طریقه اتصال دامنه به هاست

طریقه اتصال دامنه به هاست
طریقه اتصال دامنه به هاست
9 ماه پیش

در دنیای امروز یکی از رموز موفقیت برای کسب و کار‌ها راه اندازی یک وب سایت است، برای این امر باید اطلاعات خوبی در رابطه با دامنه ‌هاست و طریقه اتصال دامنه به هاست بدانید. برای ورود به شبکه جهانی اینترنت نیاز به رعایت دستور العمل‌های خاصی است، در این مقاله یکی از ابتدایی‌ترین اصول موجود و در عین حال بسیار مهم یعنی طریقه اتصال دامنه به هاست را تشریح خواهیم کرد. شاید در ابتدا راه اندازی وب سایت کار پیچیده‌ای باشد، اما در صورت کسب اطلاعات کافی در این زمینه مدیریت صفحه امری روان و راحت خواهد بود، از شما کاربر گرامی دعوت می کنیم تا در ادامه مطلب همراه ما شوید.

منظور از دامنه چیست؟

دامنه در مباحث مختلفی وجود داشته که هر کدام تعریفی مجزا را از دامنه ارائه می‌کنند. در مبحث ریاضی دامنه به مجموعه‌ای از اعداد اطلاق می‌شود که تابع بر روی آن‌ها اعمال خواهد شد. در سیستم شبکه کامپیوتری نیز دامنه یک سری از صفحات هستند که به واسطه هاست بر روی اینترنت بارگذاری خواهند شد. به زبان ساده دامنه نامی است که برای وب سایت انتخاب شده است، نامی که در اثر قرار گیری حروف در کنار هم تشکیل شده‌اند. کاربران به راحتی با تایپ و جست و جو این حروف به وب سایت دسترسی پیدا خواهند کرد.

هاست چیست؟

تصور کنید یک سمینار بزرگ در حال برگذاری است، تنها افراد خاصی قادر به ورود به این مجلس هستند، کارت‌های دعوت خاصی از سمت افراد مختلف طراحی شده‌اند، هر کسی که دارای این کارت دعوت باشد، مجاز به شرکت در سمینار خواهد بود. در کارت دعوت اطلاعات افراد و ویژگی‌های ایشان درج شده و مانند یک کلید قفل گشا عمل میکند. در شبکه جهانی نیز شاهد چنین الگویی هستیم. برای ورود دامنه یا وب سایت‌ها نیازمند کارت دعوتی تحت عنوان هاست هستیم. هاست و یا میزبان صفحه‌ای است که به وب سایت‌های مختلف این امکان را می‌دهد تا به راحتی به شبکه دسترسی پیدا کنند و صفحه بارگذاری شود.

دامنه

طریقه اتصال دامنه به هاست

برای این‌که وب سایت بتواند به راحتی بر روی شبکه بارگذاری شود، لازم بوده تا به هاست متصل شود. سی پنل و یا cpanel/WHM بستری بوده که به واسطه‌ی آن می توان دامنه را به هاست متصل کرد. روند کار چندان پیچیده نمی‌باشد، تنها باید یک مسیر را با دقت بدون هیچ اشتباهی انجام دهید. ابتدا وارد مدیریت WHM شوید و مسیر زیر را دنبال کنید.
1. WHM
2. HOME
3. Server Configuration
4. Basic WebHost Manager Setup
برای ثبت رکورد A و یا AAAA نیز می‌توانید مسیر دیگری را دنبال کنید، که به شرح زیر است.
در کنار نوار نام سرور آیتم پیکر بندی رکورد وجود داشته که با انتخاب آن توسط شما سرچ DNS محقق می‌شود. در ادمه لازم به اعمال تغییری جهت به روز رسانی آدرس IP خواهد بود.
در صورتی که وب سایت شما دارنده‌ی Vps با cpanel است، برای اتصال دامنه به هاست لازم است چندین مرحله مجددا طی شود؛
1. وارد WHM شده و به راحتی یک حساب جدید برای وب سایت خود ایجاد کنید. نام دامنه را با دقت وارد کنید و هیچ اشتباهی در این مرحله نباید رخ بدهد.
2. جایی که وب سایت را از ایشان خریداری کرده‌اید به عنوان ثبت کننده نام دامنه شناخته می‌شود. به این آیتم ورود کرده و نام سرور را اتخاب کنید. حداقل 2 سرور باید انتخاب شود. در این مرحله لازم بوده تا NS1 و NS2 را به IP VPS متصل کنید.
3. تمام کار‌هایی که برای اتصال لازم بود انجام شده است، برای رسیدن به مرحله نهایی لازم است ساعاتی صبوری کنید تتا سرور‌ها در سطح بین المللی خوانده شوند.

کلام پایانی

یکی از متداول ترین روش‌ها برای موفقیت در حرفه‌ای راه اندازی وب سایت خواهد بود. برای مدیریت صفحه لازم است تا اطلاعات زیادی در رابطه با این بستر داشته باشیم. دامنه‌هاست و نحوه‌ی اتصال این دو بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله با ارائه روش‌هایی طریقه اتصال دامنه به هاست را بیان کردیم. اما قطعا با توجه به تنوع شرکت‌های هاست احتمال بروز خطا هنگام عبور از مسیر وجود دارد. از این رو نیازمند مرکزی جهت ارائه راهنمایی و مشاوره لازم هستیم. مجموعه آذر آنلاین با پشتیبانی 24 ساعت خود به کاربران این فرصت را می‌دهد تا مشکلات خود حین اتصال دامنه به هاست و موارد اینچینی را برطرف نمایند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با ثبت دامنه مخرب

Web Admin- مدیر صفحات

1439
A
A