هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟

هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟
هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟
9 ماه پیش

هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟

برای اینکه بتوانید سایتی را راه اندازی کنیم باید هاست و دامنه تهیه کنیم که در این میان انتخاب هاست جز مواردی هست که باید به آن دقت کنیم و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید هاست کنیم که مواردی مثل نوع سیستم ، زبان برنامه نویسی سایت ، کنترل پنل مدیریت هاست هم اهمیت ویژه ای دارند و باید با توجه به آن ها عمل کنیم .

معمولا تمامی سایت ها روی هاست پیاده سازی می شوند و کمتر کسی سایت خود را روی سرور راه اندازی می کند که در این مورد هم باید به یک سری موارد توجه داشت .

به صورت کلی هاست ها به دو نوع تقسیم می شوند که عبارت است از هاست لینوکس و هاست ویندوز که هر کدام از این سیستم عامل ها دارای کنترل پنل های مخصوص خود هستند که به عنوان مثال برای هاست لینوکس می توان از سی پنل ، دایرکت ادمین استفاده کرد و برای ویندوز از websitepanel و دیگر کنترل پنل ها استفاده کرد .

نمی توان گفت که لینوکس نسبت به ویندوز برتری زیادی دارد و بالعکس اما بیشتر سایت های موجود در دنیای اینترنت از هاست لینوکس استفاده می کنند و با توجه به استفاده بیش از اندازه از این سیستم عامل نسبت به ویندوز باعث شده تا بیشتر آمار نفوذ به سایت ها هم از همین سیستم عامل باشد .

سیستم عامل لینوکس نسبت به ویندوز یک برتری خاصی دارد که باعث شده تا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد  ، داشتن سیستم های مدیریت محتوای شناخته شده زیادی هست و کاربر به جای اینکه دنبال سیستم هایی برای ویندوز باشد می تواند از سیستم های رایج لینوکس استفاده کند و سایت خود را راه اندازی کند .

 

هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟

author
سینا نصیری- مدیریت

بیش از 10 سال هست که به صورت مستمر در زمینه وب فعالیت میکنم و مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو پیگیری میکنم.

4850
A
A