روش‌های افزایش سرعت دانلود در ویندوز 10

روش‌های افزایش سرعت دانلود در ویندوز 10
روش‌های افزایش سرعت دانلود در ویندوز 10
9 ماه پیش

اینترنت به بخش عظیمی از زندگی‌ما تبدیل شده است و بارگیری و بارگذاری داده‌ها بخشی از فعالیت‌های روزانه‌ ما است.

آیا از سرعت بارگیری و بارگذاری در ویندوز PC خود راضی هستید؟ آیا تا به حال درصدد بهبود سرعت دانلود در ویندوز خود بوده‌اید؟ سرعت بیشتر دانلود می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند؛ اگر سرعت دانلود پایین باشد، زمان دانلود را به تاخیر می‌اندازد و ممکن است شما را از ادامه دانلود منصرف کند؛ اما اگر سرعت بسیار بالا باشد با یکبار کلیک روی گزینه دانلود، در یک چشم به هم زدن دانلود انجام می شود. افزایش سرعت دانلود به عنوان یک مزیت برای کاربر محسوب می شود؛ زیرا می‌تواند در وقت اضافی که به دلیل سرعت پایین دانلود هدر می رود، صرفه‌جویی کند.

گاهی اوقات، ویندوز PC به دلایل مختلف سرعت شما را هنگام دانلود کردن محدود می‌کند؛ بنابراین همیشه مقصر اصلی سرعت دانلود، اتصال اینترنت شما نیست. در این مقاله آموزشی، نحوه افزایش سرعت دانلود را یاد می‌گیریم و راه‌حل‌های مختلف برای دانلود سریع‌تر در ویندوز را بررسی می‌کنیم.

توجه داشته باشید که نسخه ویندوز مورد استفاده در این آموزش، ویندوز 10 است.

چند روش برتر برای دانلود سریع‌تر دانلود در ویندوز 10:

  • " Network troubleshooter " را اجرا کنید.

یکی از روش‌های موجود برای دانلود سریع‌تر در ویندوز 10، استفاده از  " Network troubleshooter " و عیب‌یابی‌آن است. ممکن است دلیل احتمالی سرعت پایین دانلود، برخی از فایل‌های سیستم باشد که باعث ایجاد اختلال در فرآیند دانلود شود. در چنین مواردی می‌توانید " Network troubleshooter " را اجرا کنید تا سرعت دانلود افزایش یابد.

  • سرعت شبکه (Network Speed) را تست کنید.

ابتدا کاربر باید از سرعت شبکه سیستم آگاه باشد، سپس بر چگونگی افزایش سرعت شبکه تمرکز کند. تسترهای آنلاین مختلفی وجود دارد که این کار را برای کاربر آسان می‌کند و حتی مایکروسافت یک تستر سرعت ارائه کرده است. برای تست سرعت شبکه مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

در این روش، می‌توان از نرم‌افزار تست سرعت شبکه استفاده کرد. پس از بارگیری و نصب نرم‌افزار  Network Speed ​​Test بر روی سیستم خود، می‌بینید که سرعت شبکه به شما نمایش داده می‌شود.

  • برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید.

بسیاری از برنامه‌ها از اینترنت برای ارائه اعلان‌ها و به‌روز‌رسانی‌ها، در پس‌زمینه استفاده می‌کنند که منجر به کاهش سرعت دانلود می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود هنگام کار یا دانلود برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید.

  • ویروس‌ها را بررسی کنید.

بسیاری از ویروس‌ها در سیستم ویندوز پنهان می‌مانند و هنگامی که سیستم به اینترنت متصل است، فعال می‌شوند و شروع به بهره برداری از منابع می‌کنند. بنابراین بهتر است که کاربر مرتباً آنتی‌ویروس‌های سیستم را بررسی کند.

  • حافظه پنهان و کوکی‌ها را پاک کنید.

هر زمان که یک کاربر از یک وب‌سایت بازدید کند، اطلاعات آن سایت در حافظه پنهان ذخیره می‌شود. بنابراین اگر کاربر از وب‌سایت‌های مختلف بازدید کند و حافظه پنهان را پاک نکند، مرورگر فضای کافی برای ذخیره فایل‌های حافظه پنهان را نخواهد داشت که در نهایت منجر به کند‌شدن دانلود فایل‌ها می‌شود.

  • سرور DNS را تغییر دهید.

آدرس سرور سیستم نام دامنه (DNS) موردی است که اغلب سرعت اینترنت را تعیین می‌کند. بنابراین هرگونه تغییری که در آدرس سرور DNS شما ایجاد می‌شود، مستقیماً به سرعت اینترنت مرتبط است. با تغییر سرور  DNS می‌توانید سرعت دانلود در ویندوز 10 افزایش دهید.

 

  • از سرور DNS سفارشی استفاده کنید.

گاهی اوقات ترافیک داده‌های زیادی روی سرور DNS وجود دارد که باعث کاهش سرعت دانلود می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای لذت بردن از سرعت بیشتر  از سرورهای DNS سفارشی استفاده کنید.

  • برنامه‌هایی را که از پهنای باند بیش‌ازحد استفاده می‌کنند، ببندید.

برخی از برنامه‌ها به پهنای باند بیش از حد داده نیاز دارند که سرعت انتقال را کند کرده و در نتیجه سرعت دانلود را کم می‌کنند. با بستن آن‌ها در حین دانلود می‌توانید سرعت بیشتری داشته باشید.

سخن نهایی

روش‌های متعددی برای افزایش سرعت دانلود در ویندوز وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها، یک دانلود پرسرعت تجربه کرد. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مختلف، این سرعت را اندازه گیری کرده و آن را تنظیم کنید. حتما کوکی‌ها و حافظه پنهان مرورگر خود را بررسی نمایید و در صورت نیاز،‌ آن‌ها را پاک کنید تا مزاحمتی برای دانلودها ایجاد نکنند.

شما چه روش دیگری برای افزایش سرعت دانلود در ویندوز استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دریا بهرامی- نویسنده

2019
A
A