چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟

چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟
چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟
9 ماه پیش

بدون شک سوال چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ برای شما نیز پیش آمده است. قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است ابتدا با مفهوم ssl آشنا شویم. Ssl به عنوان یک تکنولوژی امنیتی استاندارد به شمار می آید و با استفاده از این فناوری پیوندی میان یک سرور و یک مرورگر برقرار می گردد که آن پیوند به شکل رمزگذاری شده می باشد.

لازم به ذکر است که این پیوند از کلیه اطلاعات رد و بدل شده میان سرور و مرورگر محافظت می نماید. زمانی که کاربران به صفحه ای مراجعه می کنند که دارای یک فرم می باشد پس از تکمیل کردن فرم و فشردن گزینه ارسال در صورتی که آن صفحه بدون گواهی ssl باشد هکرها همه داده هایی که کاربر در فرم وارد کرده است را دیده و آنها را هک خواهد کرد. بنابراین ایجاد ارتباط امن و محرمانه بودن اطلاعات مبادله شده میان سرور و مرورگر را می توان یک پاسخ منطقی برای سوال چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ درنظر گرفت.

 

با ssl می توان از داده های شخصی خود محافظت کرد

یکی دیگر از جواب هایی که باید به سوال چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ بدهیم این است که با نصب  اس اس ال می توانیم از داده های شخصی و بانکی خود محافظت کنیم. اس اس ال هر بیت از اطلاعات ما را رمزگذاری کرده و به عبارتی دیگر آنها را قفل می کند و رمز یا کلید باز کردن این کد یا رمز را تنها در اختیار ما قرار می دهد. اس اس ال از داده های شما همچون رمزهای عبور و اطلاعات مربوط به کارت های  بانکی محافظت می نماید همچنین کمک می کند تا هکرها هیچ گونه دسترسی به اطلاعات شما نداشته باشند. در مقوله چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ همچنین باید گفت اس اس ال اطلاعات را به شکل فرمتی درمی آورد که نمی توان آنها را خواند به همین جهت حتی حرفه ای ترین هکرها هم توان مقابله با تکنولوژی رمزگذاری خاص اس اس ال را نداشته و در برابر آن کم می آورند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید دامنه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اعتبار وب سایت توسط ssl تایید می شود

در پاسخ به سوال چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ باید گفت که اعتبار وب سایت شما فقط به وسیله اس اس ال تایید خواهد شد. زیرا به جز محافظت کردن از اطلاعات یکی دیگر از اصلی ترین وظایفی که این گواهی به عهده دارد دقیقا همین می باشد.

 همه ما می دانیم که میزان کلاهبرداری در فضای اینترنت روز به روز بیشتر می شود و مردم هنگامی که یک وب سایت تقلبی را مورد استفاده قرار می دهند از همه نظر دچار خسارت های غیر قابل جبران بسیار زیادی می گردند. زمانی که شما قصد نصب گواهی اس اس ال را دارید وارد شدن به یک فرآیند اعتبارسنجی الزامی می باشد که در طول آن با توجه به نوع گواهینامه سنجیدن هویتتان صورت می گیرد.

 بعد از اینکه اعتبار تایید شد به وب سایتتان یک گواهینامه ارسال می شود و شما براساس آن می توانید اطمینان حاصل کنید که با همان شخصی که باید باشد در ارتباط خواهید بود. در صورتی که یک کسب و کار را مدیریت می کنید توصیه می کنیم که حتما معتبرترین گواهینامه را به کار ببرید تا هویتتان توسط آن تایید شود.

 

سخن پایانی

تعداد زیادی از افراد نمی دانند که چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ اس اس ال که یک تکنولوژی امنیتی استاندارد می باشد میان سرور و مرورگر پیوندی قفل شده را به وجود می آورد. این پیوند اجازه نمی دهند که به جز خودتان شخص دیگری به اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به کارت های بانکی و غیره شما دسترسی داشته باشد.

در صورتی که یک سایت اس اس ال نداشته باشد نه تنها اعتبار یک سایت تایید نمی شود بلکه هکرها نیز به راحتی از داده های شما سوء استفاده خواهند کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر تمام کسب و کارها با یکدیگر در حال رقابت می باشند به همین جهت در انتهای مطلب  چرا وب سایتمان باید ssl داشته باشد؟ خوب است این نکته را هم ذکر کنیم که مشتریان به سایت های بدون اس اس ال اعتماد نمی کنند و به سمت فروشندگانی می روند که به امنیت کسب و کار و مشتریان خود اهمیت می دهند.

Web Admin- مدیر صفحات

1640
A
A