OpenVZ چیست و چه کاربردی دارد ؟

OpenVZ چیست و چه کاربردی دارد ؟
OpenVZ چیست و چه کاربردی دارد ؟
9 ماه پیش

OpenVZ چیست و چه کاربردی دارد ؟

مجازی ساز OpenVZ یکی از بهترین مجازی سازهای رایگان حال حاظر دنیای مجازی سازها هست که به صورت رایگان ارائه می شود و فقط می توان توسط این مجازی ساز وی پی اس لینوکس ایجاد کرد .

امکان نصب سیستم عامل های لینوکس Centos,fedora,debian,suse,ubuntu روی سرور مجازی توسط openvz وجود دارد.

با openvz می توانید یک ostemplate ایجاد کنید و سیستم عامل مدیریت شده خود را در کمتر از چند ثانیه نصب کنید.

openvz مصرف منابع کم و  سرعت بسیار بالایی دارد و از معایب آن نداشتن swap و همچنین کرنل اشتراکی  آن می باشد که آن هم در برخی شرایط بهتر است.

در Centos 6 با نصب openvz امکان ایجاد swap هم وجود دارد.

OpenVZ قابلیت ساخت کرنل اختصاصی را ندارد و همچنین رم را به صورت اختصاصی می دهد نه اشتراکی .

OpenVZ یک مجازی ساز در لایه سیستم عامل است یعنی به نوعی مجازی ساز یا هایپروایزور تیپ دو به حساب می آید که مجازی سازی را بر روی یک سیستم عامل دیگر انجام می دهد ، OpenVZ مجازی سازی را در یک لایه بسیار سطحی انجام می دهد و اینکار را بر روی سیستم عاملی انجام می دهد که بر روی ان نصب شده است. با توجه به اینکه تمامی سیستم عامل هایی که بر روی OpenVZ نصب می شوند یا در واقع تمامی VPS هایی که بر روی OpenVZ نصب می شوند از یک Linux Kernel مشترک استفاده می کنند و در واقع همه آنها از کرنل اصلی لینوکس استفاده می کنند ، OpenVZ تنها از سیستم عامل های خانواده لینوکس پشتیبانی می کند و این یک نقطه ضعف برای این مجازی ساز است زیرا ویندوز را پشتیبانی نمی کند ، مشکل دیگر این مجازی ساز این است که در صورت بروز هرگونه مشکل برای کرنل لینوکس ، تمامی VPS ها نیز با توجه به اینکه ParaVirtual نشده اند قطعا به مشکل خواهند خورد. اما با این همه تفاسیر OpenVZ نکات مثبت زیادی هم دارد که از آن جمله می توانیم به هزینه بسیار پایین و صرفه اقتصادی زیاد ، سادگی درک و مفهوم این مجازی ساز ، موثرتر از Xen برای VPS های ارزان قیمت و قابلیت استفاده از منابع بیشتر با توجه به اینکه سیستم کاملا ایزوله ای مثل Xen ندارد ، اشاره کرد

 

 

OpenVZ چیست و چه کاربردی دارد ؟

author
سینا نصیری- مدیریت

بیش از 10 سال هست که به صورت مستمر در زمینه وب فعالیت میکنم و مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو پیگیری میکنم.

4438
A
A