روش نصب ویندوز بر روی سرور مجازی

روش نصب ویندوز بر روی سرور مجازی
روش نصب ویندوز بر روی سرور مجازی
9 ماه پیش

برای عملکرد بهتر سرور مجازی لازم بوده تا ویندوز به عنوان سیستم عامل روی آن نصب شود. سیستم عامل ویندوز در مقایسه با نمونه‌های مشابه از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده و کاملا مناسب منطقه جغرافیایی کشور ما می‌باشد. نه تنها در ایران، بسیاری از کشور‌ها نیز برای استفاده از سرور مجازی خواهان نصب سیستم عامل ویندوز هستند. در این مقاله یک روش ساده جهت نصب ویندوز بر روی سرور مجازی را بیان خواهیم کرد. در ادامه طلب همراه ما باشید.

مراحل نصب ویندوز بر روی سرور مجازی

در ابتدای راه بایستی آخرین نسخه از ویندوز سرور برای نصب روی سرور مجازی آماده کنید. فایل شرده این نرم افزار به راحتی از اینترنت قابل بارگیری است. مراحل نصب ویندوز یور بر روی سرور مجازی به صورت زیر است؛
1. بوت کردن ویندوز بر روی سرور مجازی
2. یک صفحه نمایش داده خواهد شد که حاوی آیتم‌های مختلفی در خصوص زبان و کیبورد سیستم می‌باشد. بهتر بوده تا زبان انگلیسی را انتخاب کنید. در پایین صفحه یک آیکون که حاوی عبارت نصب و یا Install now وجود دارد، با کلیک بر آن عملیات شذوع خواهد شد.
3. در ادامه یک نوار پیمایش وجود داشته که به آرامی پر می‌شود، پس از چند ثانیه صفحه‌ی جدیدی که شامل نسخه‌های ویندوز سرور است، نمایش داده می‌شود. بنا به انتظاری که از سیستم دارید، می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نسخه windows server 2019 datacenter ( desktop experience) از امکانات بهتری برخوردار بوده و از سایر نسخه‌ها بهتر است. توصیه می کنیم تا برای راحتی بهتر خودتان این نسخه را انتخاب کنید.
4. یک آیتم نمایش داده شده که مربوط به قوانین شرکت ماکروسافت است، کاربران باید این قوانین را بپذیرند و Accept کنند. در غیر این صورت مجاز به ادمه فرآیند نصب نخواهند بود.
5. دو گزینه مختلف نمایش داده می‌شود؛
• Upgrade: این آیتم مخصوص کسانی است که خواهان به روز رسانی نسخه‌های پایین تر ویندوز سرور هستند و هدفشان از نصب تنها به روز رسانی است.
• Custom: اگر پیش از این ویندوز سرور را نصب نکرده‌اید، باید این گزینه را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه تایید می کنید که هارد سرور فاقد اطلاعات بوده و برای بار اول اقدام به نصب ویندوز سرور می‌کنید.
6. در این قسمت باید پارتیشن ها انتخاب شوند. منظور از پارتیشن درایو‌ها و یا مکان ذخیره اطلاعات هستند. شما مجازید هر تعداد پارتیشن که می خواهید داشته باشید. با این وجود امکان اعمال تغییرات در این مرحله وجود داشته که متناسب با سلیقه شما و انتظارتان خواهد بود.
7. پس از پارتیشن برای ادامه مسیر نصب باید بر روی آیکون حاوی next کلیک شود. نصب و راه اندازی در پی هم اتفاق می‌افتد که ممکن است بین 55 الی 20 دقیقه زمان ببرد.
8. ری استارت و یا شروع مجدد به صورت اتومات انجام شده که این مرحله نیز چند دقیقه طول خواهد کشید. در ادامه صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که تحت عنوان customize setting شناخته می‌شود. در این صفحه سه نوار user name و password وجود دارد. یکی دیگر از این نوار‌ها reenter password نام دارد که بایستی مجددا رمز را تکرار کنید. این نوار جهت افزایش امنیت ایجاد شده تا مانع از هک شدن رمز ورود توسط مزاحمین شود. این نوار از شما می خواهد تا نام کاربری و رمز خود را وارد کنید، سپس وارد سرور خواهید شد.
9. در ادامه صفحه‌ی administrator نمایش داده شده که دارای یک نوار با نام password است، به راحتی با این دستور ctrl+ alt + delete رمز لود شده و می توانید عملا از سرور خود استفاده کنید.

روش نصب ویندوز سرور
کلام پایانی

برای ورود به سرور مجازی و دسترسی به اشتراک خود لازم بوده تا بر روی ماشین مجازی خود ویندوز سرور را نصب کنید. سیستم عامل ویندوز در میان انواع سیستم عامل‌های موجود نه تنها از کیفیت بالاتری برخوردار است، بلکه کار با آن راحت بوده و هر فردی قادر به انجام فعالیت در این بستر خواهد بود. در این مقاله روش نصب ویندوز بر روی سرور مجازی را بیان کردیم. با این روش به سادگی می توانید ویندوز سرور را هم نصب و هم چنین آپدیت کنید. اگر در رابطه با این موضوع با مشکلی مواجه شدید مجموعه آذر آنلاین در اختیار شما بوده و راهنمایی‌های زیادی را در اختیارتان قرار خواهد داد. امیدواریم این مقاله با هدف ارائه روش نصب ویندوز بر روی سرور مجازی برایتان سودمند بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با سرور مجازی ایران

 

 

Web Admin- مدیر صفحات

2147
A
A