چگونه یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنیم؟

چگونه یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنیم؟
چگونه یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنیم؟
9 ماه پیش

وجود ارائه دهندگان زیاد  سبب شده است که شما با دردسر های بسیاری  در زمان انتخاب شرکت هاستینگ مواجه باشید. به ویژه همه ی آن ها رویه  یکسانی برای تبلیغات و اطلاعات تقریباً مشابهی را در اختیار شما قرار خواهد داد در نتیجه شما را بیشتر دچار سردرگمی خواهد نمود. حتی اگر شما بخواهید در اینترنت جستجو کنید باز به نتیجه دلخواه نخواهید و پی خواهید برد که انتخاب هاست به سهولت و سادگی امکان پذیر نخواهد بود. پیش از آنکه شما به خرید اقدام کنید بایست چه اطلاعاتی در اختیار داشته باشد؟ شما بایست با کارایی و عملکرد شرکت هاستینگ اطلاعاتی بدست آورید.  لازمه داشتن یک رابطه صادقانه داشتن همین اطلاعات می باشد. نمی توان صرفاً با تعرفه ی که برای هاست در نظر گرفته می شود معیاری بر کیفیت شرکت هاستینگ دانست. چرا که برای مثال بایست بدانید چه خدماتی که در اختیارتان قرار می دهد. شاید بیشتر از نیاز شما می باشد و شما هزینه ای اضافی پرداخت می نمایید. در زیر در این مقاله از آذرآنلاین چگونه یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنیم؟ را مورد بحث قرار خواهیم داد.

هاست

انتخاب یک ارائه دهنده معتبر

لازمه انتخاب یک ارائه دهنده معتبر جواب به یکسری از سوالات می باشد در ادامه برخی از آنها را برای شما مطرح خواهیم نمود.

سرور های ارائه دهنده هاست در کجا قرار دارد؟

هر شرکتی سرور های متعدد خود را در نقاط مختلف جهان توزیع نموده اند که بر طبق قرارداد های آن را در اختیار قرار دارد. ولیکن شاید از خود بپرسید این مسئله به شما چه ارتباطی دارد. ولیکن اگر بدانید که نزدیک بودن سرور سبب افزایش راندمان و سرعت وب سایت خواهد شد. ولیکن بایست بدانید که در صورتی این موضوع صادق است که قدرت سرور ها یکسان باشد تا مسافت را در نظر بگیریم. جهت خرید سرور می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

 ارائه دهنده هاست

چه نوع سرور هایی باچه آپتایمی به وسیله ارائه دهنده هاست ارائه می گردد؟

مورد بعد قدرت سرور و اتصالات شبکه پایدار می باشد که بایست نسبت به پایداری آن مطمئن شوید. اگر شرکت ارائه دهنده انتخابی شما آپتایم کمتر از 99.5 درصد داشته باشد به درد شما نخواهد  خورد. آپ تایم سرویس بایست بالایی 99.9 درصد باشد در این صورت سایت شما از وضعیت خوبی خواهد بود.  همچنین بایست بدانید که آپتایم بالا سبب افزایش بازدید بازدید و همچنین بر روی سئو سایت نیز تأثیر دارد.

آیا قابلیت توسعه سرویس وجود دارد؟

چنانچه که شما در آغاز راه خود باشید  این امر واضح است که منابع زیادی از سرور را مصرف نخواهید کرد. در نتیجه ممکن است که در ابتدا انتخاب شما درست باشد اما شما نخواهید دانست که در ادامه راه به چه میزان منابع نیاز دارید و به احتمال بسیار با توسعه کار خود به ارتقاء میزبانی خود نیاز خواهید داشت. چرا که با نیاز های جدیدی روبرو خواهید شد.

 

آیا گواهینامه SSL به وسیله ارائه دهنده هاست داده می شود؟

چنانچه که وب سایت شما اطلاعات مهم نظیر مشخصات فردی، حسب بانکی و .... برخوردار می باشد. بدون شک به یک گواهینامه SSl نیاز دارد در نتیجه بایست در زمان انتخاب شرت هاستینگ به این مورد نیاز دارد. همچنین بایست بدانید که این امکان وجود دارد که این گواهینامه را می توان از شرکت دیگری تهیه نمود. ولیکن برای عملکرد و سازگاری بهتر توصیه می کنیم که از شرکت ارائه دهنده هاست آن را تهیه کنید.

هاست

آیا شرکت ارائه دهنده هاست قابلیت اضافه نمودن تعدادی Add-On Domains را می دهد؟

در اغلب موارد مشاهده نمودیم که توسط مدیران وب سایت تعدادی دامنه برای کسب و کار خود ایجاد نموده اند. در نتیجه بایست یک هاستی را انتخاب نمود که امکان میزبانی همه ی دامنه ها را به وسیله آن میزبانی نمود. از شرکت مورد نظر اطلاعات مورد نیاز در رابطه با ادان دامین کسب کنید و سپس بر اساس تعداد دامین ها نوع هاست خود را تعیین نمایید. قبل از این کار بهتر است بدانید که آیا این نوع هاست به وسیله شرکت ارائه دهنده ارائه می گردد. 

نکته

بهتر است سابقه خرابی سرور ها را وارسی نمایید و مهم ترین دلایل آن چه بوده است. ولیکن این امر طبیعی است که در برخی از موارد و به ندرت Downtime برای آن اتفاق می افتد.

کلام پایانی

در مطلب بالا نکاتی که به شما در انتخاب یک ارائه دهنده معتبر کمک خواهد نمود را بیان نمودیم. توجه به موارد بالا در انتخاب درست یک ارائه دهنده هاست به شما کمک خواهد نمود.

 

Web Admin- مدیر صفحات

687
A
A