کاری که در سئو نباید انجام داد!

کاری که در سئو نباید انجام داد!
کاری که در سئو نباید انجام داد!
8 ماه پیش

در مطالب مرتبط با سئو در آذرآنلاین خیلی در مورد اینکه چه کاری را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید و اینکه در مجموع سئو چیست صحبت کردیم. حال شاید برای شما هم سوالی پیش آید که در بین این همه مفهوم و موارد کاری که در سئو نباید انجام داد چیست؟

در این مطلب به درخواست برخی از کاربران آذرآنلاین در نظر داریم به چند نکته مهم اشاره کنیم تا بدانید از چه مواردی باید بپرهیزید تا سئو سایت شما دچار مشکل نشود.

کاری که در سئو نباید انجام داد!

بیایید قبل از اینکه به مواردی که در سئو باید از آنها دوری کنید ، به مواردی اشاره کنیم که همیشه در سئو مفید بوده و در تمامی الگوریتم‌های مدرن گوگل جزئی از بهینه سازی وب سایت بوده اشاره کنیم.

  • ایجاد لینک داخلی و خارجی
  • ساختار آدرس دهی مناسب در وب سایت
  • متا دیتا
  • محتوای سبز و کامل
  • استفاده از کلمات کلیدی در مطالب
  • استفاده صحیح از تصاویر
  • ایجاد آلت تگ تصاویر

و مواردی از این قبیل که در مطالب قبلی اشاره کردیم.

حال در بین همین نکات ممکن است بخش‌هایی وجود داشته باشد که شما به صورت ناخواسته و یا آگاهانه به صورت نا معقول استفاده کنید تا تنها رنک سایت خود را افزایش دهید که باید خدمت شما عرض کنیم که همین نکات ریز و ساده که در ادامه نیز به آنها اشاره خواهیم کرد باعث می‌گردد سایت شما پنالتی شود و از نتایج جستجو حذف شوید.

با ما همراه باشید.

1- استفاده از کلمات کلیدی اضافی و بی ربط

شاید تا به حال دیده باشید که مطالب برخی از سایت‌ها مزبوط به موضوعی است که هیچ ربطی با کلمات کلیدی آن ندارد.

به طور مثال سایتی را تصور کنید که مربوط سخت افزار سرور است ولی کلمات کلیدی آن در مورد سئو می‌باشد ؛ این موارد را که در مجموع Keyword stuffing می‌نامند از راه کارهایی است که به شما کمک خواهد کرد در جستجو گوگل قرار بگیرید اما با رفتار کاربران از نوع بازدید سایت شما و همچنین بی ربط بودن آن شما را از صفحات اول گوگل دور خواهد ساخت.

2- استفاده از بک لینک بی ربط

ایجاد بک لینک یک نکته مثبت در وب سایت و مطالب شماست و همانطور که در مطلب معرفی بک لینک و اهمیت آن توضیح دادیم ، همین مورد یکی از خطرناک ترین نقطه‌هایی است که ممکن است سایت شما را پنالتی کند.

یک مثال ساده برای شما بیان می‌کنم ؛ تصویر کنید مطالب شما مربوط به سئو است ولی شما کلمه‌ای مانند سئو را به سایتی بی ربط مانند فروش لپ تاپ لینک داده‌اید.

خُب مطئناً این یک لینک کاملاً بی ربط است و استفاده از آن ممکن است خیلی سریع برای سایت شما دردسر ساز شود.

3- لینک مخفی

گاهاً مدیران وب ، خیلی از لینک‌های قرار داده شده در محتوا و یا صفحه را مخفی می‌کنند که هم کاربر به آن دسترسی نداشته باشد و هم در مقابل گوگل لینکی را در صفحه ببیند. در این حالت ، چه لینک شما و انکرتکست آن با هم مرتبط باشند و چه نباشند ، برای شما یک امتیاز منفی است و جداً از این مورد خودداری کنید و اگر قرار است لینکی در سایت شما قرار گیرد باید در دسترس کاربران و همه قرار داشته باشد و نه صرفاً برای افزایش لینک و سئو !

4- صفحات منفور Doorway

با تحقیقی که بنده در اینترنت داشتم نتوانستم مفهومی برای کلمه Doorway پیدا کنم اما در یک توضیح مختصر باید عرض کنم که ، صفحات Doorway به صفحاتی گفته می‌شود که شما پس از جستجو در گوگل و باز کردن یک لینک به سایتی می‌روید که در آن سایت ، کلمه مورد نظر شما را جستجو کرده و نتایج آن را به شما نمایش می‌دهد.

به این دسته از صفحات Doorway گفته شده و خیلی زود این صفحات و سایت‌ها پنالتی می‌گردند ، پس از این تکنیک استفاده نکنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو شما را اسپم شناسایی نکنند.

5- محتوای تکراری

نکته استفاده از محتوای تکراری شاید بارها در سایت‌ها مختلف گفته شده است که یک ممنوعیت بزرگ از سمت گوگل است. بله کپی برداری و نوشتار دوباره یک مطلب و رعایت نکردن حق کپی رایت نویسنده وب سایت‌ها برای گوگل بسیار مهم است و گوگل را بر روی وب سایت شما حساس خواهد کرد تا جایی که خیلی ساده و پس از مدتی کوتاه پنالتی می‌شوید.

نکته قابل ذکر اینجاست که اگر محتوایی را به زبان فارسی کپی کرده و همان را حتی با ارجاع و ذکر منبع نیز کپی کرده باشید باز هم گوگل شما را یک کپی بردار در نظر خواهد گرفت و هیچ سودمندی ندارد ، تنها در مواردی ذکر منبع مفید خواهد بود که شما یا از بخشی از مطالب یک سایت استفاده کرده باشید و یا مطلب را از زبان دیگر به زبان فارسی ترجمه کرده باشید.

جمع بندی کاری که در سئو نباید انجام داد

این مواردی که برای شما در این مطلب ذکر شد ، حاصل تجربیات و مطالعاتی بود که سعی کردم به صورت کوتاه در اختیار شما قرار داده تا از پنالتی شدن و یا اسپم شدن سایت شما جلوگیری شود و امیدواریم این مطالب را جدی گرفته و برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3378
کاری که در سئو نباید انجام داد!
100.004
A
A