Bard، رقیب تازه گوگل برای ChatGPT مایکروسافت

Bard، رقیب تازه گوگل برای ChatGPT مایکروسافت
Bard، رقیب تازه گوگل برای ChatGPT مایکروسافت
9 ماه پیش

گوگل به آسانی به مایکروسافت یا هر کس دیگهای اجازه نخواهد داد که در یک تکنولوژی بدون رقابت پیروز شود. گوگل اعلام کرد که یک چت بات جدید با نام Bard در هفته‌های آینده عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد Bard رقیب تازه‌ای برای ربات پر طرف‌دار هوش مصنوعی ChatGPT که توسط استارت‌آپ OpenAI با بودجه مایکروسافت توسعه یافته است خواهد بود.

ساندار پینچای، مدیرعامل گوگل، در یک پست بلاگی نوشت که Bard درحال آزمایش‌های نهایی برای توسعه به وسعت جهان است. این مدل ربات از یک نسخه کوچک‌تر هوش مصنوعی قدرتمند به نام LaMDA استفاده می‌کند که اولین بار گوگل در ماه می 2021 آن را معرفی کرد که فناوری مشابه با ChatGPT دارد.

گوگل و OpenAI هر دو در حال ساخت ربات‌های خود بر روی نرم افزارهای تولید متن هستند که در عین پویا بودن از قدرت پاسخگویی بسیار بالایی برخوردار هستند. این ربات‌ها برای سؤالاتی که پاسخ قاطعی برای آن‌ها وجود ندارند پاسخ پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال اگر سؤالی مانند یا یادگیری یادگیری پیانو آسان‌تر است یا گیتار؟" از این ربات‌ها بپرسید می‌توانید پاسخی مانند "برخی می‌گویند که یادگیری پیانو آسان‌تر است، زیرا حرکات انگشت و دست طبیعی‌تر است ... برخی دیگر می‌گویند که یادگیری آکورد روی گیتار آسان‌تر است." دریافت کنید. همچنین گوگل گفت این فناوری را از طریق API نیز در دسترس قرار خواهد داد.

مایکروسافت که اخیراً حدود 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، فردا یک رویداد رسانه‌ای مرتبط با کار خود با خالق ChatGPT برگزار می‌کند که گمان می‌رود به ویژگی‌های جدید موتور جستجوی رتبه دوم این شرکت یعنی Bing مربوط می‌شود. سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اندکی پس از اعلام گوگل، عکسی از خود با ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، توییت کرد.

ChatGPT که نوامبر گذشته توسط OpenAI راه‌اندازی شد، به یک هوش مصنوعی حرفه‌ای تبدیل شده است. توانایی آن در پاسخ به سؤالات پیچیده با انسجام و وضوح انسانی، باعث شد بسیاری از کاربران رویای انقلابی در آموزش، تجارت و زندگی روزمره را در سر بپرورانند. ChatGPT بر روی GPT ساخته شده است، یک مدل هوش مصنوعی که به عنوان یک ترانسفورماتور شناخته می‌شود که برای اولین بار در گوگل اختراع شد و رشته‌ای از متن را می‌گیرد و اتفاقات بعدی را پیش بینی می‌کند.

پیچای نوشت: ما شش سال پیش شرکت را در زمینه هوش مصنوعی تغییر دادیم. از آن زمان ما به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در سراسر جهان ادامه داده‌ایم. او هم بخش تحقیقات هوش مصنوعی گوگل و هم کار در DeepMind، استارت آپ هوش مصنوعی مستقر در بریتانیا را که گوگل در سال 2014 خریداری کرد، شرح داد.

دریا بهرامی- نویسنده

886
A
A