اتصال به سرور ویندوز از سیستم عامل Mac

اتصال به سرور ویندوز از سیستم عامل Mac
اتصال به سرور ویندوز از سیستم عامل Mac
9 ماه پیش

گاهی ممکن است که به دلایلی نیاز داشته باشید که سیستم کامپیوتری خود را از راه دور کنترل کنید. برای این مواقع می‌توانید از ریموت دسکتاپ استفاده نمایید. Remote Desktop  به نرم افزار یا سیستم عاملی گفته می‌شود که به شما اجازه می‌دهد به محیط کامپیوتر شخصی خود از راه دور دسترسی داشته باشید در حالی که به طور هم‌زمان در حال اجرا و نمایش بر روی سیستم دیگری است. این نرم افزارها مزایا و قابلیت‌های بسیار خوبی برای کاربران به همراه دارند و امروزه استفاده از آنها بسیار گسترده شده است. remote desktop softwar این امکان را به شما می‌دهد که همه چیز از راه دور برای شما در دسترس باشد.

 تا زمانی که سیستم کامپیوتری شما روشن باشد به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را جابه‌جا کنید، برنامه خاصی را اجرا نمایید، مشکلات سیستم را بررسی کنید و هر کاری که هنگام دسترسی به کامپیوتر شخصیتان انجام می‌دهید را به راحتی از راه دور انجام دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با ریموت دسکتاپ آشنا کنیم پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

نرم افزار ریموت دسکتاپ چیست؟

گاهی ممکن است که شما نیاز داشته باشید که از روی سیستم کامپیوتری که در دسترس دارید از یک کامپیوتر دیگر نیز استفاده کنید در این مواقع نرم افزار کنترل از راه دور رایانه به کمک شما می‌آید. به کمک این نرم افزار می‌توانید به کامپیوتر شخصی خود یا دیگران از راه دور متصل شوید. تا زمانی که آن کامپیوتر روشن باشد شما می‌توانید هر کاری با آن انجام دهید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید فایل‌های مورد نیاز خود را از روی سیستم بردارید یا روی آن بارگذاری کنید، برنامه و نرم افزارهای خاصی را نصب، حذف یا اجرا کنید، عیب و مشکل سیستم را عیب یابی کنید و...به طور کلی هر کاری که لازم است را می‌توانید انجام دهید.

در واقع شما به کمک Remote Desktop می‌توانید به بیش از یک سیستم دسترسی داشته باشید. خواه این سیستم‌ها در دفتر کار شما باشند یا در منزل فرقی ندارد به هر حال شما می‌توانید به کمک این نرم افزار به آنها متصل شوید. شرکت مایکروسافت برای تمامی سیستم عامل‌های خود به صورت پیش فرض پروتکل ریموت دسکتاپ را قرار داده است. از این رو کاربران سیستم عامل ویندوز می‌توانند به راحتی از قابلیت مجازی سازی ویندوز خود استفاده کنند و به راحتی به سایر سیستم‌های کامپیوتری متصل شوند. 

برای این کار کافی است که پنجره Remote desktop connection را باز کنند. مشکلی که اینجا به وجود آمد این بود که اکثر کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده نمی‌کردند نمی‌توانستند از این قابلیت استفاده نمایند. از این رو مایکروسافت تصمیم گرفت که برای اکثر سیستم‌عامل‌ها نرم افزار Remote Desktop خود را توزیع کند. هم اکنون همه کاربران به راحتی می‌توانند برای ریموت زدن به سرور ویندوز خود از این نرم افزار استفاده کنند.

 

مزایای استفاده از نرم افزار کنترل از دور چیست؟

بدون شک استفاده از این نرم افزار مزایای خوبی برای کاربران به همراه دارد. از این رو استفاده از آن روزبه‌روز در حال افزایش است. از جمله مزایای استفاده از ریموت دسکتاپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب و راه اندازی این نرم افزار بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید به کمک آموزش از آن استفاده نمایید.

  • به راحتی می‌توانید از راه دور به کامپیوتر شخصی خود دسترسی پیدا کنید و آن را روشن نمایید.

  • برنامه‌های دسترسی از راه دور به شما امکان می‌دهند از طریق لپ تاپ، موبایل و رایانه، به کامپیوتر خانه یا دفتر خود دسترسی پیدا کنید.

  • استفاده از این نرم افزار کامل ایمنی است و نیاز نیست نگران اطلاعات شخصی خود باشید.

  • در مواقعی که از خانه یا محل کار خود دور هستید به راحتی می‌توانید به فایل‌های کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید.

  • این نرم افزار قابلیت نصب بر روی هر سیستم عاملی را دارد.

 

دلایل استفاده از نرم افزار ریموت دسکتاپ

بدون شک نرم افزار Remote Desktop ابزاری بسیار کاربردی است و بیشتر افرادی که با سیستم کامپیوتری کار می‌کنند به آن نیاز خواهند داشت. از جمله دلایلی که نیاز به نصب این نرم افزار است می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • زمانی که در بیرون از خانه یا دفتر کار خود هستید می‌توانید به راحتی به کامپیوتر شخصی خود متصل شوید و کارهای مورد نیاز خود را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک فایل مهم در سیستم خود داشته باشید که به آن نیاز فوری دارید در این مواقع به راحتی با این نرم افزار به سیستم خود متصل می‌شوید و فایل مورد نظر را از کامپیوتر خود بر می‌دارید.

  • می‌توانید به همراه دوستان یا همکاران خود به صورت مشارکتی روی یک پروژه متنی یا سایر پروژه‌ها فعالیت کنید. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان‌تر و ساده‌تر از سایر روش‌های موجود برای به اشتراک گذاشتن پروژه‌های گروهی است.

  • به راحتی می‌توان به کمک این نرم افزار یک برنامه را که در یک کامپیوتر دیگر نصب شده است اجرا کرد. 

  • از طریق نرم افزار ریموت دسکتاپ می‌توان مشکلات و ایرادات موجود در یک سیستم کامپیوتری دیگر را شناسایی و بر طرف کرد.

 

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac

یکی از مشکلات رایجی که کاربران در استفاده از نرم افزار ریموت دسکتاپ دارند ریموت به سرور ویندوز از روی سیستم عامل MacOS است. MacOS  سیستم عامل کامپیوترهای شرکت اَپِل (operating system for Apple computers ) است که تنها روی سیستم‌های شرکت اپل قابلیت اجرا شدن دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به آموزش ریموت کردن به سرور ویندوز از روی مکاوس بپردازیم. برای این کار لازم است که مراحل زیر به ترتیب انجام شود. 

مرحله اول

در اولین مرحله لازم است که ابتدا نرم افزار Remote Desktop را روی سیستم عامل mac دانلود و نصب کنید.( Microsoft remote desktop for mac )

مرحله دوم 

بعد از دانلود این نرم افزار نیاز است که نرم افزار را از قسمت Applications سیستم خود پیدا و اجرا نمایید.

مرحله سوم

بعد از اجرای نرم افزار باید گزینه New را انتخاب نمایید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac

مرحله چهارم

در این مرحله نیاز است که اطلاعات سیستم خود مانند نام، آدرس آی پی، پورت و سایر مشخصات درخواستی را وارد نمایید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac - وارد کردن اطلاعات

مرحله پنجم

در این مرحله نیاز است که دوباره روی کانکشن ایجاد شده کلیک کنید تا به دستگاه متصل شوید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac - ایجاد کانکشن

مرحله ششم 

بعد از اتصال یک هشدار برای استفاده از Certificate دریافت خواهید کرد که در پنجره باز شده باید گزینه show certificate را انتخاب کنید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac - هشدار Certificate

مرحله هفتم

Certificate را انتخاب کرده و گزینه Continue را بزنید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac -نصب Certificate

مرحله هشتم

برای نصب Certificate پنجره‌ای باز می‌شود که نیاز است شما یوزر و پسورد سیستم mac را وارد نمایید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac - یوزر کردنشیال

مرحله آخر

پس از نصب Certificate، ارتباط برقرار شده و صفحه دسکتاپ سرور خود را خواهید دید.

ریموت به سرور ویندوز از روی Mac - دسکتاپ ویندوز

خلاصه 

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که نرم افزار ریموت دسکتاپ یک نرم افزار کنترل از راه دور (software that allows a personal computer's desktop environment to be run remotely on a server or PC) است. با نصب این نرم افزار افراد می‌توانند به راحتی از راه دور به سیستم کامپیوتری خود دسترسی داشته باشند. در این مقاله نحوه ریموت به ویندوز از سیستم mac را آموزش دادیم.

سوالات متداول

نرم افزار Remote Desktop بر روی چه سیستم عامل‌های قابل‌اجرا است؟

این نرم افزار قابل‌اجرا روی تمامی سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، macos، لینوکس و.. است.

برترین نرم افزار ریموت دسکتاپ کدام است؟

از جمله نرم افزارهای کنترل از راه دور می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. Team Viewer، VNC Viewer، Microsoft Remote Desktop، Chrome Remote Desktop، Splashtop

آیا نرم افزارهای کنترل از راه دور از امنیت بالایی برخوردار هستند؟

بله این نرم افزارها از لحاظ امنیتی بسیار بالا هستند و برای هر کاری که می‌خواهید انجام دهید باید ابتدا تأیید ایمیل را ارائه دهید. از این رو از لحاظ امنیت مشکلی برای اطلاعات شخصی شما به وجود نخواهد آورد.

کدام برنامه دسترسی از راه دور مناسب‌تر است؟

اگر امنیت برنامه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است که از زیروکلاینت استفاده نمایید. این نرم افزار از لحاظ امنیتی برای محیط‌های کاری بسیار مناسب است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

20246
A
A