روش های افزایش امنیت سرور مجازی

روش های افزایش امنیت سرور مجازی
روش های افزایش امنیت سرور مجازی
8 ماه پیش

 آیا با روش های افزایش امنیت سرور مجازی آشنایی دارید؟ همان طور که مستحضر هستید امروزه یکی از اصلی ترین اقدامات صاحبان وب سایت خرید هاست و سرور مجازی می باشد، به همین دلیل افزایش امنیت برای آن ها ارزش زیادی دارد. معمولاً سرور مجازی بر اساس سیستم عامل خواهد بود، اکثر صاحبان کسب و کار بعد از خرید سرور مجازی برای افزایش امنیت آن اقدام نمی کنند، در حالی که اگر سرور امنیت کافی نداشته باشد، دسترسی هکرها بیشتر می شود، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا با روش ‌های افزایش امنیت سرور مجازی آشنا شوید.

سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی دارای منابع زیادی است، که قسمتی از منابع آن سرور مجازی است. در واقع سرور نوعی رایانه و سیستم قوی است که تمام اطلاعات یک وب سایت بر روی آن بارگذاری خواهد شد، این نوع سرور به وسیله تکنولوژی به وجود آمده است.

صاحبان کسب و کار در زمان راه اندازی سایت باید اقدام به خرید سرور و هاست کنند، بنابراین یکی از نکات حائز اهمیت که باید به آن توجه زیادی داشت، روش های افزایش امنیت سرور مجازی است. زیرا با این کار می ‌توان از وب سایت و دیتای آن حفاظت کرد.

روش های حفاظت از سرور مجازی

افزایش امنیت سرور مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل ما در ادامه مطالب چند مورد از روش های افزایش امنیت سرور مجازی را برایتان بیان کرده ایم:

حفاظت از سرور مجازی

حساب کاربری پیش فرض

برای افزایش امنیت سرور مجازی باید حساب کاربری پیش فرض را غیرفعال کرد، اولین قدم برای افزایش امنیت سرور مجازی به وجود آوردن یک کاربر جدید می باشد، که باید مجوزهای مدیر به آن داده شود. لازم به ذکر است که حساب کاربری پیش فرض بسیار آسیب پذیر بوده و سریع مورد حمله هکرها قرار خواهد گرفت، پس باید یک نام مناسب برای حساب کاربری انتخاب کرد تا از هجوم ربات ها جلوگیری شود.

به وجود آوردن رمز عبور قوی برای حساب کاربری

اکثر صاحبان سایت، به رمز عبور توجه نمیکنند. در صورتی که این برای امنیت سرور مجازی بسیار تاثیر گذار است،رمز عبور نامناسب باعث به خطر افتادن امنیت سرور مجازی می شود. بعد از به وجود آوردن حساب کاربری جدید باید رمز عبور قدرتمند برای آن انتخاب شود.

نصب آنتی ویروس

یکی دیگر از روش های افزایش امنیت سرور مجازی نصب آنتی ویروس می باشد، اگر این کار انجام نشود احتمال آلوده شدن سرور افزایش می یابد، اگر سرور مجازی آنتی ویروس نداشته باشد نرم افزارهای مخرب و جاسوس وارد آن خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه : چگونه از حملات DOS و DDOS سرور مجازی ویندوز با خبر شویم ؟

به روز رسانی نرم افزار ها

یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش امنیت سرور مجازی به روز رسانی نرم افزار می باشد، هنگام استفاده از یک نرم افزار جدید احتمال دسترسی هکرها وجود دارد، بنابراین باید نرم افزار را به طور مداوم به روز رسانی کرد.

پک آپ گرفتن منظم

امکان دارد صاحبان سایت فکر کنند که بکاپ گرفتن به افزایش امنیت سرور مجازی مرتبط نمی شود، اما مهمترین دلیل برای افزایش امنیت سرور مجازی ایمن نگه داشتن محتوا، اطلاعات و داده های سرور می باشد. نمیتوان یک سرور را از اینکه مورد حمله قرار نگیرد تضمین کرد به همین دلیل باید داده ها به طور مرتب رمزنگاری شده و از آنها در فضای بیرون از سایت نگهداری گردد.

رصد کردن لاگ ها

یکی از ابزار آلات امنیتی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند لاگ ها میباشند. اطلاعات درباره فعالیتی که سرور ها انجام می دهند و کاربران اتصال می یابند در سرور ها جمع می شود. برای شناسایی هکر ها الگوهایی وجود دارد که در بررسی داده های سرور به کار می روند.

قطع سرویس های غیر ضروری

باید نرم افزار هایی که با اینترنت در ارتباط هستند و برای عملکرد سرور ضروری نیستند، غیرفعال گردند. لازم به ذکر است که هر اندازه نقطه اتصال بین سرور و دنیای بیرون کاهش یابد امنیت آن افزایش خواهد یافت.

فعال کردن فایروال

تعداد زیادی از سیستم عامل ها فایروال پیش فرض دارند، فایروال مزایای زیادی برای سیستم عامل خواهد داشت. فایروال از نفوذ هکرها و نرم افزارهای مخرب جلوگیری میکند.

نتیجه گیری

همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید افزایش امنیت سرور مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه داشت. صاحبان سایت باید به طور منظم به روش های افزایش امنیت سرور مجازی که در مطالب بالا بیان شد توجه داشته باشند، تا مورد هجوم هکرها و نرم افزارهای مخرب قرار نگیرند.

Web Admin- مدیر صفحات

1542
A
A