apache یا nginx

apache  یا nginx
apache  یا nginx
9 ماه پیش

انجین ایکس و آپاچی دو تا از بزرگترین وب سرورهای متن باز در سراسر جهان هستند که بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت را مدیریت می‌کنند. آنها هر دو برای مدیریت درخواست ها و تقاضاهای وب و منابع  طراحی شده اند و اجرا آنها بر روی بیشتر سیستم عامل ها امکان پذیر است. اما کدام یک برای شما بهتر است؟ ممکن است از بسیاری جهات شبیه به هم باشند، اما یکسان نیستند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید کدام یک از آنها نسبت به دیگری بهترین راه حل برای اهداف شما است. Apache یک سرور HTTP متن باز است در حالی که Nginx یک وب سرور با کارایی بالا و منبع باز است و تمرکز آن بر روی استفاده کمتر از حافظه می باشد.  سرور HTTP آپاچی دارای معماری چند رشته ای است که دلالت آن بر رویکرد فرآیند-محور است. در حالی که Nginx از یک رویکرد رویداد- محور برای رسیدگی به درخواست های گوناگون مشتری پیروی می کند.

آشنایی با انجین ایکس و آپاچی

قبل از بررسی تفاوت انجین ایکس و آپاچی بهتر است ابتدا تعریفی از هر یک ارائه دهیم. آپاچی یک وب سرور است که تحت مجوز منبع باز Apache 2.0 منتشر شده است. مانند همه وب سرورها، محتوای وب مثل صفحات HTML، فایل های PHP، و صدا و تصویر و غیره را مدیریت می کند. هنگام بازدید از یک وب سایت، محتوا را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین می تواند محتوای وب سایت ها را در اینترنت عمومی یا برای وب سایت های داخلی شرکت در یک اینترانت مدیریت کند. NGINX یک وب سرور است که با ساختاری سبک است. انجین ایکس هزاران اتصال را به طور همزمان مدیریت می کند. لازم به ذکر است که عملکرد انجین ایکس در ارائه محتوای ثابت با سرعت و کارایی بالا عالی است. به دلیل اینکه طراحی آن برای ارسال درخواست های پویا به نرم افزارهای مختلف، به طور مؤثرتری با اهداف خاص مطابقت دارد.  

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید هاست و لیست قیمت آن با ما همراه باشید.

تفاوت انجین ایکس و آپاچی

یکی از مهم‌ترین تضادها بین انجین ایکس و آپاچی قابلیت‌های مربوط به اتصال و مدیریت ترافیک آنهاست. همانطور که NGINX به دنبال آپاچی منتشر شد، تیم بعد از آن آگاهی بیشتری از مسائلی داشتند که سایت‌ها را در مقیاس بزرگ گرفتار می‌کرد. تیم NGINX توانست از ابتدا از این دانش برای ساختن NGINX  برای استفاده از یک الگوریتم باز و رویداد محور برای مدیریت اتصالات استفاده کند. این رویدادها را جستجو می کند و آنها را به طور مداوم پردازش می کند. هر کاربر در انجین ایکس می تواند مدیریت چندین ارتباط را انجام دهد. وقتی Nginx در مقابل Apache قرار می‌گیرد، توانایی آن‌ها برای رسیدگی به درخواست‌های محتوای استاتیک و پویا یک نقطه مقایسه مشترک است. NGINX برای پردازش بومی محتوای پویا طراحی نشده است و برای رسیدگی به PHP و سایر درخواست‌های محتوای پویا باید به یک پردازنده خارجی منتقل شود. روش‌های سنتی که براساس فایل سرورهای آپاچی می باشند توانایی این را دارند تا محتوای استاتیک را مدیریت کنند و باید گفته شود که عملکرد آنها در درجه اول تابعی از روش‌های MPM است. 

سخن پایانی

 انجین ایکس و آپاچی به عنوان دو وب سرور متن باز رایج در سراسر جهان به شمار می آیند. آنها با هم مسئول خدمات رسانی به بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت هستند. هر دو وب سرور قادرند تا به مدیریت بارهای کاری متنوع و کار با نرم افزارهای دیگر برای ارائه یک وب سرور کامل بپردازند. منصفانه است که بگوییم  انجین ایکس و آپاچی عملکرد با کیفیتی را ارائه می دهند. آنها انعطاف پذیر و قدرتمند می باشند. انتخاب بهترین سرور برای نیازهای شما تا حد زیادی به ارزیابی نیازهای فردی شما و آزمایش با آن الگوهایی بستگی دارد که فکر می کنید ممکن است ببینید. تعدادی از تفاوت‌های بین انجین ایکس و آپاچی تأثیر محسوسی بر قابلیت‌ها، عملکرد و زمان لازم برای اجرای مؤثر هر راه‌حل دارد. اما اینها معمولاً نتیجه مبادلات متعددی هستند که نباید به راحتی نادیده گرفته شوند. همچنین باید در آخر این را بگوییم که در حال حاضر هیچ وب سروری وجود ندارد که هر بار نیازهای همه را برآورده کند، بنابراین بهتر است از راه حلی استفاده کنید که به بهترین وجه با اهداف شما مطابقت داشته باشد. 

Web Admin- مدیر صفحات

1744
A
A