چگونه از ثبت دامنه درآمد کسب کنیم؟

چگونه از ثبت دامنه درآمد کسب کنیم؟
چگونه از ثبت دامنه درآمد کسب کنیم؟
2 ماه پیش

ثبت دامنه یکی از راه‌های مهم برای کسب درآمد است. شما می‌توانید از این روش درآمد خوبی داشته باشید، به شرط آن که شرایط این کار را بدانید. دامنه یک سایت، همان آدرس سایت است که به کاربران امکان دسترسی به سایت شما را می‌دهد. ثبت دامنه مراحل به خصوصی دارد که باید به درستی انجام شوند. پس از ثبت یک دامنه باید یک هاست مناسب نیز برای خود خریداری کنید. آدرس این دامنه‌ها باید ساده باشد تا کاربران نام و نشان سایت شما را بهتر به خاطر بسپارند. برای آشنایی بیشتر با دامنه محتوای دامنه چیست؟ را حتما بخوانید. بهتر است دامنه سایت شما با زمینه کاری شما مرتبط باشد و نام و نشان شما را در بر داشته باشد. از درج کاراکترهای غیر مجاز در این دامنه‌ها خودداری کنید. البته ثبت یک سایت تنها محدود به انتخاب و آماده سازی دامنه نیست و باید در این رابطه به چرخه‌های حیات بین المللی نیز دقت داشته باشید.

 

مراحل کسب درامد از ثبت دامنه

ثبت دامنه مراحل به خصوصی دارد که از ایجاد یک حساب بانکی با رمز دوم فعال آغاز می‌شود. شما می‌توانید برای ثبت دامنه از انواع پسوندهای .ir , .com استفاده کنید. در مرحله بعدی برای ایجاد دامنه در سیستم جست و جوگر به دنبال دامنه‌های آزاد باشید. در ادامه یک سایت و قالب مناسب برای فروش دامنه انتخاب کنید. شما به سایتی برای لیست کردن دامنه‌های خود نیز نیاز دارید. به خصوص اگر می‌خواهید از این دامنه‌ها کسب درآمد کنید. انتخاب یک قالب تمیز و حرفه‌ای که نام و مشخصات شما را در بر داشته باشد، یک راه حل مناسب برای کسب درآمد از طریق ایجاد دامنه است. شما باید مدارک خود را نیز با استفاده از یک اسکنر رومیزی اسکن کنید و به خریداران ارائه دهید. برای تنظیم دامنه‌های خود باید از یک هاست مناسب استفاده کنید. این هاست‌ها دامنه‌های شما را تنظیم و مدیریت می‌کنند.

 

ویژگی های دامنه سایت

خرید هاست یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد دامنه است. سرور مجازی مورد نیاز برای این هاست‌ها نیز یکی از مهم‌ترین امکانات برای ایجاد یک دامنه مناسب است. هر دامنه‌ای تا 10 سال قابل استفاده خواهد بود. شما می‌توانید هر یک از این دامنه‌ها را تا مدت‌ها تمدید کنید. مدت زمان استفاده از هر دامنه به مدل این دامنه‌ها بستگی دارد. دامنه‌ها بر اساس نامی که دارند، ارزش و درجه بندی‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها ارزش بیشتری دارند و برخی از آنها کم ارزش‌تر هستند. انواع دامنه با اعداد و حروف پشت سر هم با ارزشتر هستند. مانند 555544. دامنه‌هایی با نام مخفف و کوتاه نیز ارزش بیشتری دارند چون به خاطر سپردن آنها ساده‌تر است. همچنین استفاده از کلمات محبوب و معروف نیز می‌تواند یک راه حل مناسب برای افزایش ارزش دامنه باشد.

 

انواع مختلف پسوند های دامنه سایت

ثبت دامنه با پسوندهای مختلفی انجام می‌شود. مهم‌ترین و معروف‌ترین پسوند برای ثبت دامنه .com است که نشان دهنده تجاری بودن سایت است. همچنین پسوندهای int نیز یکی از مهم‌ترین انواع پسوند مخصوص به دامنه سایت هستند. برای ساخت دامنه‌های بین‌المللی از این پسوند استفاده می‌شود. پسوند .net مخصوص به شرکت‌هایی است که در زمینه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کنند. پسوندهای org نیز برای سایت‌های آموزشی به کار می‌رود. از جمله سایت‌هایی که با این پسوند ساخته می‌شوند می‌توان به سایت سنجش اشاره کرد. پسوندهای name نیز از جمله پسوندهای حقیقی است که برای سایت‌های مخصوص افراد به کار می‌روند.

 

سخن پایانی

ثبت دامنه با پسوندهای مختلف بین‌المللی انجام می‌شود. هر دامنه‌ای را در یک هاست به کار می‌برند. برای نگهداری از تعداد بالایی دامنه باید هاست مناسبی داشته باشید. برای این که دامنه‌های مورد نظرتان به خوبی تنظیم و نگهداری شوند، باید هاست شما توانایی تنظیم تعداد بالای دامنه را داشته باشد تا در امر فروش دامنه موفق شوید. در این روش کسب درآمد می‌توانید به صورت اینترنتی به در آمد دلخواه برسید. برخی دامنه‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند که کیفیت و کارایی مورد نیاز را ندارند. اگر روش درستی برای ایجاد دامنه انتخاب نکنید، بی شک ضررهایی در این زمینه می‌کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1422
A
A