بهترین مجازی سازها

بهترین مجازی سازها
بهترین مجازی سازها
8 ماه پیش

صنعت فناوری اطلاعات برای اینکه خود را تعریف و یا معرفی نماید واژه ها و اصطلاحات سنگین را به کار می برد که مدام در حال تغییر هستند.

 مجازی سازی در حقیقت به عنوان نسخه ای به شمار می آید که از چیز دیگری شبیه سازی شده است. سرورها توانایی این را دارند تا شبکه های مجازی، فضاهای ذخیره سازی، سیستم عامل ها و بسیاری از مشکلات دیگر سخت افزار را ایجاد نمایند.

 تعداد ابزارهایی که در حوزه مجازی سازی موجود می باشند بسیار زیاد است. به طور کلی مجازی ساز و انواع آن جهت برای به اجرا درآوردن زیرساخت های مجازی، مانیتورینگ فضا، برطرف کردن خطاها و پشتیبان گیری اطلاعات به مدیران شبکه کمک فراوانی می کند.

برای کسب اطلاعات و یا خرید سرور مجازی با ما همراه باشید.

 لازم به ذکر است که بعضی از این ابزارها رایگان می باشند. به طور کلی، منظور از ابزار مجازی ساز مورد استفاده قرار دادن منابع سخت افزاری یک دستگاه از قبیل سرور است که میزبانی بیشتر از یک سازه را انجام می دهد. در ادامه می خواهیم باکیفیت ترین ابزارهای مجازی سازی را معرفی کنیم.

SolarWinds Virtualization Manager  و VMWare Fusion

SolarWinds Virtualization Manager به برطرف کردن مشکلات کمک بسیار زیادی می کند و نقش مهمی را در بهبود یافتن عملکرد آنها ایفا می نماید.

 با استفاده از این ابزار نظارت کردن بر ماشین های مجازی به طور کامل امکان پذیر می باشد. علاوه براین کارهایی از قبیل مدیریت کارایی، برنامه ریزی حافظه و  بهینه سازی به بهترین شکل ممکن انجام می شوند. یکی از مهمترین و اصلی ترین قابلیت های SolarWinds Virtualization Manager این است که با استفاده از آن می توانید اقدامات گوناگون نظارت و مدیریت vm را بدون مورد استفاده قرار دادن ابزارهای مجزا به اجرا درآورید.

نرم افزار VMWare Fusion یک نوع مجازی ساز باکیفیت می باشد که مخصوص کاربران مک است و با کمک آن می توان ویندوز، لینوکس و تعداد زیادی از سیستم عامل های دیگر موجود در مک را مورد استفاده قرار داد.

 یکی از قابلیت های VMWare Fusion این است که ادغام کردن آن با نرم افزارهای شخص ثالث برای توپولوژی های دیتاسنتر امکان پذیر می باشد.

ابزار Oracle VM Virtual Box  و VMware Workstation

 Oracle VM Virtual Box برای ویندوز، مک و لینوکس گزینه مناسبی می باشد و کاربران می توانند سیستم عامل های مختلف را بر روی آن اجرا نمایند. علاوه براین، کاربران می توانند در اندازه پنجره تغییر ایجاد کنند. استفاده از این سیستم بسیار راحت و آسان می باشد و برای اجرا برنامه های گوناگون انعطاف پذیر است.

 با وجود اینکه این سیستم رایگان می باشد اما باید گفته شود که بعضی از قابلیت های آن را باید خریداری کرد. از دیگر قابلیت های این سیستم می توان به پشتیبانی آن به عنوان میزبان از 4 نوع سیستم عامل اشاره کرد.

  با استفاده از سیستم  VMware Workstation که به عنوان بهترین ابزار مجازی ساز به شمار می آید کاربران قادر به اجرا کردن چندین سیستم عامل خواهند بود. این سیستم مناسب کاربران ویندوز و لینوکس می باشد و طراحی آن برای متخصصان IT و همچنین توسعه دهندگان انجام گرفته است.

این سیستم برای توسعه دهندگان شرایط توسعه دادن برنامه متناسب با چند سیستم عامل را فراهم می نماید. یکی از قابلیت های مهم آن پشتیبانی کردن از چند سیستم عامل است که قادر به اجرا کردن بر روی ویندوز یا لینوکس هستند.

 

سخن پایانی

گروه بندی های متنوعی از ابزارهای مجازی ساز از قیبیل مجازی سازی سرور، مجازی سازی دسک تاپ، مجازی سازی اطلاعات محور و غیره موجود می باشد.

 لازم به ذکر است که هدف از به وجود آمدن کلیه آنها این است تا قدرت و تاثیرگذاری اقتصادی برای تجارت را ایجاد نمایند. از لحاظ تاریخی، سرورها فقط با استفاده از یک سیستم نرم افزاری یا هسته سیستم عامل به اجرا درآوردن سرویس های یک سیستم عامل را انجام می دهند.

در نهایت منجر می گردد تا منابع به شکل بهینه مصرف نشوند. به وسیله تکنولوژی بر پایه مجازی ساز اجرا برنامه های گوناگون بر روی سیستم های عملیاتی موجود روی یک سرور انجام می گیرد و به این صورت همه توانایی دستگاه ها و منابع سخت افزاری مربوطه با عملکرد بسیار بالایی مورد استفاده قرار می گیرند. به جز ابزارهای مجازی سازی که در مطلب ذکر کردیم ابزارهای دیگری نیز هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

Web Admin- مدیر صفحات

2399
A
A