نحوه کش کردن تصاویر و فایل ها توسط فایل htaccess

نحوه کش کردن تصاویر و فایل ها توسط فایل htaccess
نحوه کش کردن تصاویر و فایل ها توسط فایل htaccess
8 ماه پیش

نحوه کش کردن تصاویر و فایل ها توسط فایل htaccess

اگر شما دارای سایتی هستید که در بازه زمانی تقریبا طولانی بروز می شود و همچنین سایت شما دارای حجمی تقریبا بالا هست می توانید با چند دستور ساده و کاربردی باعث افزایش سرعت سایت خود شوید .

هر سایت با توجه به نوع سیستم می توان مواردی را انجام داد تا باعث افزایش سرعت لود سایت شود و سایت ها در زمان کوتاهی در اختیار کاربر قرار بگیرد .

یکی از این روش ها فعال سازی cache سایت می باشد که می توانید با استفاده از دستورات htaccess این کار را انجام دهید .

در ضمن ضروری هست که این قابلیت در سرور شما فعال باشد تا شما هم روی سایت خود فعال کنید در غیر این صورت باید به مدیر سرور اطلاع دهید تا این قابلیت را فعال کند تا شما هم بتوانید از آن استفاده کنید .

در صورتی که برخی فایل ها بر روی وب سایت شما پس از مدت نسبتا زیادی بروز می شوند، می‌توانید بوسیله فعال سازی Cache بر روی فرمت‌های دلخواه (مثلا تصاویر و فایل‌های فلش) باعث افزایش سرعت دسترسی کاربران به وب سایت خود شوید.

در این صورت لازم است ابتدا مشخص فرمایید هر فرمت فایل بر روی وب سایت شما نیاز به بروز رسانی پس از چه مدت دارند. سپس با تهیه لیستی از آنها موارد را بشرح زیر انجام دهید.

فایلی با نام htaccess. در دایرکتوری اصلی وب سایت خود ایجاد نمایید (یا اگر موجود است آن را ویرایش نمایید) و محتویات زیر را در آن قرار دهید:

Header unset Pragma
FileETag None
Header unset ETag

# cache images/pdf docs for 100 days

Header set Cache-Control “max-age=8640000, public, must-revalidate”
Header unset Last-Modified

# cache html/htm/xml/txt diles for 2 hours

Header set Cache-Control “max-age=7200, must-revalidate”

 

با قرار دادن کد بالا در htaccess باعث می شود تا فایل هایی با پسوند ico, pdf, jpg, jpeg, png, gif, swf به مدت 100 روز یا 8640000 ثانیه درخواستی برای بروزرسانی این فایل ها ارسال نکنند که این کار باعث می شود که تمامی فایلها با این پسوند هر 100 روز یک بار بروز شوند و در دفعات بعدی با همان اطلاعات قبلی لود شوند تا سرعت سایت افزایش یابد .

author
سینا نصیری- مدیریت

بیش از 10 سال هست که به صورت مستمر در زمینه وب فعالیت میکنم و مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو پیگیری میکنم.

3043
A
A