ویژگی های جدید بوت استرپ 4

ویژگی های جدید بوت استرپ 4
ویژگی های جدید بوت استرپ 4
8 ماه پیش

ویژگی های جدید بوت استرپ 4 ، نظر طراحان زیادی را به سمت خود جلب کرده ما قصد داریم در آذرآنلاین با معرفی مختصر آنها در خدمت شما باشیم.

امروزه کمتر طراح وبی را پیدا خواهید کرد که از فریمورک بوت استرپ برای طراحی وب استفاده نکند و می‌توان اینطور گفت که اکثر افرادی که با تکنولوژی وب و طراحی آن حتی کوچکترین آشنایی داشته باشد ، با نام Bootstrap و کارایی آن آشنا است.

چندی پیش پس از گذشت 2 سال از برنامه ریزی و توسعه نسخه 4 بوت استرپ ، سرانجام به صورت بتا معرفی شد و هم اکنون علاقه‌مندان به آن می‌توانند نسخه 4 بوت استرپ را از روی سایت این شرکت دانلود نمایند.

دانلود بوت استرپ نسخه 4

حال در این مقاله ما قصد داریم با برخی ویژگی‌های جدید این نسخه به صورت مختصر آشنا شویم و بعداً پس از انتشار نسخه نهایی به توضیحات کامل آن بپردازیم.

همراه ما باشید.

ویژگی های جدید بوت استرپ 4

نسخه بوت استرپ 4 در مردادماه سال 96 منتشر شد و طبق گفته برنامه نویسان و توسعه دهندگان آن این نسخه از کیفیت و قابلیت‌های زیادی برخوردار بوده و بیش از 20 بار آن را بازنویسی کرده‌اند تا نسخه بتا آن را منتشر کنند.

برخی ویژگی های جدید بوت استرپ 4

اسباب کشی از LESS به SASS

بوت استرپ با پیوستن به جامعه بزرگ SASS ، از هر زمان دیگری سریع‌تر کامپایل خواهد شد و این به کمک LibSASS اتفاق افتاده است.

بهبود یافتن سیستم Grid

در این نسخه به لطف بازنویسی کلی بوت استرپ ، امکانات بهتری برای نشانه گرفتن دستگاه‌های تلفن همراه فراهم شده و شاهد بهبود یافتن Mixin ها خواهیم بود.

پشتیبانی توکار از Flex box

کافی است مقادیری را تغییر داده و CSS را دوباره کامپایل کنید تا با Grid بندی مجدد از اجزای صفحه بر پایه Flex box بهره‌مند شوید.

اضافه شدن ویژگی جدید Cards

در بوت استرپ 4 بخشی با نام Cards اضافه شده که کارکرد آن همانند Panel ، Thumbnails و Well می‌باشد. اما با کارایی و کیفیت بهتری جایگزین مناسبی برای سایر ویژگی‌های هم رده خود خواهد بود.

ثابت شدن تمام HTML Reset ها داخل یک ماژول جدید با نام Reboot

Reboot یک ماژول جدید از SASS است که تمام کارایی Normalize.css را در خود دارد.

قابلیت سفارشی سازی مدرن

در نسخه بوت استرپ 3 تمامی کدهای فانتزی و تزئینی مانند Gradient ، Transition و .. در یک فایل جداگانه قرار می‌گرفتند ، اما در بوت استرپ 4 ، تمامی این تنظیمات در یک متغیر SASS قرار گرفته و تنها برای تغییراتی مانند حذف و یا اعمال آن کد بر روی کلیه صفحات تنها نیاز است یک متغیر را تغییر داده و فایل را مجدداً کامپایل کنید.

توقف پشتیبانی از IE8 و IE9 و استفاده از واحدهای em و rem

بوت استرپ 4 دیگر از Internet Explorer 8 و Internet Explorer 9 پشتیبانی نمی‌کند. با حذف این پشتیبانی بوت استرپ توانایی این را خواهد داشت که جدیدترین و بهترین بخش‌های CSS استفاده کرده و با استفاده از em و rem سایزبندی بهتری را در متون و نوشتارهای گرافیکی در قالب‌های Responsive ایفا کند.

بازنویسی مجدد پلاگین‌های جاوا اسکریپت در بوت استرپ 4

تمامی پلاگین‌های جاوا اسکریپت برای استفاده بهتر از امکانات و مزایای بیشتر در بوت استرپ 4 دوباره نویسی شده تا کاربران این فریمورک محبوب بتوانند از جدیدترین متدها به صورت جزئی و کلی استفاده نمایند.

بهبود یافتن مکان قرارگیری خودکار tooltip و popover

در نسخه 4 فریمورک بوت استرپ با کمک ابزاری به نام Tether مکان‌های نمایش خودکار Tooltip و Popover بهبود یافته است.

بازنویسی تمام مستندات

تمامی مستندات با Markdown بازنویسی شده‌اند تا به کمک استفاده از برخی پلاگین‌ها نمایش کدها و اجزای زنده کدها بهنیه‌تر استفاده گردد و جستجو در مستندات با سرعت بهتری صورت پذیرد.

و در پایان قابل ذکر است که امکانات بهبود یافته بسیار زیادی مانند بهبود کلاس‌های مرتبط با Margin و Padding ، افزایش کلاس‌ها کاربردی ، فیلدهای سفارشی فرم و ... در بوت استرپ 4 اضافه شده است که این فریمورک را بیش از پیش جذاب می‌سازد.

ویژگی منحصر بفرد بوت استرپ 4

اما در بین این ویژگی‌های اضافه شده در سیستم فریمورک ، یک ویژگی خاص برای کاربران وجود دارد که از آن می‌توان به عنوان یک ویژگی منحصر بفرد در این نسخه نام برد.

بوت استرپ 4 از بوت استرپ 3 پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند بدون نگرانی به توسعه وب با بوت استرپ 3 پرداخته و پس از عرضه نسخه کامل بوت استرپ 4 ، کدهای خود را بهبود دهند.

این نکته از جایی مهم است که در هنگام ارائه نسخه 3 این فریمورک ، پشتیبانی از نسخه 2 بوت استرپ قطع شد.

امیدواریم مطلب ویژگی های جدید بوت استرپ برای شما مفید واقع شده باشد.

8013
ویژگی های جدید بوت استرپ 4
100.006
A
A