت همزمان پاسخ داد و در مقابل liteSpeed با همین پلاگین‌ها توانست تا  حدود 4800 درخواست را پاسخ دهد و در Nginx پاسخ‌دهی به همان نسبت مقایسه نموداری تصویر بالا در حدود 800 درخواست را به صورت همزمان پاسخ‌دهی نمود.

نتیجه گیری مقایسه عملکرد وردپرس در وب سرور Apache ، Nginx و LiteSpeed

در ادامه با سنجش و چک کردن حالت‌های دیگر به همین نتایج دست یافتیم و در مجموع می‌توان گفت عملکرد litespeed با وجود LiteSpeed Cache Plugin که مخصوص همین وب سرور است بهترین عملکرد را داشت و توانست در پیک کاری 100 کاربر 4800 تراکنش بین وب سرور و کاربر را مدیریت و انجام دهد و در یک کلام می‌توان گفت لایت اسپید ، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای افرادی باشد که اهمیت زیادی به سرعت لود و پاسخ‌دهی به کاربران خود دارند ، باشد..

در حال حاضر وب سرورهای آذرآنلاین با توجه به امکانات و سرعت لایت اسپید از این وب سرور بهره برده است و شما کاربران گرامی می‌توانید با خرید هاست میزبانی لینوکس از مزایای لایت اسپید استفاده کنید.

امیدواریم از مطلب مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3507
مقایسه سرعت پاسخ دهی وردپرس در وب سرورهای مختلف
100.001
A
A