آموزش مدیریت همزمان چند سایت در یک پیشخوان وردپرس با افزونه MainWP

آموزش مدیریت همزمان چند سایت در یک پیشخوان وردپرس با افزونه MainWP
آموزش مدیریت همزمان چند سایت در یک پیشخوان وردپرس با افزونه MainWP
1 ماه پیش

راه اندازی و مدیریت همزمان چندین وب‌سایت، دردسرهای خاص خود را دارد؛ مخصوصاً اگر از نوع وردپرس باشد. مدیریت امنیت، پیکربندی قالب‌ها و افزونه‌ها و صدها نکته ریزودرشتی که در مورد وردپرس وجود دارد، باعث می‌شود تا سوئیچ کردن بین پنل‌های مدیریت وردپرس را سخت و زمان‌بر کند. این شرایط بیشتر برای وب‌سایت‌های چند زبانه که مجبور هستند به جای استفاده از چند زبانه کردن وردپرس، از چندین وردپرس جداگانه استفاده کنند، می‌تواند رخ دهد و یا در شرایطی که یک وب‌مستر برای چندین موضوع مختلف باید بطور جداگانه چندین وب‌سایت را راه اندازی کند.

 در این حالت افزونه "MainWP Dashboard" می‌تواند ابزار مناسبی برای مدیریت آسانتر وب‌سایت‌ها در یک پنل متمرکز باشد. در ادامه این مقاله به معرفی افزونه "MainWP Dashboard" خواهیم پرداخت و راهکارهای مناسب برای مدیریت سریعتر چندین وب‌سایت بطور همزمان را بررسی خواهیم کرد.

 

معرفی افزونه MainWP

اگرچه محتوا و قالب و حتی کاربرد وب‌سایت‌های وردپرس با هم متفاوت است، اما بعضی از کارها بین آنها مشترک است. برای مثال پشتیبان گیری و یا بروزرسانی کلی وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌ها موردی است که در همه پنل‌ها به یک شکل انجام می‌شوند و نیازی به نظارت ندارند. مگر اینکه از افزونه پریمیوم استفاده کرده باشید که باید بصورت دستی نصب شود. امور دیگری مانند مدیریت کاربران و محتوا نیز هستند که مدیریت آنها در یک پنل می‌تواند بسیار آسانتر انجام شود. افزونه MainWP محیطی را ایجاد می‌کند تا بتوان ابزارهای اصلی مدیریت چندین وب‌سایت وردپرسی را در یکجا استفاده کرد که این خود می‌تواند به صرفه جویی در زمان کمک کند.

ویژگی مهم دیگر افزونه MainWP دسترسی پنل مدیریت وب‌سایت مشتریان بدون و نیاز به ورود به وب‌سایت اصلی آنها است. به اینصورت دیگر نیازی نیست تا برای پشتیبانی از وب‌سایت مشتریان، دائماً از آنها دسترسی بخواهید و یا مجبور شوید وارد پنل مدیریت آنها شوید. بدین صورت همه چیز تحت نظارت شما خواهد بود و در کمترین زمان ممکن می‌توانید به مشتریان خود سرویس دهید.

معرفی افزونه MainWP

ویژگی‌های کلیدی افزونه MainWP

افزونه MainWP امکانات بیشتری هم دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مستقل: این افزونه نیازی به داشتن حساب کاربری در سرویس MainWP ندارد و تنها کافی است آن را در وب‌سایت‌های وردپرسی مورد نظر خود نصب کنید و آنها را به هاست اصلی خود وصل کنید.

  • احترام به حریم خصوصی: MainWP حریم خصوصی شما را در اولویت قرار می‌دهد. داده‌های شما نزد شما می‌ماند و MainWP اطلاعات شما را در اختیار هیچ سرویس دیگری قرار نمی‌دهد.

  • سفارشی سازی پنل مدیریت: این امکان وجود دارد تا رنگ و نوع فونت و استایل پنل مدیریت MainWP را طبق سلبقه خود و یا رنگ سازمانی خود تغییر دهید.

  • امنیت بالا: شاید تصور کنید که استفاده از افزونه MainWP ممکن است ناامن بنظر برسد؛ اما اینطور نیست. این افزونه از اتصال امن OpenSSL برای ارتباطات خود استفاده می‌کند و دستورات و تمام عملیات خود را قبل از ارسال به سرور میزبان، با امضای الگوریتم SHA-256 رمزنگاری می‌کند. از این رو امنیت در آن تضمین شده است.

  • توسعه کاربر پسند: توسعه دهندگان با درنظر گرفتن نیازهای وب‌مسترها، امکاناتی نظیر فیلترها و API ها را با امکان سفارشی سازی را برای مدیریت پیشرفته تر و آسانتر توسعه دادند.

  • منبع باز: افزونه MainWP با تمام امکانات فراوان خود، رایگان و در وب‌سایت Github بصورت منبع باز در اختیار وب‌مستر قرار داده است و کاربران در صورت نیاز، می‌توانند امکانات بیشتری را خارج از چهارچوب افزونه، به آن اضافه کنند.

  • فعال سازی خط فرمان: با فعال سازی خط فرمان، امکان ایجاد دستورات و زمانبندی عملکرد خودکار برای کارهای تکراری فراهم است. این امکان خود به سرعت بخشیدن به امور مدیریتی وب‌سایت‌های وردپرسی کمک زیادی می‌کند.

  • امکان اتصال و کنترل به کمک Rest API: این یک ویژگی مهم است. به کمک این ویژگی توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را برای کار با MainWP توسعه دهند و حتی بدون نیاز به ورود به داشبورد آن، دستورات مهم و مدنظر خود را از درون اپلیکیشن توسعه دهند.

  • ماژول Dashboard Insights: به کمک این ماژول می‌توانید وضعیت سلامت و آمار وب‌سایت‌های متصل شده به MainWP را بررسی کنید.

  • امکان بروزرسانی همزمان وب‌سایت‌ها: بیشتر افزونه‌ها و قالب‌ها که امکان بروزرسانی آنلاین را داشته باشند، امکان بروزرسانی بصورت همزمان فراهم آنها در افزونه MainWP است.

  • امکان ایجاد نسخه پشتیبان و بکاپ بصورت همزمان: می‌توانید بصورت یکجا و همزمان از تمامی وب‌سایت‌های متصل شده به MainWP نسخه پشتیبان تهیه کنید و دیگر نیازی به پشتیبان گیری تک به تک وب‌سایت‌ها نیست. این ویژگی می‌تواند در زمان، صرفه جویی کند.

  • صددرصد رایگان: افزونه MainWP صددرصد رایگان است و همه وب‌مسترها می‌توانند بصورت رایگان و همیشگی و بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنند.

 ویژگی‌های کلیدی افزونه MainWP

 

افزونه MainWP Dashboard برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای فریلنسرها و آژانس‌های طراحی وب‌سایت: اگر مشتریان زیادی دارید و مجبور هستید که در هفته و یا روزانه آنها را پشتیبانی کنید، افزونه MainWP با متمرکز کردن داشبورد مشتریان شما در یک داشبورد واحد، می‌تواند به مدیریت و سرعت عمل شما در انجام امور مشتریان کمک زیادی کند.

  • وب‌مسترهایی که وب‌سایت‌های زیادی دارند: زمانی که چندین وب‌سایت را همزمان راه اندازی کرده‌اید و باید به آنها بموقع رسیدگی کنید، افزونه MainWP می‌تواند برای بروزرسانی و ارسال محتوا در وب‌سایت‌های شما، بسیار کاربردی باشد.

 

مزایای استفاده از MainWP Dashboard

مدیریت متمرکز: به طور همزمان به تمامی سایت های وردپرسی خود از یک داشبورد واحد دسترسی داشته باشید.
صرفه جویی در زمان: با انجام وظایف به طور همزمان در تمامی سایت ها، در زمان خود صرفه جویی کنید.
امنیت: به طور مرتب هسته وردپرس، افزونه ها و قالب های خود را به روز رسانی کنید و از سایت های خود در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کنید.
پشتیبان گیری: به طور منظم از تمامی سایت های خود پشتیبان گیری کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت آنها را بازیابی کنید.
مدیریت کاربران: به طور آسان به کاربران در تمامی سایت های خود دسترسی بدهید و آنها را مدیریت کنید.

 

مراحل نصب و راه اندازی

افزونه MainWP در واقع از دو افزونه مجزا تشکیل شده است. افزونه اصلی یا میزبان که با نام MainWP Dashboard شناخته می‌شود و برای مدیریت دیگر وب‌سایت‌ها کاربرد دارد؛ و افزونه زیرمجموعه یا فرزند که برای اتصال وب‌سایت‌های زیرمجموعه به افزونه اصلی کاربرد دارد.

نصب MainWP Dashboard Plugin: به داشبورد وردپرس سایت اصلی خود بروید و از منوی افزونه‌ها وارد بخش "افزودن افزونه تازه" شوید. در این صفحه عبارت "mainwp dashboard" را جستجو کنید و افزونه MainWP Dashboard را نصب و فعال کنید.

نصب MainWP Child Plugin: به داشبورد هر یک از سایت های دیگر خود بروید و این بار با جستجوی عبارت "mainwp dashboard"، افزونه MainWP Child را نصب و فعال کنید. سپس کلید اتصال را که از داشبورد MainWP Dashboard خود دریافت کرده اید را وارد کنید.

مراحل نصب و راه اندازی


اتصال سایت های دیگر: به منوی MainWP در داشبورد وردپرس اصلی خود بروید، سپس "Add New Site" را کلیک کنید. آدرس URL و اطلاعات ورود به داشبورد هر یک از سایت های دیگر خود را وارد کنید.

 

سخن پایانی

استفاده از ابزارهای مدیریتی می‌تواند به کارها سرعت ببخشد و از شما یک وب‌مستر حرفه‌ای بسازد. از این رو با تحقیق و کشف ابزارهای جدید و با ساده سازی و سرعت بخشیدن به پرسه مدیریت، می‌توانید پروژه‌های بیشتری را بدست آورید و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

6118
A
A