چه زمانی از هاست اشتراکی می توان استفاده کرد؟

چه زمانی از هاست اشتراکی می توان استفاده کرد؟
چه زمانی از هاست اشتراکی می توان استفاده کرد؟
9 ماه پیش

هاست اشتراکی از جمله هاست هایی است، همان طور که از نام آن پیداست شما به صورت اشتراکی می توانید از آن استفاده کنید. به هرحال هاست را یک فضای خاص در نظر می گیرند که به واسطه اتصال به اینترنت بستر اصلی میزبانی خود را آغاز می‌کند. این  گونه افراد می توانند برای طراحی سایت و راه ‌اندازی آن در ابتدای کار به خرید یک هاست مناسب با قیمت مناسب بپردازند. کلمه هاست یک کلمه انگلیسی است که معنی فارسی آن فضای میزبانی است.

 هاست اشتراکی فضای محدود و البته با امکانات تعریف شده دارد که بر روی سرور جا می گیرد. به گونه ای که شما برای این نوع هاست منبع مخصوص و اختصاصی خاصی را نمی توانید در نظر بگیرید؛ چرا که حتی بر روی یک سرور این امکان وجود دارد که بیشتر از صد هاست نصب شده باشد که البته هر کدام از این هاست ها از منابع سخت افزاری دیگر هاست نیز استفاده می کنند.

مزیت هاست اشتراکی

 بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که اگر فردی قصد ورود تازه به دنیای طراحی سایت را دارد بهتر است در ابتدای کار از هاست اشتراکی استفاده کند؛ چرا که علاوه بر هزینه پایین تر آن چنان نیازی نیست که از سرور مجازی و یک هاست اختصاصی استفاده نماید.

صددرصد هزینه معقولانه و به صرفه این نوع هاست خود می تواند یکی از نقاط عطف و قابل قبول برای خرید آن باشد. ارزان بودن و هم چنین کاربرد راحت از جمله مزایا و ویژگی های اصلی این هاست به شمار می آید. ولی به هر حال هاست به صورت اشتراکی را نیز باید از یک منبع معتبر خریداری نمود تا به توان به نحو احسن از آن استفاده نمود. زمانی که از منبع سرور صحبت می کنیم، یعنی به سی پی یو، پهنای باند، هارد دیسک و رم اشاره می‌کنیم. شما تنها به سایت خود دسترسی دارید ولی به فایل های اصلی و تنظیمات سرور اجازه دسترسی داده نمی شود.  

هزینه هاست اشتراکی

و هر حال نکته ای که برای استفاده از هاست اشتراکی وجود دارد این است که سایت شما با محدودیت تا حدودی رو به رو می شود و نمی توانید از منابع گوناگون سرور آن چنان که باید و شاید استفاده کنید و به خاطر، تقسیم شدن منبع سرور شما به چندین سایت کاملا طبیعی است که هزینه این نوع میزبانی بسیار کمتر از هاست اختصاصی برآورد گردد.

نمی توان از یک سری تعداد خاص برای آن دسته سایت هایی که بر روی سرور میزبانی هاست اشتراکی نصب می شوند نام برد؛ چراکه وابسته به نوع سرویس، سخت افزار و سایت تعداد سایت های نصب شده کاملا متغیر است و هم چنین فردی که از این مدل هاست استفاده می کند لازم نیست تا اطلاعات و دانش فنی خاصی در مورد تنظیمات سرور داشته باشد.

امکانات هاست اشتراکی

 از جمله امکاناتی که می‌توان برای هاست اشتراکی در نظر گرفت، این گونه است که شما می توانید از برنامه نویسی با زبان های php یا زبان های دیگری در این هاست بهره‌مند شوید و به خاطر حجم دیسک متفاوت، فضای چند مگابایتی تا چند گیگابایتی با توجه به نیاز شما و وجود ترافیک ماهانه شما یک تبادل اطلاعاتی کاملا تعیین شده را می توانید جزء امکانات هاست به صورت اشتراکی هم در نظر بگیرید و به صورت ماهیانه حجم خاصی را برای فایل های دریافت و ارسال شده خود مورد استفاده قرار دهید. اما در مورد امنیت این نوع سرور بهتر است بدانید که امنیت آن کاملا تضمین شده است؛ چراکه از انواع ضد ویروس و راه حل های فوق العاده امنیتی بالا استفاده می شود. امکانات این مدل هاست با وجود نکاتی که گفته شد به هیچ وجه کم نیست و برای شروع و راه اندازی یک سایت می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سخن پایانی

هاست اشتراکی از جمله هاست هایی است که شما یک منبع سرور اختصاصی را برای آن نمی توانید در نظر بگیرید. به خاطر هزینه پایین تر و ارزانی که دارد امروزه استفاده از آن بسیار معقولانه به حساب می‌آید.به هر حال مزیت و معایب این نوع هاست باعث می شود تا شما به توانید امکانات را نیز در طولانی مدت به راحتی مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که به هر حال برای راه اندازی سایت در انواع و مدل های مختلف شما باید به خرید انواع هاست بپردازید.

دریا بهرامی- نویسنده

1120
A
A