همه چیز درباره سرور مجازی ابری

همه چیز درباره سرور مجازی ابری
همه چیز درباره سرور مجازی ابری
4 ماه پیش

به طور معمول به ویژه در این روز های کرونایی بیشتر کسب و کار ها برای پیشرفت از سرویس هایی نظیر ایمیل، سایت برای آغاز فعالیت خود و یا توسعه آن استفاده می نمایند. در این میان یکی از میزبانی ها که می شود گفت به وسیله بیشتر وب سایت ها استفاده می شود میزبانی اشتراکی می باشد. ولیکن ممکن است در این بین میزبانی اشتراکی و یا هاست اشتراکی نتواند  به درستی پاسخگویی نیاز های وب سایت باشد. در این صورت پیشنهادی که آذر آنلاین می تواند به شما بکند تهیه سرور مجازی ابری می باشد؛ که در این صورت خواهید توانست بر فضای میزبانی خود نظارت و کنترل داشته باشید. با برخورداری از سرور مجازی وب سایت شما به سرعت بارگذاری و بالا خواهد آمد این موضوع حتی در زمان های ترافیک بالا نیز صدق خواهد کرد. در ادامه با ما در این مطلب از آذر آنلاین همراه باشید تا در رابطه با ((همه چیز درباره سرور مجازی ابری)) گفتگو نماییم.

سرور ابری چیست؟

Cloud Server در اصل می توان بیان کرد که سرور اختصاصی مجازی می باشد؛ که بر روی زیر ساخت ابری پیاده می شوند. اما در فضای رایانش ابری عرضه می گردد. از بهترین قابلیت سرور ابری این است که شما به هر میزان که از منابع و... استفاده کرده باشید هزینه آن را بر عهده شما خواهد بود. همچین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که زمانی که وب سایت با ترافیک بسیاری روبرو گردد. در این صورت ظرفیت اضافه ای به وب سایت اختصاص داده خواهد شد و تا هنگامی که نیاز وب سایت برطرف گردد فعال بوده و بعد از پایین آمدن ترافیک سرویس به حالت عادی خود خواهد برگشت. توجه کنید که شما فقط برای این ظرفیت اضافه و مدت زمان استفاده شده هزینه ی پرداخت خواهید کرد. سرور های ابری پایداری بالاتری در مقایسه با سرور های سنتی دارند و مزیت های بی شمار آن سبب محبوبیت آن شده است.

سرور مجازی ابری

نکات مهم به هنگام راه اندازی و انتخاب سرور ابری

  • پیش از اجرا و انتخاب سرور ابری بایست تمام جوانب کسب و کار خود را وارسی کنید.
  • فهرستی از نرم افزار و سخت افزار های مورد نیاز که بایست در اختیارتان قرار گیرد را آماده کنید.
  • پیش از اجرا و انتخاب سرور ابری سرویس دهنده انتخابی را به دقت وارسی و تحلیل کنید.
  • با یک فرد کاربلد گفتگو نمایید و از او در انتخاب سرور ابری کمک بخواهید.

سرور مجازی ابری

سرور مجازی ابری چیست؟

VPS یک شیوه مقرون به صرفه برای کسب و کار های نوپا و کم حجم می باشد. چرا از انعطاف پذیری و عملکرد بهتر و بیشتری در مقایسه با سرور اشتراکی داشته و همچنین هزینه مناسب تری نیز دارد. هر سرور مجازی دارای منابع مشخصی می باشد که مختص به خودش می باشد در نتیجه دیگر نرم افزار و یا VPS حق استفاده از آن را ندارند. در رابطه با سرور مجازی ابری همانگونه که اشاره نمودیم بر روی بستر ابری ارائه می گردد. این سرور از تعدادی سرور به شیوه خوشه ای استفاده نموده که در اصطلاح با نام سرور ابری شناخته می شود.

نکته

مهم ترین وجه تمایزی که می توان میان میزبانی اشتراکی و VPS نام برد نحوه به اشتراک گذاشتن منابع سرور می باشد. اگر بخواهیم در رابطه با میزبانی VPS از نگاه کاربر  مطالبی را بیان نماییم. در وهله اول عملکرد تضمینی آن می باشد؛ چرا که شما منابع اختصاصی در اختیار دارید. در وهله دوم امنیت بالا و بهتر وب سایت می باشد، زیرا در یک محیط ایزوله قرار  گرفته به این صورت که اگر برای دیگر سرویس های مشکلی به وجود آمد به هیچ عنوان بر روی سرویس شما اثر نخواهد گذاشت. همچنین شما به ریشه و سیستم عامل سرور دسترسی خواهید داشت.

سرور مجازی ابری

کلام پایانی

از مهم ترین مزیت های سرور اختصاصی ابری می توان به موارد نظیر هزینه مناسب، راه اندازی سریع سرور و همچنین در سرور مجازی ابری به تمامی نرم افزار ها و فایل ها دسترسی دارید. تهیه سرور مجازی بر روی سرعت عملکرد و کیفیت  سایت شما تأثیر خواهید داشت. اگر شما به سرعت زیاد تر و یا با مشکلاتی همچون کمبود منابع و افزایش اقدامات امنیتی روبرو هستید در این صورت سرور مجازی ابری برای شما بهترین گزینه خواهد بود. امیدواریم مطلب همه چیز درباره سرور مجازی ابری برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با تغییر پسورد سرور مجازی

Web Admin- مدیر صفحات

2237
A
A