5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب

5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب
5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب
9 ماه پیش

مرورگرهای اینترنتی امروزه پیشرفت‌های چشم گیری داشته‌اند و می‌توان گفت پا را فراتر از یک مرورگر ساده که قبلاً به آنها اطلاق می‌شد ، گذاشته‌اند. مرورگرهای مدرن حال حاضر و پرکاربردی مانند گوگل کروم ، قابلیت‌هایی دارند که به کمک آنها می‌توان به داده‌ها و یا اطلاعات خاصی دست یافت. Extension های کروم یا همان افزونه‌های این مرورگر به هر قشری از مخاطبان امکاناتی را ارائه می‌دهد تا بتواند از مرورگر استفاده بهتری ببرد. در این مطلب از سری مطالب گروه آموزشی آذرآنلاین با معرفی 5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب در خدمت شما خواهیم بود.

5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب

در دنیای اینترنت و وب ، طراحان از متدهای مختلف برای طراحی استفاده می‌کنند و گاهاً نیازمند ابزارهایی هستند که سرعت آنها را افزایش داده تا بتوانند وب سایت را استانداردتر و همچنین سریعتر طراحی و ارائه دهند.

افزونه‌های گوگل کروم یکی از همان سری ابزارهایی است که طراحان حتماً به آن روی خواهند آورد تا بتوانند برخی از کارهای در دست طراحی را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

با ما همراه باشید تا 5 افزونه بسیار کاربردی در زمینه طراحی وب را به شما معرفی کنیم.

افزونه Page ruler

با استفاده از افزونه Page Ruler یک خط کش کامل و بدون خطا را در تمامی صفحات وب سایت خود همراه دارید. این خط کش پس از فعال سازی به طراحان کمک می‌کند تا به سرعت اندازه یک بنر یا هر چهارچوب دیگری را که مدنظر دارد گرفته و اعداد آن را یادداشت کند.

افزونه Web developer

افزونه Web Developer همانطور که مشخص است سری ابزارهایی را در اختیار طراحان وب قرار داده تا با استفاده از آن بتواند مدیریت کاملی بر روی CSS ، تصاویر ، کوکی‌ها و ... داشته باشد و وب سایت را با تمامی دیدهای ممکن ، از جمله دید یک موتور جستجو چک و تست نماید.

افزونه Eye dropper

این افزونه کم حجم و کاربردی به کاربران کروم اجازه خواهد داد تا در هر سایتی که هستند ، بتوانند کد رنگ هر بخشی را به صورت RGB ، هگزا دسیمال و یا فرمت‌های مختلف دیگر دریافت کنند.

افزونه Resolution test

کاربرد این افزونه همانند نام آن است و دقیقاً امکان تست نمایش سایت در رزولوشن‌های مختلف را فراهم می‌سازد. امروزه با وجود دستگاه‌های مختلف همراه مانند موبایل و تبلت و ... با رزولوشن‌های مختلف ، طراحی وب سایت به صورتی که بهترین نمایش را برای کاربران داشته باشد از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود ؛ این افزونه به شما کمک خواهد کرد در هر رزولوشنی که مد نظر دارید صفحه وب خود را ببینید.

افزونه CSS3 Generator

افزونه CCS3 Generator یک افزونه سازنده کدهای CCS است که با ارائه یک محیط گرافیکی به کاربر اجازه می‌دهد نیازهای خود را به صورت گرافیکی طراحی کرده و در نهایت کد CSS آن را تحویل دهد.

از قابلیت‌های بسیار جذاب و پراستفاده این افزونه می‌توان به کشیدن اشکال مختلف ، سایه زنی نوشته ، تغییر سایز اشکال و فونت‌های مختلف ، ایجاد گرادینت و ... اشاره نمود.

در پایان قابل ذکر است که این 5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب تنها افزونه‌هایی در این زمینه نیستند ، اما با تحقیق و بررسی و نظرات برنامه نویسان این افزونه‌ها بسیار مفید و کاربردی هستند و هر طراحی به آنها نیاز پیدا خواهد کرد.

امیدواریم از مطلب معرفی 5 افزونه کاربردی کروم برای طراحان وب استفاده لازم را برده باشید.

6378
A
A