انتخاب پسورد مناسب

انتخاب پسورد مناسب
انتخاب پسورد مناسب
1 هفته پیش

انتخاب پسورد مناسب با توجه به اهمیت بالایی که دارد را شما نباید یک مسئله کوچک در نظر بگیرید، به این دلیل که پسورد شما هرچقدر از امنیت بالاتری برخوردار باشد، صد در صد اطلاعات شما به راحتی حفظ می شود و هکر ها به هیچ عنوان راهی برای دسترسی به اطلاعات شما  نمی توانند پیدا کنند. برای آشنایی کامل با گذرواژه توصیه میکنیم محتوای جذاب گذرواژه چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

متاسفانه برخی از افراد هنوز با اهمیت انتخاب یک رمز قدرتمند و مناسب آشنایی ندارند و به همین دلیل، با مشکلات ریز و درشتی بعد ها روبه‌رو می ‌شوند که امروزه با شگرد ها و تکنیک های متفاوتی که هکرها از آن استفاده می‌کنند حقیقتا استفاده از یک پسورد قدرتمند به مراحل خاص با توجه به ویژگی های متفاوتی بستگی دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل انتخاب یک پسورد قوی به نحو احسن آشنا کنیم.  

 

انتخاب پسورد قوی و طولانی

انتخاب پسورد مناسب به طولانی بودن پسورد نیز بستگی دارد؛ چرا که پسوردهای کوتاه صددرصد با شکست مواجه می شوند و باعث می شود تا هکر به راحتی رمز مورد نظر را هک کرده و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. معمولا برای ساخت پسورد طولانی و قوی شما به ۲۰ حرف نیاز دارید و استفاده از حروف کمتر از 8 حرف تنها به کمتر از ۵۸ ثانیه زمان نیاز دارد که هکر بتواند پسوورد شما را هک نماید.

 ساده بودن پسورد و اهمیت ندادن به تعداد حروف آن به هیچ عنوان  به نفع شما نیست و به همین دلیل، باید بدانید که که تعداد حروف البته حروف کوچک و بزرگ تا چه حد می‌ تواند بر روی انتخاب پسورد مناسب تاثیر جدی بگذارد. معمولا استفاده از نماد، اعداد و حروف کوچک و بزرگ هر کدام می ‌تواند پسورد را بسیار سخت نماید و بهتر است از انواع نماد و کاراکتر برای استفاده پسورد غافل نشوید و از ترکیبات کاملا تکنیکی استفاده نمایید.  

 مطالب بیشتر : قالب وردپرس

معمولا شما برای انتخاب پسورد مناسب باید بتوانید به راحتی آن را حفظ کرده و نیازی نباشد که در محل خاصی یادداشت کنید و همین خاطر از کدها، نمادها و البته کلمات اختصاری خاصی که برای شما معنی و مفهوم متفاوتی دارند می توانید استفاده کنید.

صددرصد این چنین، به خاطر سپردن پسورد بسیار آسان تر است و اگر بتوانید از احراز هویت چند مرحله ای استفاده کنید این چنین، انتخاب پسورد مناسب و البته قوی آن چنان که فکر می کنید کار سختی نیست؛ چرا که با احراز هویت چند مرحله ‌ای شما به راحتی از یک لایه امنیتی فوق العاده قوی برای ساخت پسورد خود استفاده می کنید. توصیه ما به شما این است که برای انتخاب پسورد سعی کنید در اماکن عمومی همچون کافی نت و یا محل کار این کار را انجام ندهید؛ چرا که به هر دلیلی امکان مشاهده پسورد برای دیگران شاید امکان پذیر باشد.

مدت زمان شکستن پسورد

برای انتخاب پسوردی قدرتمند به صورت ترکیبی از اعداد، علائم نگارشی و حروف استفاده کنید، هم چنین  از شماره شناسنامه،  تاریخ تولد و نام خود به هیچ عنوان برای انتخاب پسورد مناسب استفاده نکنید؛ چرا که تنها کاراکترها و لغات های بسیار متفاوت می‌تواند به قوی بودن پسورد شما اشاره واضحی داشته باشد. متاسفانه برخی از کاربران از الگوهای بسیار ساده و البته به نظر خود خاص استفاده می‌کنند که این چنین، قادر نیستند آن چنان که باید و شاید از یک پسورد مناسب و قوی بهره مند شوند اما بهتر است که بعد از مدت زمان کوتاهی به تغییر پسورد خود اقدام کنید و از 15 کاراکتر بالاتر استفاده کنید. شکستن کاراکتر های زیر 15 صددرصد می تواند توسط هکر به راحتی هک شوند؛ پس شما به هیچ عنوان  استفاده از اعداد، نماد ها، حروف کوچک و بزرگ را برای انتخاب یک پسورد مناسب به هیچ وجه از یاد نبرید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انتخاب پسورد مناسب آشنا کنیم. به هر حال انتخاب پسورد برای بسیاری از افراد در حوزه های مختلف یک امر ضروری و حیاتی به شمار می آید و می تواند به اهمیت فرصت ها و موقعیت های شغلی آن ها اشاره نماید. چنان چه شما به نکات گفته شده توجه کنید، به سادگی این اختیار را دارید که از یک پسورد طولانی و قدرتمند با خیالی آسوده بدون نگرانی بابت هک شدن پسورد از آن استفاده کنید. در غیر این صورت شکستن پسورد شما کار چندان سختی نیست.

 

دریا بهرامی- نویسنده

1078
A
A