آموزش ساخت ایمیل یک بار مصرف و ایمیل موقت

آموزش ساخت ایمیل یک بار مصرف و ایمیل موقت
آموزش ساخت ایمیل یک بار مصرف و ایمیل موقت
5 ماه پیش

گاهی اوقات برای ثبت‌نام در یک سایت یا بازی نیاز است که از ایمیل برای ورود استفاده شود. برخی از این سایت‌ها و برنامه بعد از ثبت‌نام هر از گاهی پیام تبلیغاتی به آدرس ایمیل‌های ثبت شده روی سرور خود ارسال می‌کنند. یا گاهی ممکن است هکرها از ایمیل برای هک‌کردن سیستم فرد مقابل استفاده کنند. به طور کلی برای افزایش امنیت و جلوگیری از ورود اسپم به صندوق ورودی می‌توان از سرویس ایمیل موقت استفاده کرد. این سرویس همان‌طور که از آن پیدا است یک سرویس رایگان و موقت برای ارسال یا دریافت ایمیل در مدت زمان مشخصی است.

به کمک این نوع emailها افراد می‌توانند با خیال راحت در هر سایت یا برنامه‌ای ثبت‌نام کنند. هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند به راحتی از این نوع ایمیل‌ها استفاده کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید یک ایمیل موقت برای خود ایجاد کنید و در سایت‌ها و یا برنامه‌های مختلف از آن استفاده کنید. برای یادگیری آموزش ساخت ایمیل موقت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. می‌توانید با مطالعه مقاله "ایمیل چیست؟" با ماهیت ایمیل و تاریخچه آن آشنا شوید.

 

ایمیل یکبار مصرف چیست؟

email یکبار مصرف یا ایمیل موقت یک آدرس موقت تصادفی است که نیازی به طی‌کردن مراحل ثبت ایمیل ندارد. از این آدرس موقت می‌توان برای دریافت یا ارسال ایمیل در مدت زمان مشخصی استفاده کرد. از این نوع ایمیل‌ها برای اهدافی مانند تست وب‌سایت، ثبت‌نام در نرم‌افزارهای غیرقابل‌اعتماد، سایت‌های مختلف، تبلیغات و.. استفاده می‌شود. به کمک ایمیل‌های موقت می‌توان از افشای اطلاعات و ردیابی‌شدن جلوگیری کرد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند که از اطلاعات خود محافظت کنند و امنیت سیستم خود را افزایش دهند می‌توانند از یک سرویس ایمیل یکبار مصرف استفاده کنند. لازم به ذکر است که سرویس‌های ایمیل موقت زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند به راحتی از آنها برای دریافت آدرس ایمیل فیک استفاده کنند.  میتوانید در محتوای "ایمیل‌ها را چگونه بسازیم؟"با نحوه ساخت انواع ایمل آشنا شوید.

ایمیل یکبار مصرف چیست؟

معرفی انواع سرویس‌های ایمیل موقت

خوشبختانه ساخت ایمیل فیک بسیار راحت است و نیازی به انجام کارهای پیچیده ندارد. به همین دلیل هر فردی به راحتی می‌تواند برای خود یکی یا چند ایمیل یکبار مصرف ایجاد و از آنها استفاده کند. قبل از اینکه به سراغ آموزش ساخت email موقت برویم خوب است با انواع ایمیل‌های موقت آشنا شویم. لازم به ذکر است که نحوه ساخت هر کدام از این ایمیل‌ها متفاوت است.

 

انواع ایمیل عبارت است از:

Gmail: ساخت حساب کاربری مستعار

Yahoo! Mail: ایمیل یکبار مصرف اختصاصی

DisposableMail: نوآورانه‌ترین برنامه تولید ایمیل ناشناس

NADA: ایمیل یکبار مصرف با آدرس تصادفی

TEMPMAILO: ساده و سریع

MailDrop: ساخت ایمیل موقت سریع

 Fake Mail: بات تلگرامی پرامکانات

temp-mail: حرفه‌ای و کاربردی

temp-mail.org: ایمیل یک‌بارمصرف بدون دردسر

 

چطور ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم نامه الکترونیکی انواع مختلفی دارند برای ساخت یک ایمیل فیک با پسورد ابتدا نیاز است که یکی از این ایمیل‌ها انتخاب شوند. روش ساخت هر کدام از آنها به شرح زیر است:

 

آموزش ساخت حساب کاربری مستعار یا همان gmail

جمیل یکی از سرویس های ایمیل معتبر و پر طرف دار است که به کاربران خود این امکان را می دهد که یک آدرس ایمیل مستعار برای خود ایجاد کنند. ساخت ایمیل فیک به کمک این برنامه بسیار آسان است و تنها کافی است که از برخی علامت ها در نوشتن آدرس ایمیل استفاده شود. برای ایجاد آدرش مستعار کافی است علامت های مانند “.” یا  “+” را به آدرس ایمیل اصلی اضافه شود. برای مثال اگر ایمیل اصلی شما دارای آدرس mary78@gmail.com باشد شما می توانید با اضافه کردن این دو علامت در آدرس ایمیل، یک آدرس مستعار ایجاد کنید. mary.78@gmail.com  یا mary+78@ gmail.com یک email مستعار هستند. استفاده از این روش برای ساخت ایمیل فیک چندان روی حفظ حریم خصوصی شخص متمرکز نیست. از این روش تنها می توان برای کنترل پیام های ورودی به صندوق ورودی استفاده کرد.

 

آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف با آدرس تصادفی

اگر حفظ حریم خصوصی و امنیت ایمیل‌هایتان برای شما اهمیت دارد می‌توانید به کمک سرویس nada ایمیل‌های با آدرس تصادفی ایجاد کنید. برای این کار کافی است که به سایت getnada  وارد شوید. با ورود به این سایت با صفحه‌ای مواجه می‌شوید یک‌یک آدرس ایمیل تصادفی را به شما نشان می‌دهد. این آدرس ایمیل یک رمز ثابت دارد و شما برای باز کردن ایمیل‌های ورودی نیازی به استفاده از این رمز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس ایمیل تصادفی را کپی و از آن استفاده کنید. عکس زیر صفحه وب‌سایت getnada است.

با کلیک رو گزینه Add Inbox می‌توانید هر بار یک آدرس ایمیل فیک با رمز ثابت دریافت کنید. با یان سایت می‌توانید آدرس‌های ایمیل متنوعی را بسازید و از آنها استفاده کنید. برای دیدن صندوق ورودی این آدرس‌ها باید وب‌سایت را بارگذاری کنید.

 آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف

 

آموزش ساخت email یکبار مصرف اختصاصی یا همان Yahoo! Mail

یاهو نیز مانند جیمیل یکی دیگر از سرویس‌های معتبر برای ساخت نامه الکترونیکی یکبار مصرف است. این سرویس می‌تواند به کاربران خود ایمیل‌های موقت با آدرس اختصاصی ارائه دهد. لازم به ذکر است که تمامی پیام‌های دریافت شده از ایمیل موقت یاهو وارد صندوق ورودی اصلی می‌شود. آدرس‌های موقتی که یاهو به کاربران خود ارائه می‌دهد از یک نام اصلی و یک کلمه کلیدی ساخته می‌شوند. ساختار آدرس‌های موقت یاهو به صورت basename-keyword@yahoo.com است. نام اصلی که برای این ایمیل‌ها انتخاب می‌شود به صورت ثابت هستند و امکان تغییر آنها وجود ندارد. برای ساخت ایمیل موقت یاهو می‌توانید به صورت زیر عمل کنید.

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و از قسمت تنظیمات یا همان Settings وارد زیر مجموعه Settings More شوید در این قسمت روی گزینه Mailboxes کلیک کنید.
  2. روی فلش در کنار Disposable email address کلیک کنید و گزینه add را انتخاب کنید.
  3. بعد از کلیک روی add می‌توانید base name و keyword مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای ایجاد آدرس‌های موقت بیشتر می‌توانید این مراحل را تکرار کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که شما فقط می‌توانید keyword را تغییر دهید. با تغییر این قسمت می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید آدرس موقت یاهو ایجاد کنید. لازم به ذکر است که روش‌های گفته شده تنها چند روش موجود برای ساخت رایانامه موقت یا همان email یکبار مصرف هستند. راه‌های بیشتری برای ساخت آدرس‌های موقت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای یک‌سری امکانات و مزایا هستند.

 

ربات ایمیل فیک چیست؟

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای ساخت آدرس‌های email فیک استفاده از ربات تلگرامی Fake Mail است. این ربات تلگرامی به شما این امکان را می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعداد زیادی آدرس ایمیل فیک با پسورد ایجاد کنید. کار با این ربات بسیار آسان است و هر فردی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. برای کار با این ربات می‌توانید به صورت زیر عمل کنید.

  1. در مرحله اول باید کلمه fakemailbot را در اکانت تلگرام خود جستجو کنید.
  2. بعد از واردشدن به ربات کافی است که روی کلمه start کلیک کنید تا رایانامه فیک برای شما ساخته شود. با کلیک روی این کلمه پیامی برای شما ارسال می‌شود.
  3. در پیام ارسال شده باید روی کلمه generate کلیک کنید تا اولین آدرس موقت برای شما ساخته شود. آدرس ایمیل با پیامی مانند Your new fake mail id is oypakyjh@hi2.in برای شما ارسال می‌شود.
  4. لازم به ذکر است که شما با این روش تنها می‌توانید 20 عدد آدرس موقت دریافت کنید. برای ایجاد ایمیل‌های بیشتر می‌توانید روی عبارت id کلیک کنید.
  5. با لمس کلمه id لیست تمام ایمیل‌های فیک ساخته شده برای شما نمایش داده می‌شود. در مقابل هر آدرس ایمیل کلمه delete نوشته شده است. با لمس delete به راحتی می‌توانید آدرس ایجاد شده را حذف کنید و یک آدرس جدید ایجاد کنید. لازم به ذکر است که اگر با این ایمیل‌های فیک در شبکه‌های مجازی اکانت ساخته باشید با حذف آنها مشکلی به وجود نخواهد آمد.

       

نتیجه گیری

 method of electronically exchanging digital messages between people over a network  یا همان نامه الکترونیکی یکی از راه‌های متداول برای برقراری ارتباط و انجام برخی فعالیت‌ها در شبکه‌های مجازی است. گاهی اوقات برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی افراد از ایمیل‌های موقت استفاده می‌کنند. از email موقت می‌توان برای ثبت‌نام در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ارسال و دریافت پیام و فایل و.. استفاده کرد. سرویس‌های ایمیل زیادی وجود دارند که امکان ساخت ایمیل موقت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

سوالات متداول

آیا ایمیل یکبار مصرف از امنیت بالایی برخوردار هستند؟

همان‌طور که به ان اشاره کردیم سرویس‌های ایمیل موقت زیادی وجود دارد که می‌توان برای ساخت نامه الکترونیکی موقت از آنها استفاده کرد. به همین دلیل امنیت هر کدام از این ایمیل‌ها متفاوت است. برای اطلاع از امنیت ایمیل موقت باید اطلاعات دقیقی در مورد سرویس آن داشته باشید.

آیا ساخت ایمیل یکبار مصرف رایگان است؟

بیشتر سرویس‌های ایمیل امکان ساخت email موقت را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. از جمله این سرویس‌ها می‌توانیم به جمیل، یاهو، nada و ربات تلگرافی فیک اشاره کنیم.

استفاده از ایمیل موقت چه مزایایی دارد؟

شما می‌توانید از نامه الکترونیکی موقت برای ثبت‌نام در سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و.. استفاده کنید. ایمیل‌های فیک آدرس ایمیل اصلی شما را از حمله هکرها حفظ می‌کند و از افشاشدن اطلاعات شخصی شما جلوگیری می‌کند. همچنین این ایمیل‌ها به شما کمک می‌کنند که پیام‌های تبلیغاتی مزاحم را دریافت نکنید.

ربات ایمیل فیک چیست؟

ربات ایمیل فیک یک ربات تلگرامی است که شما می‌توانید از آن برای ساخت آدرس رایانامه موقت استفاده کنید. این ربات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تنها با کلیک روی یک گزینه تعداد زیادی آدرس ایمیل فیک برای شما ایجاد کند.

چطور ایمیل فیک بسازیم؟

برای ساخت email موقت سرویس‌های ایمیل رایگان زیادی وجود دارد. هر کدام از این سرویس‌ها دارای یک‌سری مزایا و امکانات هستند. به همین دلیل خوب است قبل از استفاده از آنها اطلاعات دقیقی در مورد امنیت و قابلیت‌ها آنها به دست آورید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

2170
A
A