بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس

بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس
بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس
4 هفته پیش

آشنایی با بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از طراحان مبتدی نیاز به آن پیدا می‌کنند. افزونه مورد نظر شما باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد و بتوان به راحتی و با چند کلیک نتیجه دلخواه را ساخت. از طرفی سازگار با بودجه شما باشد تا بتوانید آن را تهیه کنید. با این حال کدام افزونه اسلایدر وردپرسی مناسب است؟ هنگام انتخاب افزونه، باید به چه نکاتی توجه کرد؟ آیا باید از همان ابتدا به سراغ افزونه‌های پولی رفت یا می‌توان کار را با افزونه‌های رایگان شروع کرد؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم تا شما بتوانید انتخاب بهتر و دقیق‌تری هنگام دانلود افزونه اسلایدر وردپرس داشته باشید.

 

افزونه اسلایدر وردپرس چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین افزونه اسلایدر وردپرس برویم، لازم است بدانیم که اصلا اسلایدر چیست. احتمالا در صفحه اصلی وبسایت‌های بزرگ مانند دیجی کالا، تصاویر متحرکی که در اندازه بزرگ در بالای سایت هستند را مشاهده کرده باشید. به این تصاویر اسلایدر گفته می‌شود که با جلوه‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند. با استفاده از افزونه اسلایدر حرفه‌ای وردپرس می‌توانید ظاهر سایت خود را زیباتر و جذابتر کنید. همچنین اطلاعات مهم را در قالب چند تصویر و متن همان ابتدای ورود کاربر به سایت نمایش دهید. بسیاری از طراحان سایت برای هر اسلایدر، یک لینک مجزا قرار می‌دهند تا با کلیک روی آن، کاربران وارد صفحات مختلف شوند.

در حال حاضر معمولا تمام وبسایت‌های معروف و حرفه‌ای حداقل یک مجموعه اسلایدر در صفحه نخست سایت دارند. با این حال می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب برای هر صفحه مهم یک اسلایدر در نظر گرفت. برای این کار لازم است تا با بهترین اسلایدر برای سایت وردپرسی آشنا باشید.

افزونه اسلایدر وردپرس چیست؟

چرا باید از افزونه های اسلایدر وردپرس استفاده کنیم؟

اگر به تازگی طراحی سایت را شروع کرده باشید احتمالا با اهمیت استفاده از اسلایدر آشنا نیستید. بنابراین لازم است به این موضوع بپردازیم که چرا استفاده از افزونه‌ های اسلایدر وردپرس تا این اندازه اهمیت دارد. المان‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس آن‌ها، یک سایت پرمخاطب می‌شود. رعایت هریک از این المان‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را به فضایی حرفه‌ای و پرکاربر تبدیل کنید. تجربه کاربری و رابط کاربری که به عنوان UX/UI شناخته می‌شوند، با وجود اسلایدرها بهبود پیدا می‌کنند. به این دلیل که می‌توان از فضای سایت استفاده بهتری کرد و در عین زیبایی، پیام لازم را به مخاطب رساند. همچنین با حفظ یکپارچگی سایت، می‌توان محتواهای مختلف و متنوعی را در یک قسمت نمایش داد.

به عنوان مثال پرفروش‌ترین کالاها، تخفیفات ویژه و دوره‌های آموزشی همگی می‌توانند در اسلایدر کنار هم قرار بگیرند. در عین حال، کاربر با گذراندن کمترین زمان ممکن می‌تواند با مشاهده اسلایدها تصمیم بگیرد که قصد دارد وارد کدام صفحه شود. برای مشاهده نتیجه نیز تفاوتی ندارد که از افزونه اسلایدر رایگان وردپرس استفاده می‌کنید یا به سراغ نسخه‌های پولی می‌روید.

به صورت کلی هدف استفاده از اسلایدر شامل موارد زیر می‌شود:

·        امکان استفاده از چند تصویر به طور همزمان

·        جلب توجه مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان

·        امکان نمایش دادن پیشنهادات مختلف

·        بهبود ظاهر سایت

·        حرفه‌ای به نظر رسیدن سایت

·        امکان نمایش نمونه کارهای خاص

 

معیارهای انتخاب بهترین افزونه اسلایدر وردپرس

هنگامی که قصد دانلود افزونه اسلایدر وردپرس را دارید، لازم است تا معیارها و ویژگی‌های خاصی را مورد نظر قرار دهید. این معیارها به خصوص برای افرادی که به تازگی قصد دارند تا از اسلایدرها در سایت خود استفاده کنند، ضروری است.

واکنش‌گرا بودن

واکنش‌گرا یا ریسپانسیو بودن اسلایدر از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در نظر بگیرید. از آن‌جایی که کاربران شما با گوشی موبایل، تبلت یا لپ تاپ به سایت دسترسی پیدا می‌کنند، اسلایدر باید با هرکدام از این دستگاه‌ها متناسب باشد. اگر اسلایدری که انتخاب می‌کنید با تغییر سایز صفحه یا هنگام ورود کاربر از گوشی تلفن همراه واکنش‌گرا نیست، نباید آن را انتخاب کنید. تجربه کاربری ضعیف باعث می‌شود تا به آهستگی مخاطبان شما کاهش پیدا کنند.

سرعت بارگذاری بالا

علاوه بر واکنش‌گرا بودن، عملکرد بالای اسلایدر در سرعت بارگذاری صفحه تاثیر می‌گذارد. در صورتی که بهینه‌سازی نشده باشد، سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را به شدت کاهش می‌دهد. این مساله به صورت کلی روی تجربه کاربری و در نهایت رتبه‌بندی سایت تاثیر منفی می‌گذارد. پس حتما باید افزونه‌هایی را انتخاب کنید که کدهای آن بهینه‌سازی شده باشند.

چرا باید از افزونه های اسلایدر وردپرس استفاده کنیم؟

سادگی در استفاده از افزونه

بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس نحوه کارکرد بسیار ساده‌ای دارند و همه افراد به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لازم است که افزونه‌هایی را انتخاب کنید که رابط کاربری ساده‌ای دارند به صورتی که حتی مبتدی‌ترین کاربران هم بتوانند با آن کار کنند.

سازگار با افزونه‌های دیگر

یک معیار مهم دیگری که هنگام انتخاب افزونه باید در نظر بگیرید، سازگاری آن با سایر افزونه‌ها و قالب‌ها است. در این صورت می‌توانید همزمان از چند افزونه مختلف استفاده کنید. اگر افزونه‌ای را انتخاب کنید که با افزونه‌های دیگر تداخل داشته باشد، سایت از لحاظ فنی به مشکل برخورد می‌کند.

امکان سفارشی‌سازی

از ویژگی‌های مهم بهترین افزونه اسلایدر وردپرس این است که می‌توان بر اساس نیازهای مخاطب آن را سفارشی‌سازی کرد. هر طراح سایت با استراتژي‌های خاص و مورد نظر خود می‌تواند به اسلایدر طراحی‌، انیمیشن و شکل ظاهری ویژه‌ای اضافه کند.

به‌روز‌رسانی مداوم

نباید فراموش کنیم که افزونه‌ای خوب است که به‌روزرسانی و پشتیبانی داشته باشد. اگر مشکلی در افزونه به وجود آمد، بتوان با مراجعه به پشتیبانی مشکل را برطرف کرد. همچنین با به‌روزرسانی‌های منظم، عملکرد و سازگاری آن بهبود پیدا کند.

 

آشنایی با بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس در سال 2024

حالا که به صورت کلی با افزونه های اسلایدر وردپرس و اهمیت استفاده از آن‌ها آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ معرفی بهترین افزونه‌ها در سال 2024 برویم. هرکدام از این افزونه یا پلاگین‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که بر اساس طراحی و نیاز وبسایت خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

 

افزونه MetaSlider

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس، MetaSlider است. این افزونه در عین سادگی و سهولت، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اسلایدرهای سایت خود را طراحی کنید. ابزارهای پیچیده و خاصی ندارد و با انتخاب تصاویر از گالری می‌توانید چند اسلایدر ساده و کاربردی بسازید.

لینک دانلود افزونه MetaSlider

علاوه بر این، می‌توانید قبل از انتشار اسلایدر، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید تا در صورت نیاز تغییرات را اعمال کنید. این افزونه وردپرسی با ووکامرس و ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری داشته و در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود. روشن است که نسخه پولی امکانات بیشتری دارد اما با نسخه رایگان نیز می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

افزونه MetaSlider

افزونه Slider Revolution

یکی دیگر از افزونه‌های محبوب و برتر 2024، Slider Revolution است. این اسلایدر ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد و به شما امکان می‌دهد تا بهترین اسلایدرها را با ابزارهای آن بسازید. این افزونه قابلیت‌های رایگان و پرمیومی دارد که هرکدام برای ساخت اسلایدرها مناسب هستند.

لینک دانلود افزونه Slider Revolution

امکان ساخت لایه‌های نامحدود و طراحی انیمیشنی اسلایدرها، نتیجه فوق العاده‌ای را فراهم می‌کند. این افزونه برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده و برای کار با آن نیاز به هیچ دانش برنامه‌نویسی نیست. علاوه بر همه این موارد، از انواع محتواها پشتیبانی می‌کند. هنگام دانلود افزونه اسلایدر وردپرس Slider Revolution‌ می‌توانید از قابلیت‌های گسترده آن بهره‌مند شوید.

افزونه Slider Revolution

افزونه Soliloquy

در لیست بهترین افزونه اسلایدر وردپرس، نام Soliloquy به چشم می‌خورد. این افزونه بیش از 100 قالب آماده داشته که با استفاده از آن‌ها، می‌توانیم اسلایدرهای حرفه‌ای تهیه کنیم. همچنین با پشتیبانی از کدهای HTML با افزونه‌های دیگر سازگاری دارد.

لینک دانلود افزونه Soliloquy

 Soliloquy روی دستگاه‌های مختلف ریسپانسیو بوده و سرعت بالایی در بارگذاری دارد. قابلیت Drag & Drop آن کار طراحی را ساده و کاربردی می‌کند. همچنین اسلایدرهای ساخته شده برای موتورهای جستجو بهینه شده‌اند.

افزونه Soliloquy

افزونه LayerSlider

اگر به دنبال یک افزونه اسلایدر حرفه‌ای وردپرس باشید، Layer Slider گزینه بسیار مطلوبی محسوب می‌شود. این افزونه پولی بوده اما امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها کافی است ایده ساخت یک اسلایدر به ذهن شما برسد، این افزونه همه ابزارها و ویژگی‌های موردنظر را برای اجرای آن در دست دارد.

لینک دانلود افزونه LayerSlider

علاوه بر اسلایدر، می‌توانید صفحات فرود یا بلوک‌های مختلف را با این افزونه طراحی کنید. با در اختیار داشتن قالب‌های از پیش تعریف شده، می‌توان اسلایدرهای متنوع و انیمیشنی طراحی کرد. از ویژگی‌های مهم LayerSlider این است که طراحی واکنش‌گرا داشته و برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

افزونه LayerSlider

افزونه Crelly Slider

افزونه اسلایدر رایگان وردپرس Crelly Slider رابط کاربری ساده و راحتی دارد تا افراد مبتدی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. این افزونه در عین اینکه رایگان بوده، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این افزونه، تصاویر و ویدیوهای دلخواه خود را به اسلایدر اضافه کنید.

لینک دانلود افزونه Crelly Slider

همچنین قابلیت کشیدن و رها کردن این فرصت را فراهم می‌کند تا بدون اطلاعات و دانش کدنویسی اسلایدر را طراحی کنید. این افزونه، اسلایدرهایی واکنش‌گرا برای شما می‌سازد که در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف به خوبی نمایش داده می‌شوند. از طرفی این افزونه منبع باز بوده و اگر مهارت کدنویسی داشته باشید، می‌توانید تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کنید. پنل مدیریت آن بسیار کاربرپسند و راحت است و با کمترین مشکل می‌توانید با آن کار کنید.

افزونه Crelly Slider

افزونه Smart Slider 3

اگر به دنبال دانلود افزونه اسلایدر وردپرس باشید احتمالا نام Smart Slider 3 به گوشتان خورده باشد. این افزونه یک ابزار بسیار قوی برای ساخت اسلایدرهای واکنش‌گرا است. شما می‌توانید با کمترین دانش برنامه‌نویسی اقدام به ساخت اسلایدر با این افزونه کنید. 

لینک دانلود افزونه Smart Slider 3

به دلیل داشتن یک کتابخانه بزرگ، امکان انتخاب تصاویر و قالب‌های زیادی برای کاربر فراهم است. همچنین امکان انیمیشن‌سازی و لایه لایه کردن اسلایدر به راحتی فراهم است. هر تغییری اعمال کنید به سرعت قابل مشاهده بوده تا بتوانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

افزونه Smart Slider 3

افزونه Royal Slider

Royal Slider‌ یک افزونه اسلایدر حرفه‌ای وردپرس است که امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این اسلایدر می‌توانید تصاویر و ویدئوها را از نقاط مختلف حتی از شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری و استفاده کنید.

لینک دانلود افزونه Royal Slider

 افزونه رویال اسلایدر هم نسخه رایگان و هم پولی دارد، اما نسخه رایگان آن نیز امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. مزیت آن این است که روی سرعت بالا و عملکرد خوب اسلایدر تمرکز شده و فرقی نمی‌کند با چه دستگاهی وارد سایت شوید، همیشه ریسپانسیو است.

افزونه Royal Slider

افزونه Slide Anything

برای ساخت افزونه‌های واکنش‌گرا، Slide Anything یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌شود که در عین سادگی، عملکرد زیادی دارد. برای ساخت اسلایدر با این افزونه می‌توانید از محتواهای مختلف از جمله ویدیو، عکس، متن و کدها استفاده کنید. Slide Anything یکی از افزونه های اسلایدر وردپرس محبوب بوده که قابلیت‌های متنوعی از جمله بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی، چرخش از زاویه‌های مختلف و محو شدن را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از هریک از این قابلیت‌ها در صورت نیاز برای ساخت اسلایدر استفاده کنید.

لینک دانلود افزونه Slide Anything

افزونه Hero Slider

افزونه Hero Slider مناسب افرادی است که هیچ دانش برنامه‌نویسی ندارند. قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) باعث می‌شود تا بدون نیاز به کدنویسی بتوانید تصاویر و متن دلخواه خود را روی اسلایدر قرار دهید.

لینک دانلود افزونه Hero Slider

 این افزونه با ووکامرس سازگاری داشته و به راحتی می‌توانید از آن در فروشگاه استفاده کنید. آپشن‌های مختلف این اسلایدر به شما این امکان را می‌دهد تا اسلایدرهایی با لایه‌های متنوع تهیه کنید. همچنین اگر نیاز دارید، با اضافه کردن ویدئو‌های کوتاه، اسلایدر خود را جذاب‌تر کنید.

 

افزونه Slider by 10web

Slider by 10web یک افزونه اسلایدر رایگان وردپرس بوده که نسخه رایگان و پولی آن در دسترس است. این اسلایدر از کدهای CSS پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر دستوری را با این زبان وارد آن کنید. به علاوه کار با افزونه ساده بوده و امکان اضافه کردن موزیک، تصویر یا واترمارک فراهم است. تجربه کاربری افزونه بسیار خوب و راحت بوده و بر اساس نیز می‌توان آن را سفارشی‌سازی کرد. همچنین بدون محدودیت می‌توانید اسلایدرهای مختلفی بسازید که همگی واکنش‌گرا هستند.

افزونه Slider by 10web

افزونه‌ های اسلایدر رایگان بهتر است یا پولی؟

هنگام انتخاب بهترین اسلایدر برای سایت وردپرسی این سوال مطرح می‌شود که آیا نسخه‌های رایگان امکانات لازم را دارند یا حتما باید به سراغ نسخه‌های پولی بروید. در پاسخ باید گفت که بعضی از افزونه‌ها هم قابلیت‌های رایگان و هم قابلیت‌های پولی دارند. با این حال، بعضی از آن‌ها تنها نسخه پولی دارند که شاید پرداخت هزینه آن، برای بسیاری از افراد سنگین باشد. افزونه‌های رایگان امکانات مختلفی دارند که برای ساخت یک اسلایدر کافی است اما شاید چندان ویژگی‌های پیشرفته و پیچیده نداشته باشند. معمولا این افزونه‌ها امکان ساخت اسلایدر‌های ساده اما ریسپانسیو را فراهم می‌کننند. از طرفی به دلیل رایگان بودن، انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

در مقابل افزونه‌های پولی دامنه گسترده‌تری از امکانات را برای شما فراهم می‌کنند. امکان ساخت انیمیشن‌های پیچیده، تنظیمات سفارشی و امکان اضافه کردن محتواهای چند رسانه‌ای تنها بخشی از ویژگی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. افزونه‌های پولی پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های بسیار خوبی دارند و تجربه کاربری منحصر به فردی فراهم می‌کنند. در نهایت اینکه بین اسلایدرهای رایگان یا پولی کدام را انتخاب کنید، به بودجه و نیاز شما بستگی دارد. اگر وبسایتی که طراحی می‌کنید، بودجه کافی دارد بهتر است به سراغ افزونه‌های پولی بروید تا در صورت بروز مشکل، پشتیبانی آن را به سرعت حل و فصل کند. با این حال اگر هنوز در انتخاب و خرید مطمئن نیستید، می‌توانید از نسخه رایگان آن‌ها استفاده کنید و در صورت رضایت به سراغ نسخه‌های پولی بروید.

 

نکات مهم هنگام استفاده از افزونه های اسلایدر وردپرس

برخی نکات هستند که هنگام استفاده از افزونه های اسلایدر وردپرس باید آن‌ها را رعایت کنید. این مساله باعث می‌شود تا نتیجه نهایی مطلوب‌تر و بهینه‌تر شود:

ساخت اسلایدر‌های سنگین: در صورتی که هاست و دامنه قوی ندارید به هیچ عنوان به سراغ ساخت اسلایدرهای سنگین با قابلیت‌های انیمیشنی نروید. این کار باعث می‌شود که سرعت بارگذاری سایت به شدت کاهش پیدا کند.

 تضاد در رنگ و تصویر: حتما هنگام طراحی اسلایدر به این نکته توجه کنید که متن و تصویر با هم تضاد رنگی داشته باشند. در این صورت متن به خوبی خوانده می‌شود. از طرفی بهتر است از تصاویر پیچیده با پس‌زمینه‌های شلوغ نیز استفاده نکنید.

اندازه مناسب: با اینکه افزونه‌های اسلایدر وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر سایز و اندازه‌ای اسلایدر بسازید اما بهتر است نکات استاندارد را رعایت کنید. طراحی اسلایدرهای بسیار بزرگ زیبایی سایت را از بین می‌برد.

 تصاویر با کیفیت: هنگام طراحی اسلایدر حتما به سراغ تصاویر باکیفیت بروید. استفاده از تصاویر بی‌کیفیت که پیکسل‌های آن مشاهده می‌شود، به شدت روی زیبایی و خوانایی اسلایدر تاثیر منفی می‌گذارد.

 

کدام افزونه برای سایت من مناسب است؟

انتخاب بین افزونه های اسلایدر وردپرس کار سختی است زیرا باید به ویژگی‌های مختلفی توجه کنید. با این حال برای اینکه بدانید کدام افزونه برای سایت شما مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ گزینه‌های رایگان بروید. در این صورت می‌توانید بدون پرداخت هزینه با گزینه‌های مختلف آشنا شوید. با این حال بهترین افزونه اسلایدر وردپرس برای شما همان افزونه‌ای است که نه تنها با بودجه شما متناسب است بلکه می‌توانید با آن به سادگی کار کنید. عدم نیاز به دانش سطح بالا و رابط کاربری ساده چیزی است که بیشتر طراحان سایت از یک افزونه انتظار دارند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله درباره بهترین افزونه های اسلایدر وردپرس صحبت کردیم. هرکدام از افزونه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین نمی‌توان تنها یک مورد را به عنوان بهترین انتخاب کرد؛ بلکه لازم است تا هر طراح با توجه به استراتژي‌های طراحی خود، به سراغ گزینه مطلوب برود. در صورتی که یک افزونه نتوانست انتظارات شما را برآورده کند، به راحتی به سراغ افزونه بعدی می‌روید.

سوالات متداول

آیا استفاده از افزونه‌ های اسلایدر وردپرس روی سرعت بارگذاری تاثیر منفی می‌گذارد؟

کاملا بستگی به افزونه انتخابی شما دارد. در صورتی که افزونه بهینه‌سازی نشده باشد، با استفاده از آن روی سایت، سرعت بارگذاری به شدت کاهش پیدا می‌کند. با این حال اگر از افزونه‌های بهینه‌شده استفاده کرده باشید، عملکرد وبسایت به هیچ عنوان کاهش پیدا نمی‌کند.

آیا می‌توان با استفاده از افزونه‌ها، اسلایدرهای انیمیشنی ساخت؟

بله بعضی از افزونه‌های اسلایدرساز هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان اسلایدرهای انیمیشنی ساخت. بعضی از آن‌ها برای کار نیاز به دانش برنامه نویسی نیز ندارند.

چگونه می‌توانیم مطلع شویم که افزونه اسلایدر وردپرسی با دیگر افزونه‌ها سازگار است؟

اگر به سراغ افزونه‌های به‌روزرسانی شده رفته باشید، می‌توانید با اطمینان از سازگاری آن‌ها با هم، روی سایت بارگذاری کنید.

آیا می‌توان از افزونه‌ها برای ساخت اسلایدرهای چند زبانه استفاده کرد؟

بله بعضی از افزونه‌ها از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و در صورتی که سایت شما چند زبانه است، می‌توانید با استفاده از آن‌ها؛ اسلایدر مناسب را بسازید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

4349
A
A