آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس

آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس
آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس
2 هفته پیش

گاهی اوقات در وردپرس خطایی با عنوان عدم برقراری ارتباط با پایگاه داده مشاهده می‌کنید. این خطا می‌تواند ناشی از ایجاد مشکل در دیتابیس و یا قطع ارتباط وردپرس با آن باشد. یکی از راهکارهای رفع این خطا تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس است. به همین علت در این مطلب به آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس و رفع دیگر مشکلات دیتابیس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟ [سیستم مدیریت محتوا وردپرس]

دلایل خطای برقراری ارتباط با پایگاه داده

بسیاری از کاربران وردپرس حتما با خطای Error Establishing a Database Connection یا عدم برقراری ارتباط با پایگاه داده مواجه شده‌اند. در این صورت هیچ‌گونه از اطلاعات سایت برای کاربران به نمایش در نمی‌آید. دلیل اصلی این خطا، قطع ارتباط دیتابیس MySQL با کدهای php است. همان‌طور که می‌دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بر اساس زبان  php است. اما دلایل این قطع ارتباط چیست؟ قطع این ارتباط دلایل متعددی دارد. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

·        یکی از دلایلی که کاربر با این خطا مواجه می‌شود این است که اطلاعات دیتابیس اعم از نام کاربری و رمز عبور را اشتباه وارد شده باشد. به همین علت در ادامه این مطلب نیز به آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس پرداخته‌ایم. اشتباه وارد کردن اطلاعات پایگاه داده و یا ایجاد مشکل در دیتابیس، سبب مواجه کاربران با این خطا است.

·        وجود خرابی و یا مشکل در پایگاه داده و یا همان دیتابیس عامل دیگر دخیل در نمایش این اخطار است.

·        از دیگر دلایل مواجهه با این خطا، وجود فایل‌های خراب و آسیب‌دیده در هنگام نصب وردپرس است. با نصب دوباره وردپرس از منبع اصلی و جایگزینی فایل‌های آسیب‌دیده با فایل سالم این مشکل رفع می‌شود. در ادامه به آموزش رفع این فایل‌ها نیز پرداخته‌ایم.

·         دلیل دیگر را نیز می‌توان قرار گرفتن اطلاعات دیتابیس در  یک هاست دیگر به جز لوکال هاست و در نهایت اعلام خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در لوکال هاست دانست.

از آن‌جایی که در حین رفع مشکل امکان از دست رفتن اطلاعات سایت وجود دارد، پیشنهاد می‌شود پیش از هر اقدامی از اطلاعات سایت خود بک‌آپ تهیه کنید تا در صورت هر اتفاق غیرمنتظره‌ای نگران اطلاعات خود نباشید. عدم رفع این مشکلات می‌تواند سبب تجربه ناخوشایند کاربران سایت شما شود. پس بهتر است در سریع‌ترین زمان این ارور را رفع کنید.

MySQL چیست + کاربرد مای‌اس‌کیوال و مزایای آن

آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس و رفع دیگر مشکلات

در ادامه علاوه بر آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس دیگر اقداماتی که نیاز است برای رفع خطای عدم برقراری ارتباط با دیتابیس اعمال کنید را شرح می‎‌دهیم:

پوشه wp-admin

مواجه شدن با خطای “One or more database tables are unavailable / The database may need to be repaired” در پوشه wp-admin به معنای این است که دیتابیس شما نیاز به تعمیر دارد. برای تعمیر آن باید به شیوه زیر عمل کنید:

1- به پنل مدیریتی هاست خود وارد شوید.

2- دایرکتوری wp-config.php را برای ویرایش باز کنید.

3- کدی که در ادامه آورده‌ایم را پیش از عبارت ” That’s all, stop editing! Happy blogging” وارد کنید.

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

4- تغییرات را ذخیره کنید.

5- در مرورگر آدرس سایت خود را به همراه عبارت “wp-admin/maint/repair.php” سرچ کنید.

6- صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما باز می‌شود. در آنجا عبارت تعمیر پایگاه داده را مشاهده می‌کنید.

 

7- بر روی آن کلیک کنید و پایگاه داده شما تعمیر می‌شود.

8- اگر مشکل خطا در سایت شما رفع شد، کد بالا را که در فایل wp-config.php گذاشته‌اید، حذف کنید.

9- در صورت عدم رفع خطا، می‌توانید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

ورود بیش از حد کاربران

در وردپرس در یک بازه زمانی مشخص تنها تعداد محدودی از کاربران می‌توانند وارد سایت شوند. در صورت ورود بیش از حد به سایت، شما با خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده مواجه می‌شوید. اگر قصد رفع این خطا را دارید، به شیوه زیر عمل کنید.

1-    وارد دایرکتوری public_html  شوید. این فایل در کنترل پنل هاست قرار دارد.

2-    یک فایل جدید php بسازید. نام آن را test.php بگذارید.

3-    کد زیر را در این پوشه جای‌گذاری کنید:

<?php

$link = mysqli_connect(‘localhost’, ‘username’, ‘password’);

if (!$link) {

die(‘Could not connect: ‘ . mysqli_error());

}

echo ‘Connected successfully’;

mysqli_close($link);

?>

4-    در بخش‌های  localhost،  username و  password در کد بالا، نام کاربری، نام سرور و پسورد دیتابیس خود را وارد کنید.

5-    اکنون مشکل خطای سایت شما رفع شده است.

رفع فایل‌های خراب

علاوه بر آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس، یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند شما را با خطای عدم برقراری ارتباط با پایگاه داده مواجه کند، وجود فایل‌های خراب است. این فایل‌ها احتمالا از طریق FTP وارد سایت شده‌اند. یک هکر هم می‌تواند مسبب ورود این فایل‌های خراب باشد. دلیل خرابی فایل‌ها هرچه باشد، باید به سرعت آن‌ها را از میان ببرید. برای از میان بردن آن‌ها، بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:

1-    ابتدا یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید. در صورت خراب شدن اطلاعات، این نسخه به کمک شما می‌آید.

2-    نسخه‌ای جدید از وردپرس را از سایت اصلی آن یعنی WordPress.org دانلود کنید.

3-    فایل آن را از حالت فشرده خارج کنید و آن را نصب کنید.

4-    دایرکتوری  wp-content و wp- config-sample.php  را حذف کنید.

5-    وارد کنترل پنل هاست در وردپرس شوید.

6-    هرکدام از فایل‌های باقی‌مانده را وارد سایت کنید.

7-    فایل‌های موجود را هم جایگزین کنید. با این کار تمامی فایل‌های دارای ایراد از بین رفته و فایل‌های سالم جای آن‌ها را می‌گیرند.

8-    در نهایت بهتر است کش مرورگرتان را هم پاکسازی کنید.

9-    مشکل شما در مواجه با خطا دیتابیس رفع شده است.

 

جمع‌بندی

گاهی در هنگام ورود به سایت با اعلام خطای Error Establishing a Database Connection مواجه می‌شوید. این خطا به علت عدم برقراری ارتباط میان دیتابیس و وردپرس رخ می‌دهد. یکی از روش‌های رفع آن، وارد کردن رمز دیتابیس در وردپرس است. در این مطلب به آموزش تغییر پسورد دیتابیس در وردپرس پرداختیم. این خطا می‌تواند دلایل دیگری نیز مانند خراب شدن پایگاه داده وردپرس، وجود فایل‌های خراب در وردپرس، قرار گرفتن اطلاعات وردپرس در یک هاست دیگر و غیره داشته باشد. روش رفع برخی از این مشکلات را نیز در این مطلب بیان کردیم. 

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

10550
A
A