چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها

چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها
چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها
9 ماه پیش

در این مطلب از سری مطالب سئو و بهینه سازی وب سایت قصد داریم شما را با چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها آشنا سازیم.

چرا تازه‌کارها ؟ بدلیل اینکه کم تجربه‌ها در سئو همیشه بیشترین ضرر را خواهند کرد و متأسفانه راه‌کارهای غیر معقولانه پیشنهاد شده برخی از وب سایت‌ها باعث شده این دسته از کاربران به سمت آن رفته تا سریعاً وب سایت خود را در صفحات اول ببینند و همین امر باعث از بین رفتن سایت منجرشود.

امروزه سئو به یک علم تبدیل شده و هر روز همانند هر علمی در حال پیشرفت و تغییر است ، همانطور که یک فرضیه در علمی مانند فیزیک باعث برنده شدن جایزه‌های متعدد می‌گردد و پس از مدتی به صورت کامل نقض می‌شود.

شما این نمونه را در سئو خواهید دید ، چند سال پیش گوگل بر اساس کلمات کلیدی ، کاربران را به سمت سایت شما هدایت می‌کرد و امروزه کمترین نقش را کلمات کلیدی دارند.

پس حتماً سعی کنید به عنوان اولین نکته این را در ذهن داشته باشید که همیشه باید علم سئو خود را بروز کنید.

حال در این مطلب قصد داریم شما را با 5 نکته بسیار مهم آشنا سازیم تا بتوانید درکی کامل از سئو داشته باشید و فریب برخی از سایت‌ها و ترفندها را نخورید و یا اینکه عملیات بهینه سازی را یک بار برای همیشه پیش نگیرید و با خیال اینکه دیگر سایت شما نیازی به بهینه سازی ندارد ، در نتایج جستجو گوگل و یا هر موتور جتسجوی دیگری حذف گردید.

نکته : این نکات برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و همچنین افرادی که تازه شروع بکار کرده‌اند ، بسیار مفید خواهد بود.

چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها

سئو همواره در حال تغییر است

موتورهای جستجو همواره سعی دارند با ترفند و متدهای مختلف ، بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند و بدین منظور دیده شده که سال به سال به هوشمندی موتورهای جستجو افزوده شده و الگوریتم‌های آنها برای شناخت یک سایت کارآمد در حال تغییر است.

پس بدانید که حداقل باید هر 3 الی 6 ماه یک بار وضعیت سئو سایت خود را کامل چک کنید و همیشه به دنبال مطالب بروزی که منتشر می‌شود ، باشید.

بهینه سازی سایت شما ممکن است به تغییرات کلی سایت منجر شود

ممکن است سایت شما پس از مدتی کوتاه یا چند ساله ، نیاز به تغییرات زیادی داشته باشد تا از لحاظ کلی اصول سئو جدید در آن رعایت شود و یا به اصطلاح SEO Friendly باشد .

زبان‌های برنامه نویسی هر روزه پیشرفت می‌کنند و دیدگاه کاربران اینترنتی به سایت‌های مدرن باعث می‌شود ، کاربران سایت‌هایی که از لحاظ ظاهری شرایط مدرن و مناسب‌تری را داشته باشند ، بیشتر به چشم آیند. پس بدانید که برای بهبود باید مدرن باشید و از شرایط جدید و متدهای جدید بهره ببرید.

یک نکته مهم که در اینجا بسیار مهم است و باعث می‌شود گاهاً کاربران ایرانی متضرر گردند این است که برای طراحی وب سایت به افرادی که تجربه‌ای در علم سئو ندارند ، مراجعه کرده و پس از اینکه وب سایت را تحویل گرفتند با یک فرد سئوکار مشورت و درخواست کمک می‌کنند و پس از بررسی سئو سایت متوجه می‌شوند ، کدها و دستورات آنقدر مشکلات دارد که گویی سایت باید به طور کلی بازنویسی شود و همین امر باعث هزینه بیشتر و از بین رفتن زمان کارفرما شود.

سئو یک علم غیر قابل پیش بینی است

تا به امروز ، هیچ فرمول خاصی وجود نداشته که یک شبه راه صد ساله را در سئو بپیماید و وب سایت شما را خیلی سریع به نتایج نخست نزدیک کند.

شاید راه‌های میانبر زیادی وجود داشته که باعث شده شما پیشرفت کنید و خیلی سریع به صفحات اول گوگل دست پیدا کنید اما باید بدانید که این میابنرها غیر معقولانه بوده و حتی اگر از پنالتی شدن در سایت گوگل فرار کنید ، مطمئن باشید از صفحات جستجو به صورت آهسته و آهسته حذف خواهید شد.

پس هیچ وقت به دنبال راهی برای اول شدن در مدت زمان کوتاه نباشید و همواره تلاش کنید تا با طی کردن پله به پله مواضع خود ، به پله اول برسید.

 

بهینه سازی و بهبود سئو باعث افزایش فروش محصولات نخواهد شد

برخی از افرادی که شروع به فروش محصولات خود در سطح اینترنت می‌کنند یا خدمات خود را در اینترنت ارائه می‌کنند تصور این را دارند که با افزایش سئو و قرار گرفتن در بین صفحات اول گوگل ، فروش بهتری خواهند داشت.

در صورتی که این طرز فکر کاملاً اشتباه است.

شاید با قرار گرفتن در صفحات اول جستجو موتورهای گوگل و بینگ ، بتوانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود بکشانید و برند خود را بیش از پیش برای کاربران اینترنتی آشنا سازید ، اما باید بدانید که نوع خدمات ، نحوه ارائه آن ، قیمت‌های محصولات و گارانتی و ... در خرید کاربر نیز مؤثر است و تنها با ورود کاربر نمی‌توانید محصول خود را صد در صد بفروشید.

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه فروش قطعات کامپیوتر و تلفن همراه وجود دارند و هزاران کاربر هر روزه به سایت آنها مراجعه خواهند کرد ، آیا تمام مراجعه کنندگان خریدار هستند ؟

شاید برخی از این افراد خریدار باشند و برخی تنها برای نگاه کردن محصولات به سایت شما بیایند.

پس هیچگاه توقع نداشته باشید هر فردی که داخل سایت شما شد ، محصول شما را حتماً خریداری کند ولی نکته مثبت آن است که با محصولات ، خدمات و برند شما کاملاً آشنا خواهد شد.

بهینه سازی و سئو همه چیز برای سایت شما نیست!

شاید با سئو و بهینه سازی به موتورهای جستجو کمک کنید تا بهتر سایت شما را شناسایی کنند و کاربران را نیز به سمت شما مراجعه دهند ولی از زمانی که کاربران اینترنتی وارد سایت شما شدند ، بقیه کارها به عهده شما و سایت شماست.

یکی از مهمترین نکات در بین چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها این است که بدانید گرافیک زیبا و مدرن ، ارائه محتوای مطلوب و مورد نظر کاربران ، کیفیت خدمات ارائه شده  و صدها نکته دیگر است که کاربر را به سمت سایت شما جلب خواهد کرد و یک کاربر را به سایت شما وفادار می‌کند.

تصور کنید یک سایت خبری دارید که از لحاظ طراحی و سئو در رتبه خوبی قرار دارد ؛ حال اگر اخبار زرد و دروغین منتشر کنید و پس از مدتی کاربران به ضعف شما و اخبار دروغین شما پی ببرند ، یکباره از رتبه‌های بالا سقوط خواهید کرد تا جایی که برند و سایت شما به عنوان یک سایت غیر معتبر خیلی زود از چشم کاربران افتاده و حتی اگر در صفحات اول گوگل هم باشید ، کاربران هیچگاه به سایت شما مراجعه نخواهند کرد.

پس همه چیز را به سئو نسبت ندهید و همین الان برای کاربران هدف خود ، محتوایی مفید و مناسب تهیه کنید تا کاربران از ورود به سایت شما و خواندن مطالب شما لذت ببرند.

امیدواریم در پایان از این چند نکته مهم سئو برای تازه‌کارها استفاده لازم را برده باشید.

منبع:

https://seokar.com/seo

3152
A
A