موتور جستجوی بینگ چیست؟ (آشنایی با bing و ویژگی های آن)

موتور جستجوی بینگ چیست؟ (آشنایی با bing و ویژگی های آن)
موتور جستجوی بینگ چیست؟ (آشنایی با bing و ویژگی های آن)
9 ماه پیش

موتور جستجوی بینگ به مایکروسافت تعلق دارد. این سرویس را باید ادامه موتورهای جستجوی قبلی این شرکت یعنی MSN Search، Windows Live Search و Live Search بدانیم. بینگ خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد از جمله جستجو در وب، جستجوی ویدئو، تصویر و نقشه. زمانی که شما در اینترنت دنبال موضوع خاصی می‌گردید، باید از موتورهای جستجو استفاده کنید که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به گوگل و یاهو اشاره کنیم. 

با این‌حال، غیر از این، موتور جستجوی دیگری به نام Microsoft bing  یا بینگ نیز وجود دارد که مدیریت و طراحی آن به‌عهده مایکروسافت است. اگر مانند موتور‌های جستجوی دیگر وارد این موتور جستجو شوید، بخش‌هایی مانند جستحوی تصاویر، ویدئو و نقشه را خواهید دید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت تا انتها همراهمان بمانید.

 

توضیح مختصر در مورد موتور جستجوی بینگ

موتور جستجوی Microsoft Bing را مدیر عامل شرکت مایکروسافت به نام «استیو بالمر» در 28 می 2009 در کشور آمریکا ایالت کالیفرنیا طراحی کرد. در حال حاضر مایکروسافت بینگ بعد از گوگل دومین موتور جستجو برتر اینترنت شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند از این مرورگر در کنسول ایکس باکس و دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده کنند.

موتور جستجوی بینگ

ویژگی های موتور جستجو bing

web search engine from Microsoft ویژگی‌هایی به شرح زیر دارد:

 

صفحه اصلی بینگ

زمانی که وارد وب‌سایت Bing می‌شوید، در صفحه اصلی آن عکسی از مکان‌های زیبای نقاط مختلف جهان را خواهید دید که این تصویر ثابت نیست و در بازدید بعدی شما تغییر می‌کند.  در این صفحه قسمت‌های مختلفی مانند ویدئو، اخبار، فروشگاه، مسافرت، عکس، تفریح و نقشه‌هایی را خواهید دید که با کلیک روی هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

 

Bing Travel

قسمت دیگر موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت، Bing Travel  نام دارد. در این قسمت می‌توانید درباره شهر‌ها و کشور‌های مختلف اطلاعاتی کسب کنید و متوجه شوید قیمت بلیط هواپیما بین دو شهر یا کشور چقدر است. 

 

Bing Music

آیا به گروه خاصی علاقه دارید و می‌خواهید درباره هنرمندان جدید اطلاعات جدیدی کسب کنید؟ می‌توانید سری به قسمت Bing Music بزنید. در این بخش ویدئو کلیپ‎‌های مختلف، آلبوم، بیوگرافی خوانندگان را خواهید دید و حتی می‌توانید آهنگ دلخواهتان را از سرویس‌های  Zune، آمازون یا آی‌تیونز دانلود کنید. 

 

Bing Local

به کمکBing Local  می‌توانید درباره فروشگاه‌ها و کسب‌وکار‌های محلی اطلاعاتی به‌دست آورید. برای مثال، زمانی که کلمه رستوران را در این قسمت جستجو کنید، فهرستی از رستوران‌های نزدیک به خود را خواهید دید که درباره موقعیت آن‌ها و منو غذایشان اطلاعاتی در اختیارتان می‌گیرد. 

 

Bing Maps

همان‌طور ‌که از اسم آن‌ پیداست، با استفاده از Bing Maps آدرس مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، دستگاه‌های خودپرداز سراسر جهان مانند کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلستان را روی نقشه خواهید دید.  

 

Bing Shopping

با استفاده از Bing Shopping  نیز می‌توانید به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی خریداری کنید. 

 

Bing Maps: Airport Maps

در این قسمت درباره فرودگاه‌ها مانند موقعیت پارکینگ، محل خرید بلیط هواپیما، ترمینال‌ها، گیت‌ها، تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر اطلاعاتی کسب خواهید کرد. همچنین در این بخش اطلاعاتی درباره کافه‌ها، خطوط هوایی و رستوران‌های فرودگاه‌ها به شما داده خواهد شد. در حال حاضر حدود 50 نقشه برای هر فرودگاه وجود دارد که کمک بسیار زیادی به کاربران خواهد کرد.

 

هوش مصنوعی بینگ

AI Bing که به نام AI Bing نیز شهرت دارد، چت باتی است که مایکروسافت آن را در سال 2023 توسعه داد. شما با چت بات بینگ می‌توانید انواع محتوا، شعر، آهنگ، داستان و گزارش بنویسید. حتی می‌توانید از بخش تصویرسازی آن استفاده کرده و اثرات هنری و لوگو طراحی کنید. لازم به ذکر است که بخش عکس هوش مصنوعی بینگ فقط به زبان انگلیسی نیست و با زبان کشور‌های دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. 

هوش مصنوعی بینگ

آموزش کار با هوش مصنوعی بینگ

برای استفاده از هوش مصنوعی این مرورگر باید ابتدا در فهرست انتظار قرار بگیرید. گرچه در حال حاضر این بخش در دسترس همگان قرار دارد و برای استفاده از آن باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به صفحه اختصاصی بینگ به آدرس Bing.com بروید. 

  2. بهتر است حتما از مرورگر اج استفاده کنید.

  3. سپس در قسمت راست بالای این وب‌سایت روی قسمت Sign in کلیک کنید تا به اکانت مایکروسافت خود وصل شوید.

  4. وقتی وارد شدید، روی گزینه Chat now کلیک کنید. 

  5. در این قسمت نوع گفتگو را مشخص کنید که به سه قسمت خلاقیت بیشتر، توجه به جزئیات و متعادل بودن تقسیم می‌شود. 

  6. به قسمت typing بروید و سوال خود را بپرسید. سوال شما باید در حدود 200 کاراکتر باشد. 

  7. زمانی که سوالتان را تایپ کردید، رویsend  کلیک کنید و برای جواب خود منتظر بمانید. 

همچنین موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت اجازه می‌دهد تا بین قسمت چت و جستجو جابه‌جا شوید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • به بالای صفحه bing بروید و ابتدا روی قسمت جستجو و سپس روی چت کلیک کنید.

  • در قسمت جستجو مطلبی که می‌خواهید را یادداشت کنید و کلید اینتر را بزنید تا جواب برایتان نمایش داده شود.

  • همچنین در این قسمت اعلان‌هایی را می‌بینید که می‌توانید روی آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع خود کلیک کنید.

  • اگر اسم افراد مشهور یا شخصیت‌های محبوبتان را جستجو می‌کنید، سایت ویکی‌پدیا برای شما درباره کار آن‌ها، شخصیت و اطلاعات دیگر باز خواهد شد. 

Bing

الگوریتم موتور جستجو بینگ چگونه کار می‌‌‌‌‌کند؟

یکی از فاکتورهای اصلی که الگوریتم بینگ از آن استفاده می‌کند، توجه به کلمات کلیدی در وب‌سایت‌های هدف است. وقتی کاربری کلمه‌ای را جستجو می‌کند، الگوریتم بینگ به دنبال کلمات کلیدی می‌گردد که مخاطب دنبال آن است. برای فهمیدن هدف پشت یک پرس‌وجو و نتایج مربوطه، بینگ از فن‌آوری پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند. همچنین این موتور جستجو کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که در محتوا‌ها بسیار تکرار شده‌اند.

دومین فاکتوری که الگوریتم بینگ استفاده می‌کند لینک‌ها هستند. هر چه یک وب‌سایت لینک‌های با کیفیت بیشتری داشته باشد، این احتمال که بینگ آن را به عنوان یک مرجع معتبر ببیند، بیشتر می‌شود. از دیگر فاکتور‌هایی که الگوریتم بینگ به آن می‌پردازد، کیفیت محتوای یک وب‌سایت است. هدف bing نشان‌دادن بهترین نتایج برای کاربران است. الگوریتم بینگ این قابلیت را دارد تا محتواهایی را انتخاب کند که منحصر‌به‌فرد و مرتبط هستند و خوانایی بالایی دارند. بینگ همچنین این توانایی را دارد تا کیفیت یک محتوا را از لحاظ گرامر و املا و سرقت ادبی آن بسنجد. 

 

سخن نهایی

تا همین چند سال قبل موتور جستجوی بینگ در اولویت استفاده کاربران قرار نداشت. اما مایکروسافت توانسته است با استفاده از هوش مصنوعی و اضافه کردن قابلیت‌های جدید، این موتور جستجو را بیشتر مطرح کند. شما می‌توانید به‌عنوان مثال به کمک قابلیت هوش مصنوعی بینگ محتوا تولید کنید و برای سوال‌های پیچیده به جواب‌های تخصصی‌تر برسید. بدون تردید در آینده نزدیک این موتور جستجو از هر لحاظ با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته زیادی خواهد کرد. 

سوالات متداول

آیا استفاده از هوش مصنوعی Microsoft Bing رایگان است؟

این ویژگی به‌طور کامل رایگان است و در جواب دادن به سوال‌هایتان و حل‌ کردن مشکل به شما کمک خواهد کرد.

چه چیزی موتور جستجوی بینگ را بی‌همتا می‌کند؟

بخش‌هایی مانند جستجوی تصاویر و ویدئوهای باکیفیت، امکان استفاده از بخش تبلیغات این موتور جستجو با پرداخت هزینه کمتر، دریافت کلیک بیشتر و ارائه گزینه‌های بیشتر برای هدف‌گذاری دقیق‌تر مخاطبان، این موتور جستجو را بی‌همتا می‌کنند.

کدام کشور‌ها بیشتر از بینگ استفاده می‌کنند؟

طبق گزارش‌ها، بیشترین کاربران این موتور جستجو به کشورهای چین، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان تعلق دارند.  

چه تعداد کاربر به جای گوگل از بینگ استفاده می‌کنند؟

یکی از اولین تفاوت‌ها بین Microsoft Bing و گوگل سهم بازار است. به گفته سایت Statista، در فوریه 2021، سهم جهانی بازار جستجو برای گوگل و موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت به‌ترتیب 86.6 درصد و 6.7 درصد بوده است. 

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1066
A
A