چرا شما به یک وب‌سایت نیاز دارید؟

چرا شما به یک وب‌سایت نیاز دارید؟
چرا شما به یک وب‌سایت نیاز دارید؟
4 ماه پیش

” چه نیازی به وب‌سایت هست درحالی‌که پیج اینستاگرام دارم؟ “

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک این سؤال را در ذهن خود دارند. هرکسی که در بازاریابی دیجیتال، سوشال مدیا یا طراحی سایت بوده است، بار ها با این سؤال مواجه می‌شود. اساساً دلیل استفاده از اصطلاح “کسب‌وکار کوچک” به دلیل این است که برای یک شرکت بزرگ و سودآور، اعتبار اجتماعی نقشی حیاتی ایفا می‌کند. درنتیجه برای آن‌ها وجود وب‌سایت یکی از منابع اساسی کسب اعتبار اجتماعی است. چیزهای دیگری نیز وجود دارند که با یک وب‌سایت خوب همراه هستند؛ بنابراین، اگر علاقه‌مند به جذب ترافیک و فروش بیشتر از سمت مخاطبان هدف خود هستید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

چرا شما به یک وب‌سایت نیاز دارید؟

پاسخ ساده این است که وب‌سایت‌ها می‌توانند به شما در ایجاد کسب‌وکار، فروش، پیشرفت و همچنین افزایش ارزش برند خود کمک می‌کند. هرگز زمان بهتر یا مهم‌تری نسبت به الان برای سرمایه‌گذاری روی وب‌سایت برای کسب‌وکار شما وجود نداشته است. یک وب‌سایت طیف گسترده‌ای از مزایا را برای کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهد و ارزش این مزایا سال‌به‌سال به‌طور تصاعدی افزایش می‌یابد، درست مانند خود اینترنت.

اگر در قرن بیست‌ویکم صاحب یک کسب‌وکار هستید، داشتن یک وب‌سایت ضروری است. به‌هرحال، اکثریت قریب به‌اتفاق مشتریان بالقوه شما آنلاین هستند و احتمالاً از اینترنت برای یافتن مشاغل مشابه شما استفاده می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما وب‌سایت نداشته باشد، مشتریان بی‌شماری را از دست خواهید داد. کسب‌وکار شما می‌تواند برای ساعات بعد از 6 عصر تعطیل شود و کسی برای پاسخگویی به تماس‌ها دربارهٔ کسب‌وکار شما در آن بازه نباشد. درحالی‌که وب‌سایت شما می‌تواند 24 ساعت شبانه‌روز و 365 روز سال را فعال بماند و کسب‌وکار شما را تبلیغ کند و خدمات شما را به مشتریان بالقوه شما معرفی کند.

متقاعد نشدید؟ ما در این مقاله چند مورد از بزرگ‌ترین مزایایی را که کسب‌وکار شما می‌تواند حتی از یک وب‌سایت ساده دریافت کند را جمع‌آوری کرده‌ایم.

دلایل اصلی داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکار خود

1.     یک وب‌سایت شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد

84 درصد از مصرف‌کنندگان امروزی فکر می‌کنند که یک وب‌سایت نسبت به شرکت‌هایی که فقط حساب کاربردی در سوشال مدیا دارند، کسب‌وکار شما را معتبرتر می‌کند. وب‌سایت شما همچنین مکان مناسبی است برای نشان دادن هرگونه گواهی یا جایزه حرفه‌ای که کسب‌وکار شما به دست آورده است. فراتر از آن، داشتن وب‌سایت شخصی به شما امکان می‌دهد یک آدرس ایمیل با نام تجاری خود (به‌عنوان‌مثال yourname@yoursite.com) ایجاد کنید که سطحی از حرفه‌ای بودن را به تمام مکاتبات شما اضافه می‌کند، به‌خصوص اگر تاکنون از ایمیل شخصی برای کارهای بیزینسی خود استفاده می‌کردید.

2.     وب‌سایت شما می‌تواند مشتریان جدید از طریق گوگل جذب کند

ممکن است از اندازه فعلی کسب‌وکار خود راضی باشید اما هر شرکتی میزان گردش مالی مشتری را تجربه می‌کند. برای تشویق به موفقیت مستمر، باید مشتریان جدیدی جذب کنید و یکی از بهترین راه‌ها این است که خود را در گوگل قابل مشاهده کنید. یک وب‌سایت به‌خوبی بهینه شده می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا برای انواع جستجوی عبارات درزمینهٔ کسب‌وکارتان، رتبه خوبی به دست آورید و جریان ثابتی از مشتریان جدید را جذب کنید. چندین ابزار رایگان سئو وجود دارد که بهینه‌سازی سایت شما را بدون اینکه آموزشی از قبل داشته باشید آسان می‌کند.

3.     شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به‌وضوح به نمایش بگذارید.

شما می‌توانید با نمایش عکس‌های باکیفیت در وب‌سایت خود، به مشتریان بالقوه نشان دهید که وقتی با شما کار می‌کنند چه چیزی به دست خواهند آورد. برای مثال به نحوه انجام این توسط یک رستوران بریتانیایی در شکل زیر توجه کنید:

همچنین می‌توانید از تصاویر برجسته و سه‌بعدی در طراحی وب‌سایت خود استفاده کنید تا به مشتریان حسی شبیه حالتی که به‌طور واقعی وارد فضای فیزیکی محل کسب‌وکار شما می‌شوند به آن‌ها دست پیدا می‌کند. این به‌ویژه در حالتی به‌خوبی کار می‌کند که برند شما با حس موقعیت مکانی شما گره خورده باشد، مانند شکل زیر از یک رستوران کانادایی که در این مورد بسیار خوب عمل کرده‌اند:

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که اطلاعات مهمی را در مورد محصولات و خدمات خود در وب‌سایت خود منتشر کنید تا مطمئن شوید که مشتریان مناسب را جذب می‌کنید. برای مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، ممکن است بخواهید مواردی را در منوی خود مشخص کنید که فاقد گلوتن هستند تا افرادی که دچار بیماری سلیاک هستند یا شرایط دیگری که وجود گلوتن برایشان خطرناک است بدانند که با خیال راحت می‌توانند در رستوران آن‌ها غذا بخورند.

4.     یک وب‌سایت می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا با شما تماس بگیرند

یک وب‌سایت مکان مناسب برای در دسترس قرار دادن اطلاعات تماس شما در دسترس مشتریان بالقوه است. شما حتی می‌توانید اطلاعات تماس خود را در هدر یا پاورقی منتشر کنید تا در هر صفحه از وب‌سایت شما ظاهر شوند. برای مثال، در شکل زیر یک زنجیره کوچک از کافه‌های بازی رومیزی، شماره تماس همه شعبه‌های خود را در فوتر وب‌سایت خود قرار داده است:

همچنین سازندگان وب‌سایت‌های مدرن ایجاد یک فرم تماس را آسان کرده‌اند که حتی می‌تواند ایمیل تجاری شما را از ایمیل‌های اسپم محافظت کند.

5.     می‌توانید از Google Maps در وب‌سایت خود استفاده کنید تا مشتریان شما به‌راحتی موقعیت مکانی شما را پیدا کنند

یک وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که نقشه‌ها را به‌طور مستقیم در محتوای خود به کار ببرید. در برخی موارد، کسب‌وکارها نقشه را در صفحه اصلی وب‌سایت خود قرار می‌دهند. وجود یک نقشه جاسازی شده در وب‌سایت،‌ یافتن کسب‌وکار شما را برای افرادی که آشنایی زیادی به منطقه شما ندارند، آسان می‌کند. به‌خصوص زمانی که میزبان یک رویداد باشید،‌ این ویژگی عالی خواهد بود، زیرا در این حالت افرادی را از مناطقی به سمت کسب‌وکار خود جذب می‌کنید که در محدودهٔ کاری شما قرار ندارند.

6.     وب‌سایت شما جایگاه شما را در صنعت تثبیت می‌کند

اگر رقبای شما هنوز آنلاین نیستند، احتمالاً به‌زودی آنلاین خواهند شد. ابتدا با ساختن یک وب‌سایت باکیفیت بالا، خود را به‌عنوان پیشرو درزمینهٔ کاری خود معرفی کنید. اگر رقبای شما به‌صورت آنلاین فعالیت دارند، فرصت متفاوتی دارید. می‌توانید یک وب‌سایتی بسازید که کاملاً متفاوت از سایت‌های رقبای شما باشد و به مشتریان بالقوه نشان دهید که چه چیزی کسب‌وکار شما را متمایز می‌کند.

7.     ساخت و مدیریت یک وب‌سایت دیگر ترسناک نیست

سازندگان وب‌سایت مدرن، ایجاد یک سایت جذاب و سازگار با موبایل را برای شما به‌راحتی انجام می‌دهند، بدون اینکه شما نیازی داشته باشید که درزمینهٔ کد نویسی وب چیزی بلد باشید. به‌عبارت‌دیگر، ایجاد یک وب‌سایت کاربردی و زیبا هرگز ساده‌تر از الان نبوده است.

8.     یک وب‌سایت، موفقیت شما در درازمدت را تضمین می‌کند

در سال 2020، تقریباً 4.54 میلیارد نفر (59 درصد از جمعیت کل جهان) از اینترنت استفاده می‌کنند و روزبه‌روز تعداد بیشتری از مردم به شبکه اینترنت وصل می‌شوند. بدون وب‌سایت، کسب‌وکار شما برای این افراد نامرئی خواهد بود. البته با پیشرفت بیشتر تکنولوژی در عصر دیجیتال، کسب‌وکار شما برای همه نامرئی خواهد شد مگر اینکه برای ایجاد وب‌سایت خود هزینه بکنید؛ بنابراین، برای ماندن در این دنیای رقابتی و روبه رشد، کسب‌وکار شما باید آنلاین شود.

9.     وب‌سایت درآمد و بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

در عصر تحول دیجیتال، ایجاد یک وب‌سایت با ابزارهای رایگان مثل وردپرس، هزینه زیادی ندارد، اما درآمد بیشتری را برای شما فراهم می‌آورد. یک وب‌سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو، به شما این امکان را می‌دهد که دیدرس هزاران مشتری بالقوه قرار بگیرید بدون اینکه هزینه زیادی برای آن خرج دهید. وب‌سایت به شما کمک می‌کند که به مخاطبان هدف وسیعی برای تبلیغ و ترویج خدمات و محصولات خود داشته باشید. کیفیت و محتوای وب‌سایت همچنین در تصمیمات خرید و معاملات تجاری تأثیر می‌گذارد، صرف‌نظر از اینکه در کدام زمینه و صنعت فعالیت می‌کنید.

10.  یک وب‌سایت خوب می‌تواند در مقابل برندهای بزرگ در نتایج جستجو پیروز شود

آیا می‌دانید که داشتن یک وب‌سایت فرصت مناسبی برای مبارزه با غول‌های تجاری فعال درزمینهٔ کاری شما است؟ در هنگام طراحی وب‌سایت بهینه‌شده، باید بالاتر و در لحظه مناسب، در مکان مناسب قرار بگیرید. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی صحیح، ترافیک وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد و بر مسیر مشتری شما تأثیر می‌گذارد که معمولاً با تجزیه و تحلیل، فیدبک و بررسی شروع می‌شود که ما به آن سئو می‌گوییم. یکی از فرصت‌های زیاد برای تهدید صنعت این است که در فهرست نتایج جستجوی گوگل، نقشی پیشرو داشته باشید؛ بنابراین اگر به‌صورت آنلاین زیاد دیده نمی‌شوید، دلیلی برای خرید از شما در مقابل برندهای بزرگ به مشتری ارائه نمی‌دهید.

سخن پایانی

بنابراین، آیا من برای کسب‌وکار خود به یک وب‌سایت نیاز دارم؟

امیدوارم تا به الان متوجه شده باشید که سؤال این نیست که “ آیا من برای کسب‌وکار خود به وب‌سایت نیاز دارم”، بلکه سؤال اصلی این است که “ آیا می‌توانم در عصر دیجیتال برای کسب‌وکار خود وب‌سایت نداشته باشم؟” و پاسخ این سؤال منفی است اگر می‌خواهید در درازمدت به رشد خود ادامه دهید؛ وب‌سایت تجاری یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که هر شرکتی می‌تواند برای آینده خود انجام دهد. اگر برای شروع آماده هستید، توصیه‌ها و آموزش‌های ما در مورد ایجاد وب‌سایت یا آموزش کار با وردپرس که در سایت موجود است را بررسی کنید. همچنین، وردپرس محبوب‌ترین راه برای ساختن یک وب‌سایت است چرا که بیش از یک‌سوم از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. همچنین مقرون‌به‌صرفه است و برای کاربران غیر فنی قابل‌دسترس است که بخش بزرگی از این محبوبیت به خاطر این ویژگی است.

دریا بهرامی- نویسنده

2112
A
A